Mercedes a fost liderul pieţei premium din SUA în 2013, după ce BMW a pierdut la mustaţă

Publicat luni, 06.01.2014 18:24 de Bogdan Mirică, Foto: Motortrend

Mercedes a devenit liderul pieţei premium din Statele Unite, după ce a depăşit BMW la mustaţă. Între cei doi constructori au stat doar 3000 de maşini.

Mercedes şi BMW au dus o luptă strânsă pentru supremaţia pieţei automobilelor premium din Statele Unite. Lexus, constructorul premium care a deţinut prima poziţie în clasamentul premium american vreme de 11 ani consecutiv, până în 2011, a privit neputincios de pe margine bătălia dintre cele două branduri germane.

Sfârşitul de an ne-a adus un „final la fotografie”, care a desemnat câştigător producătorul din Stuttgart. Mai exact, potrivit Bloomberg, între Mercedes şi BMW au stat doar 3254 de maşini, o diferenţă extrem de mică. Succesul Mercedes s-a datorat în primul rând introducerii unor modele noi, care au impulsionat vânzările.

Noutăţi precum CLA, E-Klasse Coupe şi S-Klasse au adus mulţi clienţi în showroom-urile constructorului german şi au generat o creştere a vânzărilor cu 14 procente, comparativ cu anul 2012. În total, Mercedes a reuşit să vândă 312.534 de unităţi în anul care tocmai s-a încheiat.

De cealaltă parte, BMW s-a bucurat de o creştere cu a vânzărilor cu 10%, ceea ce a echivalat cu 309.280 de exemplare comercializate de-a lungul anului. Este cu mult peste cele 281.460 de unităţi vândute în 2013 şi un record absolut în istoria prezenţei BMW pe piaţa din SUA. Dacă luăm în calcul şi vânzările celuilalt brand disponibil în SUA şi aflat sub tutela BMW, adică Mini, grupul BMW a vândut 375.782 de maşini.

Audi, cel de-al treilea constructor german premium prezent pe piaţa din Statele Unite, este departe de lupta celor două branduri conaţionale. Deşi a înregistrat al patrulea an de creştere consecutivă dincolo de Ocean, Audi nu a reuşit să vândă decât 158.061 de unităţi, adică pe jumătatea rivalilor.

via bloomberg

  • dan_grc, luni, 06.01.2014 18:39

    Trebuia mentionat si cat a vandut Lexus, fix 273.847 de unitati, o diferenta destul de mare, le va fi foarte greu sa revina pe primul loc, dar nu imposibil. Ca si la alte stiri pe acelasi subiect, un clasament detaliat cu toate marcile implicate ar fi binevenit.

  • Ionut, luni, 06.01.2014 18:53

    @dan_grc Buna domnule dan_grc din cate am vazut conduci un BMW Seria 5 model (1998-2003),imi plac foarte mult modelul si as vra sa-mi i-au si eu un 520d,dar nu prea stiu cum sta cu consumul cat ar costa reviziile daca doriti imi puteti raspunde la intrebare? Stima si respect Ionut!

  • Ionut, luni, 06.01.2014 18:55

    ''vrea''si''place'' scuze pentru greseli.

  • dan_grc, luni, 06.01.2014 19:10

    @Ionut Costul reviziilor depinde de calitatea consumabilelor, poate sa fie ieftin, acceptabil sau scump, de la cateva sute de lei la peste o mie de lei, consumul in oras acceptabil, 8-9 % in functie de vreme si trafic, exterior 6.5-7%, se poate si sub 6%, dar trebuie sa conduci ca-n testele de consum.

  • Ionut, luni, 06.01.2014 19:49

    @dan_grc Multumesc mult!!

  • zarnesteanu, luni, 06.01.2014 20:00

    Pe mine nu prea ma impresioneaza cine e pe primul loc. Ce mi se pare demn de atentie este revenirea surprinzatoare a lui Mercedes fata de inceputul anului trecut. Munca, seriozitatea si calitatea se impun intotdeauna, indiferent de circumsatante. Pentru S Class au trebuit sa suplimenteze schimburile si sa lungeasca ziua de lucru. CLA a avut cea mai buna lansare de masini in ultimii 20 de ani iar baietii lucreaza si aici peste program. E Class a avut un face lift iar pentru anul in curs vin GLA si C Class. Deci va fi interesant. Ce mi se pare paradoxal este ca desi multa lume ii critica (design, fiabilitate, etc, totusi vand de rup. Surpriza cea marea (si neplacuta) a oferit-o din pacate Audi. Chiar nu ma asteptam sa fie in urma la toiota cu piele. Le tin totusi pumnii. Pe piata americana nici VW nu sta prea pe roz avand scaderi semnificative pe 2013. In schimb au explodat lease-urile la modelele premium, iar trendul se pare ca va continua si in 2014.

  • ..., luni, 06.01.2014 20:05

    exista vreun site care sa contina statistica pe marci si modele?

  • dan_grc, luni, 06.01.2014 21:12

    @zarnesteanu Audi a intrat mai agresiv pe piata SUA acum aproximativ 10-12 ani, Lexus in schimb aproape imediat de la infiintare, sfarsitul anilor "80, are o imagine mai buna pt publicul american chiar daca este o marca mult mai tanara, surprize neplacute dupa mine sunt mai degraba marcile americane, mai ales Cadillac, ( de fapt ar fi cam singura) care n-a fost in fata Lexus mai mult de cativa ani, de la intrarea marcii japoneze pe piata americana pana astazi.

  • @Ivanoff, luni, 06.01.2014 23:48

    Tu esti un iubitor de japoneze care intruchipeaza toate defectele iubitorilor de germane la un loc, orice fan de japoneze ar fi rusinat sa stie ca exista cineva ca tine. @sah mat ...Yaris trebuie sa devina prima oara o masina pt a putea fi pus in aceeasi propozitie cu seria 5, din punctul meu de vedere este un carucior cu roti si volan, foarte fiabil ce-i drept.

  • unckle, luni, 06.01.2014 23:51

    interesant ar fi de vazut si ce masini au vandut ca sa ajunga la cifrele astea, ca nu-i tot una sa vinzi 500k C-class/Seria3 sau 500k S/7 @sah mat - pretene, esti pilaf, si tu si navigatia de pe masina ta superdotata :)

  • vianu, marţi, 07.01.2014 00:00

    http://www.goodcarbadcar.net/2014/01/2013-usa-auto-sales-figures-by-brand-results.html clasamentul general pe 2012 si 2013 click pe cap tabel (scris cu albastru) pentru detalii Ce mi s-a parut intersant: diferentele procentuale 2013 fata de 2012 1. Audi +13.5% 2. Mercedes +13.3% 3. Lexus +12.2% 4. BMW +9.9% . . . Volvo - 10.1% Suzuki - 76,6% ca valori absolute 1. Mercedes ....334,350 2. BMW ....309,280 3. Lexus ....273,847 4. Audi .... 158,061

  • @ Ivanoff, marţi, 07.01.2014 00:15

    Tinand cont cat de multi japonezi cumpara anual masini Mercedes, Audi si BMW in Japonia, sa intelegem ca foarte multi japonezi sunt " TARANI, EXCROCI, TEPARI, samd " ? P.S. Marca VW este cea mai vanduta marca de import din Japonia iar in 2013 presa auto din Japonia a ales VW Golf, Car Of The Year .

  • mm, marţi, 07.01.2014 07:07

    funky comparatia cu yaris,ceea ce nu se observa este in timp ce yarisul este destinata utilizarii preponderant citadina, bmw-ul este construit pt. autostrada, problema e ca la noi bmw-ul este masina de mall, deoarece cu yarisul, care este mult mai potrivit traficului din oras s-ar putea sa te faci de kko (avand in vedere grosul faunei care populeaza respectiva institutie). O alta chestie remarcabila este ascensiunea marcilor premium in detrimentul marcilor de consum si asta pe o piata in cadere libera cum e cea Americana, ceea ce demonstreaza ca golanii oportunisti care capuseaza societatea sunt la putere.

  • inexorabil, marţi, 07.01.2014 10:42

    Mafiotule mic si rau, de acord cu tine, detinatorii de "germane" sunt praf la gramatica, dar parca ar fi si altii, care nu sunt "excroci", sic! Eu prefer sa fiu un ESCROC. Daca zici "excroc", atunci admiti prefixul "ex", dar termenul "croc" ce-o fi insemnand? Asa iti voi spune de acum: @croc. Fiindca, desigur, tu ai oroare sa fii un ex-croc.

  • mntsn, marţi, 07.01.2014 12:09

    @mm: nu stiu cum stau pietele americane ale altor produse (nici nu prea am mare interes sa aflu) , dar cea auto nu mai este deloc in cadere libera. Ei au avut curajul sa ia masurile dure la timp, iar rezultatul se vede astazi, cand au o industie auto mai mica, daca sanatoasa. Europenii vad ca prefera sa stea cu fabricile la nivel minim si pierderi cat cuprinde. Bine, nu chiar toti, dar "sudistii" da. Totusi ce spui tu la final e valabil din pacate: "golanii oportunisti care capuseaza societatea sunt la putere".

  • taz, marţi, 07.01.2014 14:04

    Intradevar nemti sunt the boss in categoria vanzarilor de masini premium, nu au cum sa nu fie deoarece ofera cel mai inalt nivel de confort si performanta. Dar la nivel de vanzri totale nemti sunt un pic peste 1.330.000 pe cand japozezi au peste 7.000.000 Fiecare cu stategia lor, nu cred ca japonezi pot concura pe segmenul premium cum nici nemti pe cel de volum. Fiecare si-a facut un renume si un brand pe cate un segment diferit si ating doar tangential segmentu celuilalt.

  • @inexorabil, marţi, 07.01.2014 19:57

    Tinand cont dupa cele 2 litere apropiate de pe tastatura, se poate da seama ca este o geseala sccrisa in graba.