Mazda6 a atins un nou hotar de producţie: trei milioane de unităţi produse la nivel global
În aşteptarea lansării facelift-ului lui Mazda6, reprezentanţii constructorului nipon aniversează trei milioane de unităţi Mazda6 produse.
Mazda a anunţat producţia a trei milioane de unităţi la nivel global ale lui Mazda6, modelul de clasă medie al mărcii. Constructorul japonez a atins hotarul menţionat mai sus la sfârşitul lunii trecute, după 12 ani şi nouă luni de la începutul producţiei primei generaţii a lui Mazda6. Modelul de clasă medie de la Mazda este al doilea cel mai rapid din istoria mărcii nipone care reuşeşte să atingă trei milioane de unităţi fabricate, după fratele mai mic cunoscut lumii sub numele de Mazda3.
Mazda6 facelift: modelul nipon primeşte un retuş discret la doi ani de la debut
Japonezii de la Mazda îl produc pe Mazda6 (cunoscut sub numele de Atenza pe piaţa indigenă) în cinci fabrici din lume, unele dintre ele fiind dedicate anumitor pieţe, cum sunt cele din China şi Rusia. Prima generaţie a lui Mazda6 a fost introdusă în producţie în februarie 2002 la fabrica Hofu nr.2 din Yamaguchi, Japonia. Între timp, modelul a ajuns la a treia generaţie, lansată la 10 ani distanţă de prima, iar japonezii au prezentat deja un facelift al acesteia, care este aşteptat în curând să debuteze pe piaţa din Europa.
Facelift-ul celei de-a treia generaţii a lui Mazda6 va debuta în ianuarie 2015 în Japonia şi SUA, în timp ce europenii îl vor primi câteva luni mai târziu. La fel ca şi până acum, japonezii promit un nivel mai ridicat al performanţelor dinamice, confort sporit, mai mult rafinament la bord şi un nou sistem multimedia alături de cele mai noi apariţii în materie de siguranţă ale constructorului. Până acum, a treia generaţie a lui Mazda6 a obţinut puţin peste 10% din volumul total de producţie, în timp ce a doua generaţie a realizat de trei ori mai multe unităţi şi prima generaţie a fost fabricată în apropae două milioane de unităţi.
Via Mazda
Cu modele de genul celor pe care le au acum in gama au toate sansele sa scrie o pagina consistenta de istorie. Eu, pentru un 6, as trece si peste "neplacerile financiare" cauzate de cilindreea de peste 2000 cmc...