Mercedes a prezentat noile AMG A 45 și AMG CLA 45: motor de 2.0 litri în versiuni de 387 CP și 421 CP
Mercedes-AMG a publicat primele imagini și detalii referitoare la noile AMG A 45 și AMG CLA 45. Versiunile de performanță vor fi disponibile în două variante: 387 CP și 480 Nm, respectiv 421 CP și 500 Nm. Sistemul de tracțiune integrală 4Matic+ și transmisia automată cu opt trepte sunt oferite standard.
La începutul acestui an, Mercedes-AMG a demarat campania de promovare a noilor AMG A 45 și AMG CLA 45. Acum, cu ocazia Goodwood Festival of Speed, oficialii producătorului german au decis că este momentul să cunoaștem cele două modele de performanță.
Din punct de vedere estetic, noile AMG A 45 și AMG CLA 45 vin cu câteva îmbunătățiri vizibile. Grila frontală primește bare poziționate pe verticală asemeni modelelor AMG din segmentele mari, spoilerul frontal a fost restilizat, prizele de aer sunt mai generoase, iar aripile laterale au crescut și ele. În partea din spate, designerii au pregătit o aripă de dimensiuni mai mari, un difuzor cu caracteristici noi și două terminații duble pentru sistemul de evacuare. Standard, AMG A 45 și AMG CLA 45 vor fi echipate cu jante de 18 inch.
Nemții propun două versiuni pentru fiecare model: AMG A 45 și AMG A 45 S, respectiv AMG CLA 45 și AMG CLA 45 S. Versiunile de top vor fi echipate standard cu jante de 19 inch, etrierele vor fi vopsite în roșu, iar terminațiile sistemului de evacuare vor avea un diametru de 90 de milimetri.
Pentru interior, nemții au pregătit scaune sport, un volan sport și, bineînțeles, sistemul de infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) cu cele trei teme dedicate versiunilor de performanță (Classic, Sport și Supersport).
Indiferent de versiunea aleasă, Mercedes-AMG propune noua motorizare de 2.0 litri. În cazul versiunilor de bază (AMG A 45 și AMG CLA 45), motorul produce 387 de cai putere la 6.500 rpm și 480 Nm între 4.750 și 5.000 rpm. Versiunile AMG A 45 S și AMG CLA 45 S vor primi o variantă ceva mai potentă a motorului de 2.0 litri. În acest caz, propulsorul promite 421 de cai putere la 6.750 rpm și 500 Nm între 5.000 și 5.250 rpm.
Indiferent de varianta aleasă, resursele unității pe benzină vor fi gestionate de transmisia automată AMG Speedshift DCT 8G și de sistemul de tracțiune integrală 4Matic+ cu funcție Torque Control.
Mercedes-AMG A 45 poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4.0 secunde, în timp ce versiunea S este mai rapidă cu 0.1 secunde. Mercedes-AMG CLA 45 are nevoie de 4.1 secunde pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h, iar varianta de top AMG CLA 45 S poate realiza aceeași repriză în 4.0 secunde.
Conform oficialilor Mercedes-AMG, viteza maximă a versiunilor de bază este limitată la 250 km/h, însă ea poate crește până la 270 km/h prn bifarea pachetului AMG Driver. În cazul versiunilor S, viteza maximă este limitată la 270 km/h.
Așa cum era de așteptat, Mercedes-AMG spune că au fost operate o serie de îmbunătățiti atât la nivelul suspensiei, cât și la nivelul sistemului de direcție.
Mulțumită AMG Dynamic Select, șoferii vor putea accesa șase moduri de rulare: Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Individual și Race. În multe dintre clipurile teaser prezentate anterior, nemții au promovat modul Drift. Pentru accesarea acestuia, șoferii vor avea de executat următorii pași: selectarea modului Race, decuplarea completă a sistemului ESP și selectarea modului manual pentru schimbarea treptelor de viteză. Conform oficialilor producătorului german, acest mod este disponibil standard doar pe versiunile S. Pe lista de opționale, acest sistem va fi inclus în pachetul AMG Dynamic Plus.
Dezirabil *micul* AMG de top, deși personal au început să mă lase rece cursele aberante pentru cifre seci -- gen suta atinsă cu doar 0,1 secunde mai puțin, pompând 34 CP în plus. Nimic de zis pe tema puterii -- încă un pic de presiune-n turbine și 2.0-ul L4 Benz depășea 6-boxerul 911 S de 3.0 l. Limita fiabilității cred c-a fost totuși atinsă. Dar și a banalității zic eu, L5-ul 2.5 de pe Audi RS3 / TT RS de *numai* 400 CP având tone de caracter în plus. ...400 CP ziceam? ...Dar stai, că-i sigur pe țeavă la VAG un nou L5 de cel puțin 444 CP. :-)