Mercedes-Benz pregăteşte revenirea la motoarele cu şase cilindri în linie
Mercedes-Benz va reveni la motoarele cu şase cilindri în linie la aproape 20 de ani de la înlocuirea acestora în gamă. Acestea vor face parte dintr-o nouă familie de motorizări, care vor avea o configuraţie modulară.
Mercedes-Benz lucrează la o nouă gamă de motorizări, aceasta urmând să aibă o configuraţie modulară. În viitorul mărcii sunt prevăzute motoare cu şase cilindri în linie, precum şi motorizări cu trei şi cu patru cilindri în linie, informează englezii de la Autocar. Primele motoare de nouă generaţie de la Mercedes-Benz vor debuta în 2016, alături de noua generaţie a lui E-Klasse. Revenirea la motoarele cu şase cilindri în linie va avea loc la aproape două decenii de la eliminarea acestora din gamă în favoarea unităţilor V6.
De noile motorizări din gama E-Klasse va beneficia şi fratele său mai mic, C-Klasse, programat pentru un facelift în 2017. Ambele modele vor beneficia de un sistem numit "Autobahn Pilot", despre care se spune că va funcţiona ca un tempomat cu reglarea automată a distanţei faţă de maşina din faţă şi va fi capabil să efectueze depăşiri. Planul celor de la Mercedes-Benz include lansarea unei motorizări cu trei cilindri în linie în gama C-Klasse. Aceasta va asigura nivelul de rafinament aşteptat de clienţii Mercedes-Benz, explică englezii de la Autocar citând surse din cadrul mărcii germane.
Gama C-Klasse va primi şi o versiune plug-in hybrid, aşteptată să obţină emisii de 60 grame CO2 pe kilometru în ciclul NEDC. Această versiune este încă în faza de certificare europeană, spun sursele din cadrul mărcii din Stuttgart. Alături de noile motorizări, Mercedes-Benz lucrează şi la o transmisie AMG Speedshift cu nouă trepte, dezvoltată pentru modelele de performanţă. Viitorul C63 AMG este aşteptat să primească această transmisie, cu toate că va fi lansat în compania unui motor V8 de 4.0 litri şi a actualului AMG Speedshift cu şapte trepte. O noutate în gama berlinelor perfecţionate de divizia AMG este prezenţa sistemului de tracţiune integrală ca dotare opţională, configuraţia standard urmând să păstreze formatul cu tracţiune spate.
Via Autocar