Mercedes-Benz și Grupul Volkswagen susțin interzicerea motoarelor termice din 2035
Mercedes-Benz și Grupul Volkswagen, doi dintre cei mai importanți producători de automobile din industrie, sprijină interzicerea motoarelor termice, în Europa, din 2035.
În urmă cu o săptămână, Parlamentul European a votat propunerea Comisiei Europene ca vânzarea de mașini noi cu motoare termice să fie interzisă, pe Bătrânul Continent, din 2035.
Acum urmează ca cele 27 de state membre să ajungă la un acord. Lucru care nu va fi deloc ușor, având în vedere că unele dintre cele mai mari economii din UE, Germania, Italia și Franța, sunt împotriva acestei decizii.
Sunt și producători de automobile care o susțin. Ford, Stellantis și Jaguar sunt pe listă, alături de nume mari precum Mercedes-Benz și Grupul Volkswagen.
Cei doi producători germani sunt de părere că acest plan este "ambițios, dar realizabil". Potrivit Volkswagen, trecerea la mobilitatea pur electrică este ireversibilă.
Mai mult, reprezentanții Mercedes-Benz susțin că eliminarea motoarelor termice din portofoliu ar putea avea loc și mai repede. "Până în 2030", spun ei.
via Automotive News
-
Anonim, marţi, 14.06.2022 16:02
Pana in 2035 mai vedem ce si cum si mai ales cate electrice au sa fie pe piata
-
alex_cu_a_mic, marţi, 14.06.2022 16:11
Poate ne spun daca la fel de ireversibila este si disparitia masinilor accesibile. Electricele se maturizeaza si se produc in masa de o perioada buna. Preturile nu dau nici un semn de scadere sau macar stagnare. Din contra, compactele electrice sunt mai aproape de 40k euro iar subcompactele sunt peste 30k euro. Fara un nou tip de baterie mai bun si mai ieftin decat actualele, pariul pe electrice mi se pare foarte riscant. Unde mai pui ca prin SUA si Europa bantuie o criza energetica suprapusa peste o perioada inflationista grava datorate tiparnitelor de bani care s-au incins in ultimii2-3 ani si a interzicerii importurilor din Rusia. Asta daca nu murim de foame in curand. Cu toate astea, producatorii tot cred ca lumea o sa umble cu limba scoasa dupa masini de 30-40-50k euro. Buba la cap.
-
@Seriff, marţi, 14.06.2022 16:11
Ce te retine ca in astia 13 ani ramasi sa le cumperi masinile termice de noi? Esti doar clientul tinta de Mercedes, nu?
-
Flu flu, marţi, 14.06.2022 16:44
Spun asta pentru că profitul lor mare se bazează pe sponsorizările date de către state la achiziție și apoi prin neplata de taxe. Când astea vor fi eliminate vor plânge după clienți. Sau sunt mână-n mână cu WEF și muncesc la greu ca dezideratul "nu vei avea nimic și vei fi fericit" să devină realitate, doar închiriind-uți mașina. Că nu degeaba a dat VW 4 miliarde pe o firmă de închirieri mașini! P.s. filmul Equals de prin 2016 ne arată exact tipul de societate pe care câțiva o visează pentru majoritate.
-
Seriff, marţi, 14.06.2022 17:09
Client Mercedes nu sunt, pentru ca o masina de 60.000-70.000 ma duce unde ma duce si aia de 15.000, nu ma intereseaza sa ma dau smecher la vecini, dar pur si simplu nu inteleg afirmatiile astea ale producatorilor, adica da, daca se vindeau electricele ca painea calda ok, dar nu se vand, chiar daca statul sustine o buna parte din pretul lor.
-
Fast_and_Curious, marţi, 14.06.2022 17:41
Fan mare Mercedes aici. Am unul, super multumit. Insa ce cred eu ca se intampla aici, este doar vorba de PR! Nu sta in picioare business-planul asta nicio secunda. Cum vor vinde Mercedes 650K modele electrice in EU, ca sa inlocuiasca actualele cifre de vanzari? Prevad ca brandurile mari, vor face ca bancile in 2008, iar in 2035 vor veni sa se milogeasca sa fie salvate, ca altfel inchid biznisul. Ramane de vazut, dar eu unul nu ma vad cumparand o electrica prea curand, nu de alta, dar unde dracu' o incarc, ca io stau la bloc si nu exista infrastructura...iar de cumparat casa doar ca sa am un loc de incarcat masina pur si simplu nu imi permit.
-
Dan Voiculescu, marţi, 14.06.2022 18:02
Tărăgănarea ne vulnerabilizează pe toti. 2025 era termenul matur, realist si responsabil.
-
Fast_and_Curious, marţi, 14.06.2022 18:15
Spune-ne tu Voiculescule cam cum vezi tu realist termenul de 2025 pentru o astfel de schimbare? Uite, chiar te ajut cu cateva idei: - infrastructura - tehnologie - productie - furnizori - clienti Unii dintre voi vorbiti fara sa ganditi, nu luati in considerare atat de multi factori. Aici nu vorbim de a trece de la televizoare cu tub catodic la LED (si aici a durat multi ani), aici vorbim de industrii foarte integrate si lanturi de aprovizionare complexe, si infrastruscturi, si forta de munca, si know-how, si materiale rare necesare productiei etc. etc. Va uitati doar la industria auto, zici ca aici este sperietoarea planetei, insa voi n-ati plantat in viata voastra un copac!
-
Dutz, marţi, 14.06.2022 22:46
Cum am spus… povesti de adormit copiii. Nu știm ce se va in 3 ani, dar ei se hazardează in declarații. Oricum cei care declara așa ceva știu foarte bine ca n-o sa mai răspundă de consecințe, pentru ca nu o sa mai fie ei la conducere așa ca pot sa spună orice. Interesant este ca avem o herghelie de creduli spălați care cred așa ceva… hai drepți si aplaudați. In ceea ce privește inepțiile lui Voiculescu… doar ignore ce sa mai spui…
-
Mircea Badea, marţi, 14.06.2022 23:37
deci vere, cum a reusit norvegia?! aia cu iarna lunga etc...daca ei au reusit atunci tot vestul trebuia sa reuseasca si pe urma sa-i traga pe toti in priza.
-
Mihai Gadea, miercuri, 15.06.2022 07:30
Mai Mirceo, Norvegia a reusit vanzand mult, mult petrol. Si gaze. In rest n-au nici un merit. Sper ca nu crezi ca aia sunt mai destepti ca altii. Nicidecum. Au doar mai mult petrol. Asa cam ca kuweitienii.
-
@Seriff, miercuri, 15.06.2022 11:01
Pentru cineva care nu vede diferenta intre o masina de 15.000 si una de 70.000 care te duce la fel din pc A in pc B esti extrem de nemultumit de industria auto. Pai suntem sau numai suntem pasionati?
-
andrei, miercuri, 15.06.2022 12:01
draga gadea, esti complet pe langa. daca tu crezi ca de la petrol e....mai gandeste. e de la faptul ca la ei banii publici nu se fura de catre politicieni si tot ei au grija sa aiba cetatenii o civilizatie cum trebuie. si la noi se vand, dar nu se intoarce catre omul de rand profitul. asa ca daca vindeau si furau....erau ca noi. "n-au niciun merit" - ok, continua sa te minti. tocmai, ca au toate meritele. altii, ca rusii, au super resurse si uite ca nu sunt in stare de nimic, tot la ce au altii jinduiesc. ce au reusit norvegienii pe partea de electrificare e facut in multi ani, ani in care tot politicul a actionat in aceesi directie, nu ca la noi, ba hais, ba cea si nu poti tu recupera deficitul in cativa ani. mai ales ca noi nici nu vrem. dar asa e, nu au niciun merit. right
-
@Flu flu, miercuri, 15.06.2022 14:33
Filmul Brave New World (2020) o ilustrează și mai bine.
-
Mircea Badea, miercuri, 15.06.2022 23:41
norvegianul de rand nu vinde niciun petrol. castiga ca orice vestic, iar masina electrica e la fel de scumpa, nu e tesla 10k acolo.
-
Seriff, luni, 20.06.2022 15:33
@Mircea Badea, de ce nu te muti in Norvegia daca e asa de bine acolo? Sa imi zici si mie cate electrice vezi pe drum, nu ce scriu astia in presa mincinoasa.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Vand electrice de rup de sustin asa ceva, nu au nici 25% vanzari pur electrice, probabil nu stiu cum sa dea faliment mai repede.