Mazda5 va fi vândută şi sub sigla Nissan în Japonia

Publicat luni, 31.01.2011 18:43 de Sebastian Toma

Nissan va primi o versiune modificată la nivel estetic a lui Mazda5 pe care o va comercializa pe piaţa din Japonia.

Mazda şi Nissan vor avea un parteneriat mai strâns, în urma căruia cei de la Nissan vor primi o versiune proprie a lui Mazda5. Versiunea respectivă va fi comercializată doar în Japonia, nefiind în plan comercializarea modelului pe mai multe pieţe sub sigla Nissan. Debutul versiunii respective pe piaţa niponă va avea loc în mai 2011. Monovolumele sunt extrem de căutate pe piaţa din Japonia, indiferent de dimensiunile acestora.

Mazda5 s-a vândut în peste 885.000 de unităţi de la debutul său din 1999. Spre deosebire de versiunea Nissan a acestui model, Mazda5 este oferit pe 60 de pieţe la nivel global. Pentru moment, nu există nicio imagine a viitorului model Nissan. Oficialii Mazda au subliniat faptul că modelul va avea un aspect complet diferit faţă de Mazda5, sau cel puţin va fi o distincţie clară între cele două modele.

Mazda şi Nissan mai au o colaborare, care vizează vehiculele comerciale. Modelul Nissan Bongo (cunoscut în Europa sub numele de Vanette) este vândut sub numele de Mazda Familia Van. O colaborare extinsă între Mazda şi Nissan ar crea o legătură şi cu Renault, Infiniti, Smart şi Mercedes-Benz. Cei de la Mazda au început să se îndepărteze de Ford, alături de care dezvoltaseră modelele Fiesta şi Mazda2, dar şi Ranger şi BT-50. Colaborarea dintre cei doi producători s-a restrâns, pentru moment, la modelele Ranger şi BT-50.

Via | Automedia.bg

  • razvanis, marţi, 01.02.2011 11:01
    Mazda 6

    Mazda 6 nu are nici un fel de legaturi cu Ford , dar Mazda 3 ? Daca intra si Mazda in acel grup , Renault va deveni producatorul mondial numarul 1 :))))

  • @ razvanis, marţi, 01.02.2011 12:05
    Mazda are mai mari sanse sa adere la alianta VW-Suzuki

    Colaborarile de acest gen sunt foarte populare in Japonia . Toate modelele Mazda mai mici decat Mazda 2 ( kei-cars ) sunt bazate pe modele Suzuki, acelasi Suzuki imprumutand platformele sale si celor de la Nissan si Mitsubishi . Si Suzuki Jimny are o versiune Mazda si anume Mazda AZ Off-Road . Dintre producatorii japonezi, Suzuki are cele mai mari sanse sa devina actionar majoritar la Mazda ( sunt sigur ca VW Group nu ar avea nimic de obiectat ) si datorita faptului ca au multi actionari comuni ( peste 25 % din actiunile Mazda sunt detinute de firme ce sunt actionare si in cadrul Suzuki ) ce nu s-ar impotrivi unei fuziuni intre Suzuki si Mazda ce ar da nastere unui constructor de talia lui Nissan ( aprox. 4 milioane unitati anual ) . Inainte sa cumpere 19.90 % din Suzuki, VW Group a purtat tratative cu cei de la Mazda, dar datorita faptului ca in acea perioada Ford avea 13 % din Mazda ( fiind cel mai mare actionar ), tratativele au incetat ( http://www.autoguide.com/auto-news/2009/12/report-volkswagen-considered-mazda-before-suzuki-deal.html ) . Acum cand Ford mai detine doar 3.5 % din actiunile Mazda ( Nikkei a anuntat ca Ford le va vinde in curand si pe acestea ), este foarte probabil ca VW Group sa reia discutiile cu Mazda si sa devina cel mai mare actionar in cadrul Mazda .

  • razvanis, marţi, 01.02.2011 12:57
    @

    In acest caz VW va deveni numarul 1 cu aportul Mazda ... he he ... ce ti-e si cu raportarile astea , am o idee . De ce nu fac toti producatorii un mare grup mondial , astfel vor fo toti numarul 1 , nu e mai bine asa ? :))))

  • @ razvanis, marţi, 01.02.2011 13:23
    In viitorul nu foarte indepartat vom avea 7-8 super-grupuri auto ce vor vinde peste 90 % din masinile din lume

    La fel ca in aviatia comerciala unde exista 2 jucatori ( Airbus si Boeing ) ce vand peste 90 % din avioanele comerciale de pasageri ( chinezii pregatesc un competitor ce spera sa sparga suprematia celor de la Airbus si Boeing ) si in industria auto vor exista cateva mega-grupuri care vor domina industria auto . Marchionne a declarat in 2009 ca in viitor nici un producator generalist cu o productie sub 6 milioane unitati anual nu va rezista pe piata . Deja se intrevad aceste grupuri : Toyota, GM-SAIC ( chinezii au cumparat "simbolic" 1 % din GM dar nu se vor opri aici ), VW-Suzuki ( la care va adera foarte probabil si Mazda ), Renault-Nissan-Daimler . Presa germana prevede ca pana la sfarsitul acestui deceniu, Daimler AG va fuziona cu Renault-Nissan, fuziunea urmand sa fie foarte asemanatoare cu cea ce a dat nastere gigantului EADS ( compania ce detine Airbus ), gigant in care puterea este detinuta in mod egal de Germania ( prin Daimler AG ) si Franta ( prin statul francez si grupul Lagardere ) . Presa germana da ca sigura majorarea participatiunii detinuta de VW Group in cadrul Suzuki la minim 35 % ( VW Group ar prelua controlul Suzuki cu acest procent ) inca din acest an .

  • andrey11, marţi, 01.02.2011 17:18
    @@razvanis

    Ar mai fi un posibil grup,care cred ca ar prinde bine Fiat Chrysler +PSA. Aasta as insemna cam 4 mil+3.6mil =7.6 milioane.Stiu ca declarase Marchione candva ca ia in vedere o astfel de alianta.Fiat si PSA coloboreaza de mult pentru fabricarea masinilor comericiale, si pana in momentul de fata au iesit produse foarte bune.

  • io, miercuri, 02.02.2011 08:35
    @andrey11

    asa la masini comerciale colaboreaza si Renault cu Opel... ce inseamna? ca Opel va intra in alianta cu Renault? in niciun caz! Opel si Renault sunt la cutite pe aceleasi piete, la fel si PSA cu Fiat. Asemenea fuziuni nu se vor produce niciodata.