Mercedes a prezentat noul AMG GLB 35 4Matic: SUV-ul compact cu șapte locuri oferă 306 CP și accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.2 secunde
Mercedes-AMG GLB 35 4Matic este cel mai tânăr membru al familiei AMG. SUV-ul compact este echipat cu motorul pe benzină de 2.0 litri care dezvoltă 306 CP și 400 Nm.
În urmă cu doar două luni, Mercedes-Benz a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul GLB. SUV-ul compact este poziționat între GLA și GLC și poate fi configurat și în versiune cu șapte locuri.
Acum, gama GLB a crescut odată cu introducerea versiunii AMG GLB 35 4Matic. La fel ca în cazul noilor modele compacte din gamă producătorului german, SUV-ul de performanță pregătit de divizia din Affalterbach este echipat cu motorul turbo de 2.0 litri.
Propulsorul dezvoltă 306 cai putere între 5.800 și 6.100 rpm, iar cuplul motor ajunge la 400 Nm între 3.000 și 4.000 rpm. Resursele motorului pe benzină sunt gestionate de transmisia AMG Speeshift DCT cu opt trepte și de sistemul de tracțiune integrală AMG Performance 4Matic.
În aceste condiții, timpul necesar pentru accelerația de la 0 la 100 km/h este de 5.2 secunde, cu 0.5 secunde mai mult comparativ cu AMG A35. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, iar consumul mediu mixt anunțat de constructorul german este de 7.6 litri/100 de kilometri.
Noul Mercedes-AMG GLB 35 4Matic a fost echipat și cu o serie de elemente de caroserie cu design inspirat de cele din motorsport. Nemții propun spoilere ceva mai agresive, prize de aer mai mari și chiar și o aripă spate discretă. Standard, SUV-ul va fi echipat cu jante de 19 inch și cu un sistem de evacuare cu două terminații.
La interior, clienții noului AMG GLB 35 4Matic vor fi întâmpinați de sistemul de infotainment MBUX, de instrumentarul digital de bord și de noul volan AMG care integrează zone tactile pentru controlul informațiilor afișate pe cele două ecrane de 10.25 inch.
Cinci moduri de rulare vor fi disponibile pe noul AMG GLB 35 4Matic: Slippery, Comfort, Sport, Sport+ și Individual. Totodată, nemții oferă și sistemul AMG Dynamic Select cu două setări: Basic și Advanced.
Strict după părerea mea, orice motor turbo de 2 L care depășește 250-260 CP este supraforțat, deci împins spre zona de nefiabilitate...Desigur, nu este cazul competițiilor sportive și al experimentelor de pistă. Aici vorbim însă despre o versiune destinată publicului. Nici dacă ar fi fost o ediție limitată pe mine, unul, nu m-ar fi convins. Iar dacă aș viza un motor de 2.8 (V6) turbo, m-ar interesa în "plaja" 300-325 CP. Mai mult, iarăși, îmi sugerează hazard, risc. Până la urmă, pot să înțeleg isteria SUV-urilor (pardon, CUV-urilor) în ansamblu, dar această "particularitate" cu țintă vădit...cocalaristă, recte CUV-uri subdimensionate cu motoarele mici supraforțate, cel puțin mie îmi denotă "meniu complet" pentru satisfacția frivolă a nelipsiților coca & piți, adică li se potențează orgoliul stupid, fiindcă ei râvnesc nu doar să se afle (la propriu, ca poziție pe scaun) deasupra tuturor "fraierilor", ci și să-i ridiculizeze/umilească grație "cărții de vizită" care cică le definește "personalitatea" : viteza demențială. Mă rog, pune-i pe acești "artiști ai șoselelor" să-și dovedească abilitățile pe piste întortocheate și să vezi atunci stângăcii hilare... Însă, la depășiri în linie dreaptă și "confruntându-se" cu "petarde" anemice la performanțe, ei se cred dumnezei inegalabili. Așadar, acest gen de mașini nu se justifică...Tocmai ca scop practic (atât de lăudat, chiar idealizat, în cazul CUV-urilor) nu! De fapt, se tot înmulțesc (pretutindeni pe Glob) "reușiții/realizații în viață", pardon, "capitaliștii" și mulți dintre ei simt că nu-și pot potoli trufia...demonică decât lăsându-i în nori de praf (că fumul nu mai este la modă în plină eră eco) pe "ratații" care, în realitate, le asigură prea confortabila bunăstare și tocmai de aceea îi "răsplătesc" cu torente de ură și dispreț parcă inepuizabile...Ce mi-ar fi plăcut însă să dispun de un...Buick Regal Grand National/GNX. Cu motor "stock" și tot le-aș fi scos pe nas aerele închipuirii de sine, darămite cu o turbină mare de 88 sau 92 mm. Nici mama AMG-ului nu mi-ar fi făcut față, mai ales pe autostradă.