Mercedes a echipat un C-Klasse din 1992 cu un motor din 2009
Un grup de ingineri de la Mercedes-Benz a echipat un C-Klasse W201 din 1992 cu un motor diesel de 204 CP si 500 Nm, preluat direct de pe un C-Klasse W204 din 2009. Acest model experimental a fost creat pentru a prezenta dezvoltarea tehnologica din ultimii 20 de ani.
O echipa de ingineri de la Mercedes-Benz a modernizat un C-Klasse W201 din 1992, echipat cu un motor pe benzina de 2.6 litri, prin montarea unui motor diesel de 204 CP, preluat de pe noul C-Klasse W204 C250 CDI BlueEfficiency. Saltul tehnologic a fost realizat fara probleme de inginerii Mercedes-Benz, care au lucrat la acea vreme la dezvoltarea modelului W201, si au reusit sa adapteze cu usurinta noul motor al lui C-Klasse. Scopul acestui vehicul experimental este de a sublinia progresul tehnologic din ultimii ani, mai ales cel al motoarelor diesel.
Astfel, unitatea CDI OM651 cu care a fost echipat modelul W201 are un cuplu motor aprope dublu fata de cel mai puternic W201 creat vreodata - 2.5-16 Evolution II, construit pentru omologarea pentru concurs in campionatul DTM. Mai mult de atat, diferenta de putere dintre noul motor OM651 si vechiul OM601 este de 72 CP, pe cand consumul de carburant este mai redus cu 2.4 litri la 100 de kilometri. Pe langa asta, noul motor OM651 ofera un cuplu motor de 500 Nm.
Odata cu triplarea puterii oferite de modelul experimental creat de inginerii Mercedes-Benz, performantele au crescut simtitor. Astfel, accelerarea de la 0 la 100 km/h este realizata in 6.2 secunde, cu 11.9 secunde mai rapid decat modelul original. Viteza maxima a acestui model nu a fost anuntata, dar aceasta este semnificativ mai mare decat cea care putea fi atinsa de vechiul W201 190E 2.6 Sportline. Performantele acestui model sunt la un nivel mai ridicat decat cele ale lui W204 C250 CDI BlueEfficiency deoarece modelul din 1992 este mai usor cu 385 de kilograme, iar singurul impediment este situat la sistemul de suspensie si la aerodinamica, care sunt proiectate pentru acea perioada.
Din pacate pentru fanii Mercedes-Benz din toata lumea, constructorul german nu ofera posibilitatea efectuarii acestei conversii. Totodata, pasionatii de Mercedes-Benz din Romania nu pot efectua un asemenea schimb de motor deoarece carburantul folosit difera, iar puterea noului propulsor o depaseste pe cea a unitatii originale cu peste 40%, ceea ce incalca normele RAR. Acest lucru inseamna ca motorul care ar fi montat in modelul W201 sau in orice alt model nu va putea fi omologat decat daca va trece de anumite teste dinamice, care ar putea sa respinga acest transfer din cauza diferentei imense de putere dintre cele doua unitati.
Via | WorldCarFans
Dar totusi "modelul din 1992 este mai usor cu 385 de kilograme". Ce or fi pus in cel nou de este asa de greu? Banuiesc ca au schimbat si cutia de viteze sau este cea veche? Altceva: " puterea noului propulsor o depaseste pe cea a unitatii originale cu peste 40%, ceea ce incalca normele RAR" Nu-i asa ca normele RAR sunt absurd de inflexibile?