McLaren: „Porsche 911 GT3 este o maşină impresionantă. O folosim drept exemplu”
McLaren pregăteşte un rival petru Ferrari 458 Italia, botezat cu numele de cod P13. Maşina se va inspira însă de la Porsche 911 GT3, supercar pe care britanicii îl consideră impresionant.
După noul 650S, dezvăluit în cadrul Salonului Auto de la Geneva, McLaren caută să îşi extindă gama cu un nou model entry-level. După renunţarea la MP4-12C, consemnată săptămâna trecută, McLaren vrea să facă loc unui alt model, capabil să se bată cu Ferrari 458 Italia şi Porsche 911.
Sportiva a fost botezată cu numele de cod P13 şi intenţionează să atace direct Porsche 911 GT3, maşină de la care s-a şi inspirat. O recunoaşte însuşi Mike Flewitt, şeful departamentului de inginerie Mclaren, care a declarat: „GT3 este una dintre cele mai impresionante maşini pe care le-am condus. Am fost pur şi simplu uimit de cât de completă este această maşină.”
Se pare că McLaren a cumpărat un GT3 pentru a se inspira în dezvoltarea noului P13. Inginerii din echipa lui Flewitt au apreciat modul în care maşina se comportă pe circuit şi faptul că poate fi folosită fără probleme şi ca o maşină obişnuită.
Flewitt a ţinut să explice că îşi doreşte ca noile modele Mclaren să nu fie neapărat o declaraţie a statutului, aşa cum se întâmplă cu modelele rivale din curtea Ferrari şi Lamborghini, ci mai degrabă o mostră de tehnologie cum se întâmplă în gama Porsche.
„Porsche este brandul de la care vrem să câştigăm cei mai mulţi clienţi. Oamenii care cunosc şi înţeleg Porsche pot să se raporteze şi la ceea ce vom dezvolta noi”, a declarat Flewitt.
Versiunea de producţie a supercarului P13 este aşteptată să fie dezvăluită în cadrul ediţiei de anul viitor a Salonului Auto de la Geneva. Modelul va folosi structura din fibră de carbon a lui 650S, va adopta designul frontal al lui P1 şi va folosi o versiune ceva mai modestă a motorului V8 de 3.8 litri.
via carscoops
"declaraţie a statutului, aşa cum se întâmplă cu modelele rivale din curtea Ferrari şi Lamborghini, ci mai degrabă o mostră de tehnologie cum se întâmplă în gama Porsche" asta spune totul. Ferrari momentan este doar de prestigiu, in realitate obiectul fiind unul ieftin. Banii se duc pe nume nu pe scula. Brovo pentru McLaren ca vor sa se indeparteze de stilul asta de a produce/vinde masini, care pana la urma ingroapa de fapt o firma, vezi celelalte celebre italiene care au fost "salvate" de producatori de masini nu de nume. De ce nu s-a intamplat invers? Pentru ca producatorii de masini cu pret obiectiv au fost profitabile si au putut cumpara numele. Iar numele nu a putut produce masini bune cu pret bun