
Mercedes-Benz nu va construi un model mai mic decât A-Klasse
Dieter Zetsche, şeful Daimler AG, a infirmat zvonurile care anunţau intrarea Mercedes-Benz în clasa mică. Directorul companiei nu exclude o subcompactă de la Smart.
Mercedes-Benz A-Klasse nu va primi un frate mai mic, spune şeful Daimler AG. Potrivit Automotive News, un model mai mic decât Clasa A nu îşi are locul în acest moment în portofoliul Mercedes-Benz. În ceea ce priveşte gama Smart, nici măcar şeful concernului Daimler nu a negat posibilitatea lansării unei subcompacte. În cazul unui eventual model de clasă mică de la Smart, şeful Daimler spune că nu a fost luată încă o decizie finală în acest sens. Zvonurile care anunţau fratele mai mic al lui A-Klasse sugerau o lansare în anul 2018 sub numele de X-Klasse.
Lista roşie: Fortwo, Phaeton şi Veyron, vedete în lista modelelor cu cele mai mari pierderi
Aceleaşi voci anunţau o platformă modificată de Renault Clio IV ca bază tehnică pentru viitorul model de clasă mică al nemţilor. Dieter Zetsche le-a explicat jurnaliştilor că o asemenea configuraţie ar fi fost dificil de vândut într-un mod profitabil. Cei de la Mercedes-Benz au deja în oferta comercială un model bazat pe o platformă Renault, respectiv utilitara Citan. Mai mult decât atât, colaborarea dintre Daimler şi Renault-Nissan nu a exclus niciodată împărţirea platformelor, după cum se va întâmpla cu viitorul smart ForTwo şi Renault Twingo. Viitorul ForFour de la Smart ar putea să preia, la rândul său, o platformă Renault, cu toate că acest model va lupta în segmentul în care activează Fiat 500 şi Opel Adam.
Mercedes introduce un diesel Renault de 1.5 litri pe actualul CLA

Presupusul X-Klasse de la Mercedes-Benz avea rolul de a estompa distanţa dintre gama Smart şi Mercedes-Benz A-Klasse, cu un model subcompact cu tracţiune faţă, care să coste mai puţin de 20.000 de euro. Gama X-Klasse ar fi trebuit să includă două versiuni de caroserie şi ar fi rivalizat hatchback-ul de la Mini, ajuns la a treia generaţie şi gama Audi A1. Acum, modelul pe care sursele îl anunţau drept X-Klasse are şanse de a fi introdus în producţie doar în gama Smart, dacă va fi aprobat de consiliul director al Daimler AG.
Renault Twingo împarte 70% din componentele mecanice cu viitoarea gamă Smart
Via AutomotiveNews (înreg.)
Ar fi fost o aiureala totala sa faca ceva mai mic. Umilinta era maxima ! A class si B class dupa mine trebuia sa fie sub sigla Smart !