Mercedes-Benz a dezvoltat primul sistem de parcare autonomă fără supraveghere umană: tehnologia va fi testată la Stuttgart
Mercedes-Benz a dezvoltat primul sistem care permite parcarea autonomă a unei mașini fără niciun fel de supraveghere umană. Noua tehnologie a fost realizată în parteneriat cu Bosch și va fi utilizată la Muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart.
Mercedes-Benz a anunțat marți că a devenit primul constructor din lume care a primit aprobarea autorităților pentru utilizarea unui sistem care permite parcarea autonomă a unei mașini fără ca la volan să se afle un supraveghetor uman.
Noul sistem permite unui șofer să ajungă într-o parcare, să coboare și să transmisă mașinii unde să parcheze prin intermediul unei aplicații pentru smartphone. Ulterior, șoferul poate părăsi parcarea, iar mașina se conduce singură în locul de parcare alocat.
La plecare, șoferul informează mașina, iar aceasta revine singură în locul în care a coborât șoferul pentru ca acesta să urce la volan.
Potrivit aprobării autorităților germane, Mercedes-Benz poate utiliza această tehnologie în parcarea constructorului de la Stuttgart.
Tehnologia autonomă a fost dezvoltată de Mercedes-Benz, în timp ce partenerii de la Bosch au echipat garajul cu senzori pentru a monitoriza traseele pe care le poate urma mașina și pentru a furniza informații esențiale pentru a ghida vehiculul. În cazul detectării unui obstacol, mașina se oprește singură, iar aceasta este capabilă inclusiv să urce rampe și să coboare pante pentru a schimba etajul unde parchează.
Colaborarea dintre Mercedes-Benz și Bosch pentru dezvoltarea unui sistem de parcare autonomă fără supraveghere umană a început în 2015 și a avut astfel nevoie de 4 ani pentru a fi pusă la punct suficient de bine pentru a primi acordul autorităților. Tehnologia urmează să fie testată acum în mod intensiv în cadrul programului pilot.
Parcarea autonomă fără supraveghere umană face parte dintre tehnologiile autonome de nivelul 4 din 5, care permite unei mașini să se conducă singură fără supraveghere umană într-o zonă geografică bine delimitată. Pentru a atinge nivelul 5 din 5, această tehnologie autonomă trebuie să poată fi utilizată fără supraveghere umană indiferent de locul în care este condusă mașina.
Tesla a dezvoltat de asemenea un sistem numit Summon care permite parcarea autonomă, însă acesta funcționează pe distanțe de numai câțiva metri.
Via Daimler