Mercedes-Benz pune capăt parteneriatului cu BYD și renunță la o marcă de mașini electrice premium

Publicat joi, 19.09.2024 14:42 de Tiberiu Safta

Mercedes-Benz a anunțat că se retrage din parteneriatul său cu BYD și renunță totodată la marca Denza. Aceasta este o marcă chineză de mașini electrice premium fondată de Mercedes-Benz și BYD, iar acum aceasta va fi deținută în totalitate de BYD.

Constructorul german a decis să se retragă din parteneriatul cu BYD, un parteneriat înființat în 2011. Odată cu acest anunț, Mercedes-Benz renunță și la acțiunile sale de 10% asupra mărcii Denza, un brand chinez de mașini electrice premium. Această marcă a fost fondată în urmă cu 13 ani de către Mercedes-Benz și BYD. La început, cele două mărci dețineau câte 50% din acțiunile Denza.

O schimbare majoră în acest parteneriat a venit în 2021. Pe fondul vânzărilor slabe ale noii mărci, Grupul Mercedes-Benz, pe atunci Daimler, a decis să cedeze 40% din acțiunile asupra mărcii Denza către BYD. Acum, odată cu încheierea acestui parteneriat între marca germană și cea chineză, BYD a preluat ultimele 10% din acțiunile mărcii Denza, deținute în ultimii 3 ani de Mercedes-Benz. Pentru moment, reprezentanții Mercedes-Benz din China nu au oferit niciun alt detaliu.

Încheierea acestui parteneriat are loc în contextul tensiunilor economice dintre Uniunea Europeană și China, cauzate de adoptarea unor noi taxe vamale suplimentare pentru toate mașinile electrice produse în țara asiatică. Aceste taxe au fost adoptate ca urmare a unei investigații lansate de Comisia Europeană, care a dezvăluit că producătorii chinezi încearcă să acapareze piața europeană cu ajutorul unor subvenții foarte mari din partea guvernului de la Beijing.

via Automotive News Europe

  • Trilulilu, joi, 19.09.2024 15:17

    Cu resurse extrem de scumpe, dacă mai primesc și o restricție de vânzări pe piața din China, producătorii europeni se pot apuca de făurit care și căruțe în curând.

  • Fast_and_Curious, joi, 19.09.2024 15:53

    Cum si-au dat cu stangu-n dreptu toti producatorii auto care au vrut sa faca din China "vaca de muls". Au stiut chinezii ca vor trebui sa astepte, sa astepte, sa astepte iar acum...le-o da "perversa de pe Tg. Ocna". Au furat chinezii la tehnologie si know-how ca nimeni altii, iar acum, folosindu-se de subventiile uriase ale guvernului chinez vin sa ne arate ca "uite noi ce masini ieftine si bune stim sa facem". Cand expertii independenti le atrageau atentia sa nu isi puna la dispozitie toata expertiza, tehnologia, know-how, marii producatori auto au ras si le-au spus ca habar nu au despre ce vorbesc, ca aici este bizniz nu teorie. Acum isi dau cu caramida-n oua, ca nu mai stiu cum sa iasa din incurcatura in care singuri s-au bagat.

  • alex_cu_a_mic, joi, 19.09.2024 15:53

    Dupa preturi, 99% din electricele de pe piata din Europa par a fi premium. Nush daca mai era loc de inca una mai ales ca nici Mercedes nu-s chiar masini de buget. Deci nu e nici o pierdere.

  • @alex, joi, 19.09.2024 17:20

    E de bine ca le dau cu flit chinezii la europeni. Ca prea aveau figuri in cap. Acum sa mai vedem cati dau faliment.

  • spaclu lu manole, joi, 19.09.2024 18:26

    Mai bine mai tarziu decat niciodata. Sper ca Mercedes au fost cu capul pe umeri si n-au dat tot din casa. Avansul tehnologic a fost factorul decisiv care a ridicat sau a prabusit imperii. Aviz amatorilor!

  • ignis, joi, 19.09.2024 20:35

    @Fast_and_Curious Lucrurile sunt foarte complexe. Majoritatea românilor știu ce se spune în propagandă. Atrag atenția că până nu de mult, pe aici erau niște postaci, care vorbeau tot timpul de comuniști, de "ciuma roșie" că chinezii fac coji, troace cu o seta NCAP, vai de mama și de capul lor, că niciodată nu o să vândă o mașină în Europa, că habar n-au, că fură, că fac numai niște imitații ieftine. Eu ziceam atunci că China este un tăvălug capitalist cum nu s-a mai văzut. Că ar trebui să mai căutați pe net, pe youtube, să vedeți ce fac ăia pe la ei acasă, că habar nu avem la ce nivel au ajuns. Eu eram postacul comunist. Acum Europa nu știe ce să facă, ce taxe să mai pună, ca să nu vină chinezii cu automobilele lor, ca să-i măture de pe piață. Păi despre ce subvenții vorbim? Ce know how au furat? Prin UE toată lumea vrea marele reset, salvarea planetei, Ursula și Greta se dau de ceasul morții că moare planeta. UE de ce nu a dat subvenții? Eu parcă știam că până și statul român, care funcționează cu deficit, dădea până mai ieri 10.000 Eur șpagă ca să cumperi o mașină electrică, că așa a hotărât Ursula. Păi dacă au furat, de la cine? Că toți se îngrămădesc să facă parteneriate cu ei, ca să nu rămână în urmă. Hai să vedem câte "troace" electrice au făcut chinezii în ultimii 5 ani 2019 - 2,6 milioane 2020 - 3,5 milioane 2021 - 6,2 milioane 2022 - 10,7 milioane 2023 - 16,1 milioane În total 39,1 milioane mașini electrice făcute de chinezi. Când ai o asemenea producție colosală de automobile cu bateriile aferente, dezvolți tot know how-ul de care ai nevoie. Spre comparație, în 2023 EU a produs 6,7 milioane automobile electrice, iar SUA 3,5 milioane. Când ai capacitatea tehnologică și financiară să mături piața, de ce nu ar face-o? Asta e esența capitalismului. Ar mai fi de spus despre chinezi, lucrez cu o firmă chinezo-română din România capital 50% statul român-50% statul chinez. Am rămas sincer mască când am aflat că există așa ceva în România. Pot să vă spun că sunt mai capitaliști decât americanii. Comunicarea se face cu google translate sau ce naiba or folosi ei, de te iei cu mâinile de cap. Dar sunt super insistenți și muncitori. Nu te lasă până nu se lămuresc și negociază la sânge, mai rău ca evreii. Eu zic că ăștia cu "ciuma roșie" să comentați atunci când o firmă românească va deschide o fabrică în China și va comunica în chineză, fie și cu google translate.

  • ignis, joi, 19.09.2024 20:40

    Și am uitat să mai zic ceva. În maxim 10 ani s-ar putea să batem la ușa BRICS-ului, dacă nu și mai curând. La cum se împut lucrurile prin vestul colectiv "demo(n)cratic" și pe unde suntem noi plasați, un 23 August 1944 nu este exclus

  • dan_grc, joi, 19.09.2024 22:26

    Deocamdată invazia electrică chinezească va mai întârzia, cel puțin în Europa, pe august avem -44% scădere la electrice pe Europa, oricât de bune și mai ieftine ar fi, piața europeană scade, atât la general, dar mai ales la electrice, deci unde vor vinde supra producția lor ? Deocamdată piața chineza încă poate absorbi, dar in câțiva ani va ajunge la saturație. Mai rămâne SUA, dar nici acolo nu văd cum s-ar înghesui americanii la milioane de electrice, unde există totuși Tesla, care domină acest segment . Nu știu cum va fi în următorii 10 ani cu BRICS, dar știu ca cel puțin în ultimii zece tot aud ca va rupe tot . Doar China este mare putere economică în BRICS, apoi nu știu cât de bine vor colabora chinezii cu indienii de exemplu, ăsta este unul dintre motivele pentru care încă bate pasul pe loc această alianță.