Mazda2 - primele imagini şi informaţii oficiale ale versiunii europene a subcompactei
Mazda a publicat noi imagini cu versiunea europeană a celei de-a patra generaţii Mazda2. Debutul său este programat în data de 3 noiembrie, iar subcompacta va fi echipată cu motorizări care livrează între 75 şi 115 CP.
Mazda a publicat datele şi informaţiile oficiale ale noii generaţii a modelului său de clasă mică, Mazda2. A patra generaţie a subcompactei japoneze preia limbajul de design Kodo ”Sufletul Mişcării” şi tehnologiile Skyactiv pentru a ataca unul dintre cele mai populare segmente de automobile din Europa, clasa mică. Pe lângă design-ul special, inspirat puternic din cel al conceptului Hazumi, Mazda2 preia filozofia de interior a fratelui său mai mare şi va beneficia de sistemul multimedia MZD Connect şi de Active Driving Display, primul afişaj de tip Head-Up Display din clasă. La fel ca la Mazda3, respectivul afişaj nu proiectează informaţiile direct pe parbriz, ci pe o sticlă transparentă montată pe un suport special.
Mazda Hazumi - imagini oficiale ale conceptului care prefigurează viitorul Mazda2
Gama de motorizări a noii Mazda2 va avea patru unităţi, dintre care una va ajunge şi la fraţii săi mai mari. Vorbim despre un Skyactiv-D de 1.5 litri, care asigură 105 CP şi 220 Nm şi anunţă un consum mixt de numai 3.4 litri la sută, în timp ce emisiile sale de CO2 sunt de 89 de grame pe kilometru. În ceea ce priveşte motorizările alimentate cu benzină, Mazda2 are trei unităţi în ofertă, toate de 1.5 litri, care îi livrează între 75 şi 115 CP. În funcţie de versiunea aleasă, clientul poate să opteze pentru o transmisie manuală cu şase trepte sau o automată Skyactiv-Drive cu şase trepte. Indiferent de motorul şi de transmisia aleasă, Mazda2 se va bucura de şasiul SkyActiv, care promite un comportament rutier sportiv şi o manevrabilitate comparabilă cu cea a fraţilor săi mai mari. În ciuda spiritului dinamic asigurat de acest şasiu, Mazda ne asigură că noul său model de clasă mică va oferi un nivel înalt de stabilitate şi confort.
Mazda: "Diesel-ul de 1.5 litri care îl va echipa pe viitorul Mazda 2 are 105 CP şi 220 Nm"
Mazda 2 va fi oferit şi cu un sistem de monitorizarea a unghiului mort, alături de pachetul de sisteme i-Activsense. Producătorul japonez a îmbinat mai multe tipuri de oţeluri şi aliaje pentru a asigura o caroserie rezistentă, care să obţină rezultate foarte bune în materie de siguranţă pasivă şi să aibă o masă cât mai redusă, de 970 de kilograme pentru versiunea de bază. Debutul comercial al noului Mazda2 pe piaţa din Europa va avea loc în prima parte a anului viitor.
Viitorul Mazda2 se va adresa unui public feminin
Motorizări Mazda 2 |
||||
Denumire şi litraj | Skyactiv-G 1.5 75 | Skyactiv-G 1.5 90 | Skyactiv-G 115 cu i-Eloop | SkyActiv-D 1.5 |
Putere maximă | 75/6.000 | 90/6.000 | 115/6.000 | 105/4.000 |
Cuplu maxim | 135/3.800 | 148/4.000 | 148/4.000 | 220/1.400-3.200 |
Transmisie | MT5 | MT5/6AT | 6MT | 6MT |
Normă de mediu | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 |
Consum mixt | 4.7 | 4.5/4.8 | 4.9 | 3.4 |
Emisii CO2 (gr/km) mixt | 110 | 105 | 112 | 89 |
Acceleraţie 0-100 km/h (secunde) | 12.1 | 9.4 (MT) / 12.0 (AT) | 8.7 | 10.1 |
Viteză maximă | 171 | 183/ 177 | 200 | 178 |
Via Mazda
Iubesc interiorul ala simplu, iar daca navigatia s-ar plia ar fi unul dintre cele mai frumoase interioare. Pe mine ma deranjeaza noaptea in interior atata lumina data de sistemele multimedia si imi distrag atentia. Cert este ca pe o Mazda 2 au integrat mai bine tabletica decat pe C-class.