Mercedes-Benz pune capăt parteneriatului cu BYD și renunță la o marcă de mașini electrice premium
Mercedes-Benz a anunțat că se retrage din parteneriatul său cu BYD și renunță totodată la marca Denza. Aceasta este o marcă chineză de mașini electrice premium fondată de Mercedes-Benz și BYD, iar acum aceasta va fi deținută în totalitate de BYD.
Constructorul german a decis să se retragă din parteneriatul cu BYD, un parteneriat înființat în 2011. Odată cu acest anunț, Mercedes-Benz renunță și la acțiunile sale de 10% asupra mărcii Denza, un brand chinez de mașini electrice premium. Această marcă a fost fondată în urmă cu 13 ani de către Mercedes-Benz și BYD. La început, cele două mărci dețineau câte 50% din acțiunile Denza.
O schimbare majoră în acest parteneriat a venit în 2021. Pe fondul vânzărilor slabe ale noii mărci, Grupul Mercedes-Benz, pe atunci Daimler, a decis să cedeze 40% din acțiunile asupra mărcii Denza către BYD. Acum, odată cu încheierea acestui parteneriat între marca germană și cea chineză, BYD a preluat ultimele 10% din acțiunile mărcii Denza, deținute în ultimii 3 ani de Mercedes-Benz. Pentru moment, reprezentanții Mercedes-Benz din China nu au oferit niciun alt detaliu.
Încheierea acestui parteneriat are loc în contextul tensiunilor economice dintre Uniunea Europeană și China, cauzate de adoptarea unor noi taxe vamale suplimentare pentru toate mașinile electrice produse în țara asiatică. Aceste taxe au fost adoptate ca urmare a unei investigații lansate de Comisia Europeană, care a dezvăluit că producătorii chinezi încearcă să acapareze piața europeană cu ajutorul unor subvenții foarte mari din partea guvernului de la Beijing.
-
Fast_and_Curious, joi, 19.09.2024 15:53
Cum si-au dat cu stangu-n dreptu toti producatorii auto care au vrut sa faca din China "vaca de muls". Au stiut chinezii ca vor trebui sa astepte, sa astepte, sa astepte iar acum...le-o da "perversa de pe Tg. Ocna". Au furat chinezii la tehnologie si know-how ca nimeni altii, iar acum, folosindu-se de subventiile uriase ale guvernului chinez vin sa ne arate ca "uite noi ce masini ieftine si bune stim sa facem". Cand expertii independenti le atrageau atentia sa nu isi puna la dispozitie toata expertiza, tehnologia, know-how, marii producatori auto au ras si le-au spus ca habar nu au despre ce vorbesc, ca aici este bizniz nu teorie. Acum isi dau cu caramida-n oua, ca nu mai stiu cum sa iasa din incurcatura in care singuri s-au bagat.
-
alex_cu_a_mic, joi, 19.09.2024 15:53
Dupa preturi, 99% din electricele de pe piata din Europa par a fi premium. Nush daca mai era loc de inca una mai ales ca nici Mercedes nu-s chiar masini de buget. Deci nu e nici o pierdere.
-
@alex, joi, 19.09.2024 17:20
E de bine ca le dau cu flit chinezii la europeni. Ca prea aveau figuri in cap. Acum sa mai vedem cati dau faliment.
-
spaclu lu manole, joi, 19.09.2024 18:26
Mai bine mai tarziu decat niciodata. Sper ca Mercedes au fost cu capul pe umeri si n-au dat tot din casa. Avansul tehnologic a fost factorul decisiv care a ridicat sau a prabusit imperii. Aviz amatorilor!
-
ignis, joi, 19.09.2024 20:35
@Fast_and_Curious Lucrurile sunt foarte complexe. Majoritatea românilor știu ce se spune în propagandă. Atrag atenția că până nu de mult, pe aici erau niște postaci, care vorbeau tot timpul de comuniști, de "ciuma roșie" că chinezii fac coji, troace cu o seta NCAP, vai de mama și de capul lor, că niciodată nu o să vândă o mașină în Europa, că habar n-au, că fură, că fac numai niște imitații ieftine. Eu ziceam atunci că China este un tăvălug capitalist cum nu s-a mai văzut. Că ar trebui să mai căutați pe net, pe youtube, să vedeți ce fac ăia pe la ei acasă, că habar nu avem la ce nivel au ajuns. Eu eram postacul comunist. Acum Europa nu știe ce să facă, ce taxe să mai pună, ca să nu vină chinezii cu automobilele lor, ca să-i măture de pe piață. Păi despre ce subvenții vorbim? Ce know how au furat? Prin UE toată lumea vrea marele reset, salvarea planetei, Ursula și Greta se dau de ceasul morții că moare planeta. UE de ce nu a dat subvenții? Eu parcă știam că până și statul român, care funcționează cu deficit, dădea până mai ieri 10.000 Eur șpagă ca să cumperi o mașină electrică, că așa a hotărât Ursula. Păi dacă au furat, de la cine? Că toți se îngrămădesc să facă parteneriate cu ei, ca să nu rămână în urmă. Hai să vedem câte "troace" electrice au făcut chinezii în ultimii 5 ani 2019 - 2,6 milioane 2020 - 3,5 milioane 2021 - 6,2 milioane 2022 - 10,7 milioane 2023 - 16,1 milioane În total 39,1 milioane mașini electrice făcute de chinezi. Când ai o asemenea producție colosală de automobile cu bateriile aferente, dezvolți tot know how-ul de care ai nevoie. Spre comparație, în 2023 EU a produs 6,7 milioane automobile electrice, iar SUA 3,5 milioane. Când ai capacitatea tehnologică și financiară să mături piața, de ce nu ar face-o? Asta e esența capitalismului. Ar mai fi de spus despre chinezi, lucrez cu o firmă chinezo-română din România capital 50% statul român-50% statul chinez. Am rămas sincer mască când am aflat că există așa ceva în România. Pot să vă spun că sunt mai capitaliști decât americanii. Comunicarea se face cu google translate sau ce naiba or folosi ei, de te iei cu mâinile de cap. Dar sunt super insistenți și muncitori. Nu te lasă până nu se lămuresc și negociază la sânge, mai rău ca evreii. Eu zic că ăștia cu "ciuma roșie" să comentați atunci când o firmă românească va deschide o fabrică în China și va comunica în chineză, fie și cu google translate.
-
ignis, joi, 19.09.2024 20:40
Și am uitat să mai zic ceva. În maxim 10 ani s-ar putea să batem la ușa BRICS-ului, dacă nu și mai curând. La cum se împut lucrurile prin vestul colectiv "demo(n)cratic" și pe unde suntem noi plasați, un 23 August 1944 nu este exclus
-
dan_grc, joi, 19.09.2024 22:26
Deocamdată invazia electrică chinezească va mai întârzia, cel puțin în Europa, pe august avem -44% scădere la electrice pe Europa, oricât de bune și mai ieftine ar fi, piața europeană scade, atât la general, dar mai ales la electrice, deci unde vor vinde supra producția lor ? Deocamdată piața chineza încă poate absorbi, dar in câțiva ani va ajunge la saturație. Mai rămâne SUA, dar nici acolo nu văd cum s-ar înghesui americanii la milioane de electrice, unde există totuși Tesla, care domină acest segment . Nu știu cum va fi în următorii 10 ani cu BRICS, dar știu ca cel puțin în ultimii zece tot aud ca va rupe tot . Doar China este mare putere economică în BRICS, apoi nu știu cât de bine vor colabora chinezii cu indienii de exemplu, ăsta este unul dintre motivele pentru care încă bate pasul pe loc această alianță.
-
spaclu lu manole, vineri, 20.09.2024 05:36
@ignis, ai putea sa nu te mai caciulesti atata la chinezi. Asta daca mai ai vreo ramasita de coloana vertebrala. Tot ce vezi in afara chinei, in Europa sau America de Nord este pompat cu bani si este o fatada mincinoasa. In realitate, au milioane de rupti in c.r, iar foarte mult din ce se face in china e de slaba calitate si non conform cu standardele de siguranta. Am mai postat aici: Serviciul Secret Canadian a publicat in vara un raport cu subsidiile guvernnamentale din china pentru producatorii de masini electrice. Citez: "From 2009 to 2023, we calculate that Chinese government support cumulatively totaled $230.9 billion. Absolute funding annually was around $6.74 billion in the first 9 years of our analysis (2009-2017), as the sector was just getting off the ground. Spending roughly tripled during 2018-2020, and then has risen again sharply since 2021. " Link-ul aici: https://www.csis.org/blogs/trustee-china-hand/chinese-ev-dilemma-subsidized-yet-striking Deci intre 2009-2023 au bagat 231 de MILIARDE de USD in masini electrice. Intre care 2018-2020 au triplat investitiile guvernamentale. Cred ca foarte putini de aici cititi cifrele astea si n-aveti nici o idee ce inseamna. Sunt sume pe care tari din lumea asta nu le au la buget. Cred ca nu e de mirare ca Europa impune taxe la sange iar canadienii vor 100% taxe pe masinile chinezesti. Deci cumparati-le c.caturile si ridicati-le osanale, ca o sa ajungeti sa le lingeti papucii. Grosso modo, china vrea sa scape de dependenta de petrol si sa ne faca pe toti dependenti de metalele rare de la ei. E foarte simplu. Pe modelul gazul rusesc dat moca europenilor. Din fericire pentru noi toti, cineva inca ii tine bine de oua pe chinezi si multe se pot intampla in minunata china la care te (in)chini. Daca ruSSia fascista pierde razboiul din Ukraina si china bolsevica ramane fara finante, s-ar putea sa fiti uimiti cate din "problemele" actuale se rezolva de la sine. Inclusiv imigratia necontrolata din US si Europa. Destul pe seara asta :)
-
@dan_grc, vineri, 20.09.2024 07:37
Citam:"Mercedes-Benz Group AG (MBG.DE, MBGAF) is cutting its full-year sales forecasts, now revising it lower to a range of 7.5% to 8.5% from 11%. The luxury automaker references its languishing sales figure in China amid the country's economic environment." Cat despre cat de bine o vor duce tarile BRICS, se pare ca in curand China va si cea mai mare putere economica si India ii urmeaza pe locul 2. https://www.pwc.com/gx/en/research-insights/economy/the-world-in-2050.html Chinezii deja nu mai ai nevoie de europeni. I-au depasit la toate: de la electronice si electrocasnice, la masini, roboti. Degeaba va inchinati la Jermanica, nu mai e ce a fost si se duce tare la vale.
-
@Manole, vineri, 20.09.2024 07:40
Trezeste-te mucea, le cumperi demultisor produsele, de la telefoane,la electronice si electrocasnice, la papuci, imbracaminte si jucariile copiilor. Nu mai face atata gat ca habar nu ai ce vorbesti. Pupati in cur Germania care v-a aburit cu softuri ilegale si sigur va va fi bine.
-
dan_grc, vineri, 20.09.2024 10:15
Ești mai distrus decât credeam dacă dai link-uri cu previziuni despre 2050, vezi ca China tocmai a mărit varsta de pensionare, fără precedent în ultimele decenii, ia caută sa vezi de ce .
-
ignis, vineri, 20.09.2024 10:54
@spaclu lu manole Ești și tu dus cu propaganda. Ești vopsit albastru pe păr și vrei să ți se spune they? "Deci intre 2009-2023 au bagat 231 de MILIARDE de USD in masini electrice. Intre care 2018-2020 au triplat investitiile guvernamentale." Banii ăia au fost colectați de pe piață pe urma muncii lor, nu au fost tipăriți de FED ca la americani care au ajuns la o datorie de 31000 miliarde de dolari și an de an măresc gradul de îndatorare ca să nu se blocheze guvernul. Ce face o țară cu banii ei e traba ei, însă chinezii nu au finanțat toate războaiele de pe planetă din ultimii 50 de ani ca să-și asigure hegemonia. Eu zic să te uiți în ansamblu și să vezi realitatea, nu "narațiunile" fabricate de propagandiștii ideologi. Nu mă închin la nicio țară, însă am mâncat propagandă cu polonicul cât am fost mic și în tinerețea mea. Și de la comuniști și de la capitaliști. Și am trăit efectele pe pielea mea. Acum sunt vaccinat. Tu pune botul în continuare la propaganda neo marxistă. Vezi că ideologii ăștia care sunt cu "marele reset", "schimbările climatice" (nu mai este încălzire globală), decuplarea etc. sunt cei ce le ridică osanale chinezilor cu sistemul lor de credit social. Iar ruSSia nu este fascistă, este un regim autoritar, care se vrea hegemon local. Vezi că ai încurcat borcanele. Vezi cine au făcut statui lui Stepan Bandera și ce insigne își pun pe ei. Gata am terminat cu tine. Sunteți pe aici câțiva postaci care băgați la înaintare "narațiunile" stăpânilor. Cum zici ceva cu argumente, cu cifre, care deranjează minciunile din "narațiune", săriți de fund în sus și țipați și aruncați cu epitete, putinist, comunist etc. Sunt sătul de rahaturile astea. Tu postează aici în continuare să-ți iei leafa.
-
@dan_grc, vineri, 20.09.2024 13:52
Pai daca tu care cumperi troacele obosite diesel de la germani zici de altii ca sunt distrusi, habar nu ai ce se intampla in lume. Cica Nio vrea sa cumpere uzina Audi din Belgia. O fi adevarat? Ai auzit de Nio? Ai auzit de Huawei? Ce scrie pe telefonul tau? Unde e produs? Cu ce te incalti? Cu ce te imbraci? https://uk.motor1.com/news/734535/nio-interested-bidder-audi-belgium-factory/ Chinezii i-au depasit pe europeni lejer si vin cu putere. Oricat te agiti tu cu troaca ta DIZAL obosita, nu ii poti opri. Tu poti doar imputi mai mult, ca atat face un DIZAL puturos cand functioneaza.
-
@dan_grc, vineri, 20.09.2024 13:54
Si unii producatori auto europeni vor sa amane noile norme de poluare. Poate ne explici tu de ce daca esti asa inteligent si le stii pe toate.
-
alex_cu_a_mic, vineri, 20.09.2024 14:57
@ignis Nu-ti faci multi prieteni pe aici cu asemenea idei chiar daca in esenta ele sunt corecte. Orice minima tentativa de a privi obiectiv si detasat lumea de azi si mai ales pozitia noastra in ea este inevitabila taxata ca fie putinista fie atlantista. Nu exista cale de mijloc si nici nuante.
-
spaclu lu manole, vineri, 20.09.2024 17:17
@ignis, Matei, Mihai, etc. E foarte bine ca esti unul singur, desi faci eforturi, inutile, sa-ti ascunzi "personalitatile" multiple si sa dialoghezi intre ele. Uneori te aprobi, alteori te mai certi cu tine, dar la urma urmei esti "funny". Ca esti batut in cap, nu mai e un secret pentru nimeni. Din cand in cand iti rabufneste negura din tine si mai scapi o imagine a iadului in care traiesti. E in firea lucurilor sa fii o iuda spurcata, care isi tradeaza tara, rasa, religia, etc. Toate se aseaza la locul lor. Pomul se cunoaste dupa fructul lui, se spune in cartea de care ti-e groaza. PS. mucea-i ma-ta :)
-
dan_grc, vineri, 20.09.2024 17:42
Mateuț și care mai ești, mi se rupe de fabrica de electrice Audi din Bruxelles și mi se rupe și de Nio, eu dacă sunt subiectiv, măcar am o scuza, știu ce mașini îmi plac, voi latrati toată ziua cu mărcile chinezești, dar nu aveți niciunul vreo marcă chinezească, chitaiti că nu cumpăra lumea Kia Stinger, Maserati, Genesis, pai cumparati-le voi, ipocritilor, cine va oprește ? Aveți acum câteva mărci chinezești prezente în România, UK, faceți comenzi de MG, Nio, Trio, Link and Ink, Tzu Tzi, dincolo de preferințe și discuții contradictorii, chiar nu va oprește nimeni sa le aveți, nici macar amețiții de la UE cu taxele pe chinezești, alea sunt apă de ploaie, spor la treabă, puneți-vă banii la bătaie, ăia la jumătate de preț, ca așa înțeleg că sunt modelele chinezești.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
Cu resurse extrem de scumpe, dacă mai primesc și o restricție de vânzări pe piața din China, producătorii europeni se pot apuca de făurit care și căruțe în curând.