McLaren sărbătorește exemplarul cu numărul 10.000, la numai cinci ani de la revenirea pe piață
McLaren mai pune o cărămidă la succesul său din ultimii cinci ani. Compania a produs mașina cu numărul 10.000 și își dublează producția pentru a face față cererii.
În urmă cu cinci ani, atunci când McLaren anunța revenirea în segmentul supercarurilor cu modelul MP4-12C, mulți priveau cu scepticism curajul englezilor.
Să nu mai vorbim despre nebunia de a așeza McLaren în compania unor mărci consacrate precum Lamborghini, Ferrari sau Aston Martin. Cu toate acestea, McLaren a reușit să depășească orice așteptări.
La cinci ani de atunci, McLaren sărbătorește producția supercarului cu numărul 10.000 la uzina sa. Uzină care a început să producă la numai 14 luni de la zidirea primei cărămizi.
Exemplarul cu numărul 10.000 este un McLaren 570S vopsit în culoarea Ceramic Grey, creată special de Mclaren Special Operations. Mașina va rămâne în patrimoniul McLaren pentru a marca acest moment istoric.
”Producția exemplarului cu numărul 10.000 este un moment extrem de important în istoria atât de scurtă a companiei. Faptul că ne-au trebuit 42 de luni ca să construim 5000 de mașini în 42 de luni și alte 22 de luni pentru a construi 10.000 de unități vorbește de la sine despre volumul și dezvoltarea acestei companii. Mare parte din acest succes se datorează introducerii familiei accesibile Sports Series. Tocmai de aceea și mașina cu numărul 10.000 face parte din această familie”, a declarat Mike Flewitt, președintele executiv McLaren.
Pentru a putea să facă față cererii venite pentru familia de supercaruri accesibile, adică Sport Series, care include 570S, 540C și 570GT, McLaren a mai angajat 750 de oameni și încă o tură de producție. Astfel, uzina asamblează acum 20 de supercaruri pe zi, dublu față de câte făcea înainte.
În acest context, nu este de mirare că Mclaren bifează al treilea an profitabil în 2016, o performanță pe care nici un alt producător nu a reușit să o îndeplinească în mai puțin de cinci ani.
Dacă anul trecut se vindeau 1654 de mașini, anul acesta numărul lor aproape că s-a dublat, sărind de 3000 de unități. 90% dintre aceste mașini părăsesc Marea Britanie, mergând la export.