McLaren va lansa un succesor al lui P1 peste ”cel puţin zece ani”
Englezii de la McLaren spun că vor lansa succesorul lui P1 peste cel puţin un deceniu. Actualul model va avea doar 375 unităţi, majoritatea având deja un cumpărător.
McLaren P1 nu va primi un succesor prea curând, anunţă şeful departamentului de vânzări şi marketing al mărcii britanice, Greg Levine. Acesta spune că exclusivitatea celor 375 de unităţi poate fi asigurată doar printr-un ciclu de producţie scurt şi printr-o pauză semnificativă până la lansarea unui succesor. Cei de la McLaren pot spune că au experienţă în acest domeniu, ultimul lor supercar, McLaren F1, fiind construit în 106 exemplare şi produs între 1992 şi 1998. De atunci şi până la P1, englezii nu au lansat nimic altceva care să se compare cu originalul, fiind concentraţi pe modificarea extensivă a unor modele Mercedes-Benz.
Până în prezent, trei sferturi din producţia de McLaren P1 compandată implică personalizări serioase, cu toate că procentul personalizărilo este aşteptat să scadă pe măsură ce toate unităţile îşi vor găsi clienţi. Pentru a asigura un nivel de exclusivitate superior, pe care nu-l încearcă nici măcar cei de la Ferrari sau Bugatti, McLaren construieşte şi vinde doar 375 unităţi P1, după care plăuieşte să nu lanseze nimic similar în următorii zece ani. Niciun facelift, nicio ediţie de final, niciun succesor cu o configuraţie similară. Englezii consideră că aceasta ar fi singura soluţie pentru a putea şoca din nou piaţa şi pentru a obţine noi clienţi la momentul lansării noului model.
Cele mai extreme modificări aşteptate implică eliminarea unităţii de aer condiţionat şi chiar un finisaj fără culoare pentru ţesătura din fibră de carbon a caroseriei. Însă, englezii spun că aceste cereri sunt destul de rare şi nu se aşteaptă la multe modele personalizate în acest fel. Unii clienţi au comandat două exemplare McLaren P1, dar niciunul nu a comandat mai mult de două exemplare până în prezent, spun reprezentanţii constructorului din Woking.
Via Autocar
doar cercetarea si dezvoltarea unui asemenea model costa in jur de 1 miliard de euro.......... 1 model = 1 milion euro 375 modele = 400 milioane euro(maxim) restu sunt pierderi.......pe care compania le suporta in favoarea exclusivitati nu inteleg cum o companie mica cum e McLaren poate suporta asemenea pierderi...........