McLaren renunță la tradiție: noul monopost pentru sezonul 2017 se va numi MCL32
McLaren renunță la numele MP4 pentru monoposturile sale de Formula 1 după ce a decis ca Fernando Alonso și Stoffel Vandoorne să concureze la volanul unui McLaren MCL32 în sezonul 2017.
McLaren este decisă să transforme plecarea lui Ron Dennis din cadrul echipei într-o adevărată revoluție pe toate planurile, inclusiv în ceea ce privește numele sau culorile monopostului.
Astfel, după ce presa internațională a relatat anterior că britanicii vor renunța la argintiu și negru în favoarea unor nuanțe de portocaliu, aceștia au dezvăluit vineri și numele noului monopost: McLaren MCL32.
Cu această ocazie, McLaren va renunța la tradiția de a numi monopostul MP4, care reprezenta acronimul de la Marlboro Project Four. Numele respectiv provine de la echipa Project Four a lui Ron Dennis care a preluat McLaren în 1981 cu ajutorul fondurilor oferite de producătorul de tutun Marlboro. Din 1981 și până în sezonul precedent, toate monoposturile echipei au purtat acest nume, de la MP4 până la MP4-31.
2017 is all about change, and our car name is changing too. Ladies and gents, get set for the McLaren-Honda MCL32. #MCL32 #ChangeYourName pic.twitter.com/Q2WJmR4us7
— McLaren (@McLarenF1) February 3, 2017
Via Motorsport
-
piaza rea, vineri, 03.02.2017 18:21
pe unde trece alonso se alege praful probabil pentru ca e mare dezvoltator de masini
-
@piaza rea, duminică, 05.02.2017 17:44
Vedem anul asta ce a dezvoltat Alonso. Ideea e ca in conditiile unui regulament stabil, masina ferrari dezvoltata de Alonso(care a plecat in 2014) pentru 2015 a fost mai buna decat cea dezvoltata de Vetel pentru 2016. Asta e adevarul. Faptul ca echipele de top il vor pe Alonso nu e o intamplare. Oamenii din sport stiu ce face Alonso. Haterii......
-
serban, luni, 06.02.2017 00:12
@@piaza rea Să respectăm adevărul, mașina pentru 2015, fiind mai proastă chiar decât cea din 2014, a fost modificată masiv în dec. 2014, ian. 2015 de către Rory Byrne la cererea lui Arrivabene, așa că din dezvoltarea lui Alonso, dacă o fi dezvoltat ceva, n-a rămas mai nimic.
-
@serban-desteptare, luni, 06.02.2017 11:26
serbanica, tu sa vezi, ca asta te intereseaza ca fan ferari, ce dezvolta vetel ca el e acum pilotul echipei. Dezvolta ceva? Alonso daca e sa dezvolte o face la Mclaren.
-
piaza rea, luni, 06.02.2017 11:57
da, da, o sa vedem, sa nu uiti asta in legatura cu masina, iti cam lipsesc informatiile. S-a schimbat conducerea cu totul nu doar a plecat Alonso. Avand doi piloti cu preferinte exact pe dos decat Alonso (la masini de F1 ma refer), monopostul a fost redesenat ca sa mute aderenta pe fata. Deci munca lui Alonso a fost anulata. "Oamenii din sport il vor pe Alonso". Asta e lozinca acum? Celelalte cum erau? 'Conteaza nr de titluri', 'E dezvoltator de masini', 'Are salariu mare'. Dar de rezultate nu zici nimic? Cand tot ce ti-au mai ramas sunt lozincile, poate ca ar fi momentul sa te trezesti.
-
@piaza rea, luni, 06.02.2017 13:00
Alonso a fost doar lipsit de sansa in ultimii ani. Nu e singurul in istoria F1. In rest ramane cel mai complet de pe actuala grila. Ca n-a avut masinile lui Vettel, sau Mercedesul lui Hamilton...dar lumea F1, ma refer la cei care sunt implicati in competitie cu bani f multi stiu mai bine decat tine ce stie Alonso. Si mai ales ce valoare are. Daca tu pretinzi ca stii mai bine decat ei doar pentru ca esti un hater grobian Alonso...asta spune tot.
-
@@piaza rea, luni, 06.02.2017 14:04
Crezi ca se merita sa te alarmezi cu astfel de persoane? Daca ei confunda omul de valoare cu omul de succes astia sunt ei, lasa-i in pace, inseamna ca n-au intalnit in viatza lor un parvenit si nu stiu ce e asta. Eu i-as intreba pe ei: daca Alonso face 2 cat bani sa inteleg ca si M.Hakkinen sau D.Coulthard au fost niste piloti de 2 bani? Poti castiga nu stiu cate titluri si sa nu insemni nimic (ex. Vettel in perioada Red Bull) dar in acelasi timp poti castiga doar 2-3 titluri si sa insemni cat toti la un loc (ex.Ayrton Senna ). Asta in functie de maiestria si munca depusa in garaje.
-
piaza rea, luni, 06.02.2017 15:06
asa, da, uitasem mai e lozinca "cel mai complet de pe grila" adica ... chestii, trestii basca faptul ca nici nu e corect gramatical CEL MAI complet .... mai complet decat complet .. si mai presus de orice limita, ca limita e proasta si nu mai isi face treaba cum trebuie, adica sa limiteze bottom line: nu sunteti consecventi, nu tratati toti pilotii cu aceeasi masura. DOAR cand va convine voua, titlurile sunt cele care conteaza (inainte sa ajunga Vettel la 3), samd, samd
-
serban, luni, 06.02.2017 15:23
@@serban-desteptarea Este obligatoriu să te bagi în seamă ? Chiar mă doare-n pix de ce dezvoltă Vettel, Alonso, Hamilton, sau Ricciardo, mie nu-mi plac floricelele puse unor piloți și vreau să am o F1 atractivă, așa cum a fost cu ceva timp în urmă. Iar dacă tu gândești doar în alb și negru talibane, este problema ta, dar nu-i mai plictisi și pe ceilalți.
-
coane, luni, 06.02.2017 15:27
confunzi lucrurile nu a spus nimeni ca Alonso e de doi bani doar contesta ce tot scrieti voi pe aici, ca e cel mai si mai, ca e dezvoltatorul suprem de masini, stiti voi, d'astea :)
-
GTS, luni, 06.02.2017 17:38
Cred ca uitati ca Alonso, Vettel, Hamilton si restul pilotilor sunt doar parte din ceea ce numim o echipa de Formula 1. Unele echipe au 400 de oameni, in timp ce Ferrari, Mercedes si Red Bull au intre 800-1200 de oameni. Alonso la Ferrari nu a desenat masina de unul singur, ci a lucrat cu un director tehnic, a testat in simulator alaturi de restul pilotilor si a discutat/vazut/ modelul in tunelul de vant si rezultatele aferente. Eu personal nu stiu cat de bine dezvolta pilotii aceste monoposturi, dar parerea mea este ca pilotii au un aport foarte mic la dezvoltarea propriu-zisa a monopostului dar au un aport foarte mare la setarea si pregatirea monopostului pentru calificari/cursa prin testarea diferitelor configuratii in simulatorul si/sau sesiunile de antrenament de vinerea (joia in Monte Carlo). Nu cred ca Alonso a desenat motorul Ferrari care a propulsat monopostul Ferrari din 2014, asa cum nici Hamilton nu a desenat unitatea de propulsie care i-a fost montata pe monopost tot in 2014. Asta nu inseamna ca ambii piloti nu au discutat cu cei din echipa tehnica, despre cum trebuie pragatit monopostul pentru antrenamente, ce setari trebuie schimbate pentru calificari si ce strategii aleg pentru cursa. Mentionez ca sunt departamente diferite care lucreaza la pregatirea si dezvoltarea unei unitati de propulsie, un alt departament se ocupat de strategia pentru cursa, un alt departament se ocupa de testarea din simulator si asa mai departe. Stiu ca Senna era talentat dar fara un monopost capabil nu cred ca castiga vreun titlu, ca sa fiu sincer. Si Fangio a castigat titluri pentru ca a ales masina potrivita la momentul potrivit. Inchipuiti-va un Hamilton, Alonso sau un Vettel pe un monopost Sauber sau Manor...
-
ZZZ, marţi, 07.02.2017 10:44
Chestia ca pilotul dezvolta monopostul a inceput sa infloreasca odata cu perioada de glorie a lui Schumacher la Ferrari..Da' sa nu uitam ca Team-ul Ferrari care l-a ajutat pe Schumacher sa realizeze un record greu de egalat era format din Todt, Montezemelo , Byrne , Martinelli si altii....Cat de mult a ajutat Schumacher ,Mercedesul s-a vazut..Ultima fraza e o ironie..Echipa are lolul cel mai important in construirea unui monopost performant nu pilotul
-
GrosJan, marţi, 07.02.2017 12:34
Pilotul are un rol important in dezvoltarea monopostului. Inginerii dezvolta in acord cu cerintele pilotului. Din cauza asta uneori unul dintre cei doi coechipieri ramane pe dinafara in cazul in care cei doi au stiluri de pilotaj complet diferite, pentru ca echipa nu isi permite sa dezvolte doua monoposturi atat de fiferite incat sa-si multumeasca ambii piloti. Deci, "mergi pe mana" unui pilot si la final tragi linie - a fost sau nu productiv. Cu Schumacher a iesit o treaba foarte buna, nimeni nu poate nega asta. Dupa 40 de ani nu prea ar mai trebui sa aveti pretentii de la nimeni.
-
ZZZ, marţi, 07.02.2017 22:26
Jost Capito a parasit echipa Mclaren..
-
GTS, miercuri, 08.02.2017 10:59
Team managerul Dave Redding paraseste si el echipa McLaren, pentru Williams.
Citeste si
-
F1 TOP | joi, 14 noiembrieFormula 1: Monaco va rămâne în calendar până în 2031Formula 1 a anunțat un acord nou cu Monaco pentru a găzdui Marele Premiu de la Monaco până în 2031. Începând din 2026, etapa din principat va avea loc în primul weekend din iunie. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 13 noiembrieF1: Eveniment special de lansare pentru toate echipele în 2025Formula 1 va organiza, pentru prima dată în istorie, un eveniment special de lansare pentru toate echipele. Evenimentul va marca 75 de ani de la înființarea campionatului mondial de Formula 1. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 12 noiembrieF1: Alpine va trece la motoare Mercedes din 2026Echipa de Formula 1 Alpine a anunțat oficial că va trece la motoare Mercedes începând din sezonul 2026. Anunțul vine la o lună după ce Renault, actualul furnizor de motoare al echipei franceze, și-a anunțat retragerea din Formula 1 la finalul lui 2025. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 6 noiembrieF1: Gabriel Bortoleto, pilot Kick Sauber în 2025. Bottas și Zhou părăsesc echipa la finalul lui 2024Gabriel Bortoleto va fi noul pilot al echipei Kick Sauber în Formula 1, începând din sezonul 2025. Debutantul brazilian îl va avea coechipier pe Nico Hulkenberg. Totodată, actualii piloți Sauber, Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, vor părăsi echipa la finalul sezonului actual. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 4 noiembrieFormula 1: Max Verstappen, victorie spectaculoasă în Brazilia. Alpine, pe podiumMax Verstappen a câștigat Marele Premiu de la Sao Paulo într-un mod spectaculos. Triplul campion mondial este acum la un pas de cel de-al patrulea său titlu mondial, după ce rivalul său principal, Lando Norris a încheiat pe locul 6. Surpriza cursei a fost un dublu podium pentru piloții Alpine. Citeste tot
hahaha Lada MCL32