Mercedes accelerează în SUA: obiectiv ambițios de 400.000 de unități pe an

Publicat marţi, 25.11.2025 12:34 de Silvian Irimia

Mercedes-Benz își propune să devină cea mai vândută marcă premium din SUA în următorii câțiva ani, vizând vânzări anuale de 400.000 de unități, fără a include livrările către flote.

La o întâlnire recentă cu dealerii din Las Vegas, directorul executiv Mercedes-Benz USA, Adam Chamberlain, a prezentat modul în care compania intenționează să atingă acest obiectiv. O parte esențială a strategiei este lansarea agresivă de noi modele.

Mercedes-Benz are în pregătire mai multe modele destinate pieței americane, atât cu motoare termice, cât și electrice. Acestea includ viitorul sedan CLA, un SUV electric GLC, un „baby” G-Class compact și un sedan de performanță cu peste 1.000 de cai-putere.

Compania a prezentat, de asemenea, versiuni actualizate ale SUV-urilor GLE și GLS, care sunt așteptate să debuteze în următorii ani.

Chamberlain a spus că SUV-urile noi sau restilizate, precum GLC, GLE și GLS, ar trebui să reprezinte aproximativ 55% din vânzările companiei germane în SUA până la sfârșitul deceniului, în creștere de la 40% anul trecut.

Totuși, atingerea pragului de 400.000 de unități nu va fi ușoară. Mercedes a vândut anul trecut aproximativ 325.000 de vehicule de pasageri în SUA, incluzând și vânzările către flote, ocupând locul al treilea după BMW (371.000) și Lexus (345.000). De fapt, Mercedes nu a mai condus piața premium din SUA din 2018.

via Automotive News

  • un cetatean, marţi, 25.11.2025 12:50

    Vorbiti serios ? Cred ca ati uitat de Volvo, vine cu EX90 si flota de electrice si rupe tot, ce Bmw pe primul loc, americanii nu sunt cocalari ca romanii .

  • Dutz, marţi, 25.11.2025 19:36

    Ca să “ajungi” undeva trebuie in primul rând să-ți dorești… deci, își doresc!!! Apoi trebuie să mai ai și cu ce, în acest caz portofoliul corect (adaptat pieței), lucru deloc simplu în contextul actual mai ales în SUA. Cert este că lucrurile se mișcă la Mercedes și se lucrează intens la dezvoltarea furnizorilor într-o manieră mult diferită față de îngâmfarea pe care o puteam vedea în anii precedenți. În plus ar ajuta și dacă “competitorii” vor face greșeli. Față de BMW ar putea avea un avantaj dacă vin cu design-ul adecvat (clasic, elegant etc)… din păcate la BMW lucrurile merg in direcția greșită (pararea mea).