Mercedes-Benz C-Klasse va avea un şasiu mai uşor cu 70 de kilograme
Mercedes-Benz a prezentat primele imagini ale şasiului lui C-Klasse W205. Noua generaţie a modelului de clasă medie are un şasiu cu 70 de kilograme mai uşor decât actualul C-Klasse şi debutează în 2014.
Mercedes-Benz C-Klasse va primi o nouă generaţie în 2014, aceasta urmând să se îndepărteze de filozofia tradiţională a constructorului. Aceasta va avea o caroserie care va îmbina oţelul cu aluminiul şi se va mândri cu o rigiditate torsională crescută, o masă redusă în comparaţie cu înlocuitoarea sa şi va asigura un comportament mai bun în caz de accident, zonele de deformare controlată fiind dezvoltate în urma simulărilor complexe folosind software avansat. Caroseria lui C-Klasse nu este singura care se schimbă odată cu debutul generaţiei W205, modelul urmând să primească o suspensie nouă şi un interior care se îndepărtează de filozofia lansată de precedesorii săi.
Noua generaţie a lui C-Klasse se va mândri şi cu dotări premium, anunţă englezii de la Autocar. Modelul va fi oferit cu un sistem de suspensie pneumatic, senzori radar cu acoperie de 360 de grade, camere video stereo faţă şi spate, sistem de climatizare cu funcţie de filtrare şi ionizare a aerului şi un afişaj tip HUD pe parbriz. Sistemul multimedia va fi controlat cu ajutorul unei interfeţe cu ecran tactil montată pe consola centrală, aceasta fiind capabilă să facă diferenţele între momentele în care este folosită pentru a comanda sistemul sau dacă este folosită de şofer pentru a-şi odihni încheietura.
Platforma lui C-Klasse W205 prezintă o structură analizată amănunţit, fiind realizată prin presarea a 13 configuraţii diferite de oţel, care îi asigură un nivel superior de rigiditate cu doar 60% din masă. Anumite ansambluri ale caroseriei au fost simplificate şi au fost eliminate bariererele vechi între aluminiu şi oţel, loc în care ar fi putut să apară coroziunea. Per total, caroseria lui C-Klasse este realizată în proporţie de 24% din aluminiu.
Via Autocar