McLaren a prezentat noul hypercar Speedtail: succesorul lui F1 are un sistem hibrid de propulsie de 1.050 CP, iar viteza maximă trece de 400 km/h
McLaren Speedtail, succesorul legendarului F1, are 1.050 de cai putere mulțumită unui sistem de propuslie hibrid benzină-electric. Noul hypercar devine cel mai rapid McLaren de serie, viteza maximă cu care poate rula fiind de 403 km/h.
McLaren a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Speedtail. Considerat succesorul legendarului McLaren F1, noul hypercar dezvoltat de producătorul britanic face parte din gama Ultimate Series și are un preț de pornire de aproape 2 milioane de euro fără taxe.
Doar 106 exemplare McLaren Speedtail vor fi produse, iar conform reprezentanților constructorului britanic, toate acestea au fost deja rezervate.
McLaren spune că noul Speedtail folosește un sistem hibrid de propulsie format dintr-un motor electric și un motor pe benzină. Britanicii nu vin cu detalii despre cele două unități, însă aceștia au declarat că puterea totală a sistemului hibrid ajunge la 1.050 de cai putere.
Accelerația de la 0 la 300 km/h are loc în 12.8 secunde, cu 3.7 secunde mai rapid comparativ cu McLaren P1. În plus, Speedtail devine cel mai rapid McLaren de serie de până acum: viteza maximă anunțată de britanici este de 403 km/h.
Dacă Bugatti Chiron mizează pe putere brută pentru a oferi acele performanțe impresionante, Speedtail pune accent și pe aerodinamică. McLaren nu a specificat coeficientul aerodinamic al noului hypercar, însă a ținut să precizeze că există o serie de elemente de caroserie active care joacă un rol important atât pe liniile drepte, cât și în viraje.
Pentru a trece de cei 400 km/h, McLaren a pregătit modul de rulare Velocity. Acesta micșorează garda la sol cu 35 de mm, în timp ce camerele video care țin locul oglinzilor laterale se "pliază". Totodată, britanicii spun că anvelopele lui Speedtail au fost dezvoltate special și sunt semnate de Pirelli.
Interiorul lui McLaren Speedtail are o configurație de 1+2 locuri, iar bordul integrează trei ecrane de mari dimensiuni (instrumentarul digital de bord este poziționat central). De asemea, McLaren a pregătit și două ecrane mai mici pe suprafața cărora sunt proiectate imaginile preluate de camerele video care țin locul oglinzilor laterale. Ca totul să fie și mai special, britanicii au montat pe plafon comenzile transmisiei.
Conform oficialilor McLaren, primele livrări vor fi făcute începând cu anul 2020.
cel putin in prima foto pare un urmas estetic al lui Jaguar XJ 220 impresionanta, nu ma asteptam sa are asa...