Mercedes-Benz a prezentat noua generație GLS: design îmbunătățit, versiune cu șase locuri și motorizări pe benzină cu sistem mild-hybrid

Publicat joi, 18.04.2019 11:01 de Cornel Șocariciu

Mercedes-Benz GLS a primit o nouă generație. SUV-ul producătorului german are dimensiuni ceva mai generoase comparativ cu vechea versiune, un interior mult mai modern și motorizări pe benzină care integrează sisteme mild-hybrid. Totodată, clienții vor putea comanda și o variantă specială cu șase locuri.

Mercedes-Benz a publicat primele imagini și detalii cu noul GLS. Cel mai mare SUV din gama constructorului din Stuttgart a primit modificări estetice, un interior care integrează cele mai noi tehnologii dezvoltate de Mercedes-Benz și motorizări cu sisteme mild-hybrid.

De asemenea, noua generație Mercedes-Benz GLS va fi disponibilă și cu suspensia E-Active Body Control, tehnologie care a debutat odată cu actuala generație GLE.

Mercedes-Benz GLS: date esențiale

● Noua generație Mercedes-Benz GLS are o lungime de 5.207 mm (+77 mm), o lățime de 1.956 de mm (+22 mm) și un ampatament care măsoară 3.135 de milimetri (+60 mm). Mulțumită noilor dimensiuni mai generoase, cel mai mare SUV din gama Mercedes-Benz promite și mai mult spațiu pentru cei șapte pasageri.

● SUV-ul producătorului german are la bază filozofia de design Sensual Purity și mizează acum pe linii ceva mai rotunjite. Partea frontală este dominată de grila de dimensiuni generoase și de capota cu nervuri bine definite. Standard, noul GLS va primi farurile Multibeam LED care integrează 112 LED-uri pentru fiecare bloc optic. În partea din spate, stopurile au acum un design modificat, iar elementele cromate completează designul. 

● Coeficientul aerodinamic anunțat de Mercedes-Benz este de 0.32, o valoare mai bună comparativ cu vechea versiunea (coeficient aerodinamic de 0.35).

● Interiorul primește acum cele mai noi tehnologii dezvoltate de constructorul german. Planșa de bord este dominată de instramentarul digital de bord și de ecranul sistemului de infotainment. În partea inferioară se găsesc comenzile pentru sistemului de climatizare, în timp ce informațiile afișate la nivelul ecranului central pot fi coordonate cu ajutorul touch-pad-ului de pe tunelul median. 

● Mulțumită ampatamentului mai generos, pasagerii care vor ocupa al doilea rând de scaune se vor bucura de mai mult spațiu pentru picioare (+87 mm) comparativ cu vechea versiune. Conform oficialilor germani, al doilea rând de scaune poate fi rabatat într-o configurație 60:40. Totodată, Mercedes-Benz anunță că va oferi și versiuni speciale cu șase locuri. 

● Pentru ca accesul pe al treilea rând de scaune să fie mult mai facil, nemții propun funcția Easy-Entry. Mulțumită acesteia, al doilea rând de scaune culisează și se pliază. De asemenea, Mercedes-Benz spune că pe ultimul rând pot călători pasageri cu o înălțime de până la 1.94 metri. Pentru prima dată, ultimele două scaune sunt încălzite.

● Cu o simplă apăsare de buton, scaunele se rabatează, iar portbagajul lui GLS ajunge să aibă un volum de 2.400 de litri. 

● Pasagerii din spate se vor putea bucura de serviciile noului sistem de infotainment MBUX Rear Seat Entertainment System. Aceștia vor putea urmări filme sau naviga pe internet mulțumită celor două ecrane de 11.6 inch. De asemenea, sistemul de climatizare și alte funcții vor putea fi accesate cu ajutorul unei tablete cu diagonala de 7 inch care mizează pe un sistem de operare Android. 

● Cele două ecrane de la nivelul plașei de bord (instrumentarul digital de bord și display-ul sistemului MBUX) au diagonala de 12.3 inch. Totodată, nemții introduc pe GLS și un sistem Head-Up Display color extrem de generos.

● Pentru început, Mercedes-Benz anunță doar două motorizări pe benzină pentru noul GLS. Varianta de bază va purta numele de GLS 450 4Matic și va fi echipată cu un motor de 3.0 litri cu șase cilindri în linie capabil să ofere 367 de cai putere și 500 Nm. Alături de acesta se va afla și sistemul EQ Boost care oferă pentru perioade scurte de timp încă 22 de cai putere și 250 Nm. Tot EQ Boost este responsabil și pentru "hrănirea" sistemului electric de 48V.

● Cea de-a doua versiune pe benzină se numește GLS 580 4Matic și mizează pe un motor V8 de 4.0 litri care produce 489 CP și 700 Nm. Și această variantă va fi echipată standard cu sistemul electric la 48V cu tehnologie EQ Boost. 

● Cei care preferă un motor diesel vor putea alege versiunile GLS 350d 4Matic sau GLS 400d 4Matic. Varianta de bază promite 286 CP și 600 Nm, în timp ce versiunea de top va fi capabilă să ofere 330 CP și 700 Nm. Indiferent de motorizarea aleasă, nemții propun o cutie automată cu 9 trepte și sistemul de tracțiune integrală 4Matic.

● Suspensia Airmatic va fi oferită standard, iar opțional clienții vor putea comanda tehnologia E-Active Body Control. Aceasta din urmă controlează forța arcurilor și a amortizoarelor individual pe fiecare roată. Pentru un plus de confort și un comportament neutru, nemții propun funcțiile Road Surface Scan și Curve. Prima dintre acestea analizează starea suprafeței de rulare în timp real și acționează înainte ca mașina să ajungă în zonele delicate, în timp ce a doua funcție înclină mașina spre interiorul virajului. 

● Pe lista de echipamente de siguranță și asistență, nemții au trecut și pachetul Driving Assistance Plus. Acesta integrează tehnologiile Active Distance Assist Distronic și Active Stop&Go Assist. În aceste condiții, noul GLS va avea un comportament semi-autonom în anumite situații de trafic. 

  • Adrian, joi, 18.04.2019 11:09

    Astept cu interes un GLS coupe ! Imi place butonul se Start al motorului. Mai aveau putin si-l puneau la picioare.

  • andrei, joi, 18.04.2019 11:13

    are un design ft interesant,la prima vedere e greu de perceput dar cu timpul va fi mult peste x7 care copy/paste x5

  • dan_grc, joi, 18.04.2019 11:53

    Dacă X7 este copie după X5, care are faruri complet diferite, GLS cum este față de GLE care are fix același bot ?

  • nume, joi, 18.04.2019 20:10

    Nimic despre functia Carwash? Sau era prea greu de tradus?

  • zarnesteanu, vineri, 19.04.2019 01:41

    @Adrian, n-am cum sa fiu la curent cu toata gama Mercedes, dar cred ca in clipul de mai jos, prima masina de pe scena, seamana cu un GLS coupe. Ai grija de ce iti doresti, ca poate ti se implineste :) Cand am citit prima data de "carwash" mi s-a parut o gogrita de marketing. Pe urma, daca te gandesti bine, e de fapt foarte utila pentru cineva care isi spala regulat masina. Uitati-va numai pe YouTube cate prostii se intampla in spalatorii cu tipi/tipe care uita trapa deschisa, geamurile, etc. Functia asta de fapti inglobeaza cativa pasi pe care trebuie sa-i faci si sa-i desfaci ori de cate ori iti speli jucaria. Si devine plictisitor la un moment dat. Acuma ca seama sau nu cu GLE, ca un design e mai reusit decat altul, o va decide doar clientela care chiar are banuti pentru asa ceva. Pe mine ce ma frapeaza este ca a crescut in dimensiuni, desi generatiile anterioare nu erau tocmai niste pigmei. In America de Nord sau tari cu spatii enorme, are sens. Dar in Europa, va fi ca elefantul in magazinul cu portelanuri. De gustibus ... Oricum, are un design aerisit si curat. La interior, cu scaunele rabatate, ai impresia ca suporturile de pahare din spate sunt ca banchetele din vechile Aro-uri :):):) Ca sa pastram proportiile :) Oricum, scaune incalzite pana la ultimul rand, iar pe ultimele doua locuri incap lejer persoane pana la 1.94 m! Poate doar la americani sa mai vezi asa ceva :)

  • zarnesteanu, vineri, 19.04.2019 01:42

    Am uitat sa pun clip-ul :) https://www.youtube.com/watch?v=CsEwBVmrZl4