Mazda vrea să facă fiecare generaţie nouă mai uşoară decât predecesoarea
Mazda a anunţat un ţel îndrăzneţ pentru noile sale modele - reducerea masei cu până la 100 kilograme pentru fiecare generaţie nouă.
Mazda a anunţat că intenţionează să-şi facă maşinile din ce în ce mai uşoare, pe măsură ce lansează noi generaţii şi modele noi. Constructorul nipon îşi propune să reducă până la 100 kilograme din masa fiecărui model nou în comparaţie cu înlocuitorul său. Ţelul este ambiţios şi face parte din strategiile SkyActiv, menite să reducă consumul de carburant, emisile de CO2 şi să-i ofere şoferului satisfacţie la condus. Primul exemplu al acelor de la Mazda în acest sens este noul CX-5, care este cu 260 de kilograme decât predecesorul său de dimensiuni apropiate, CX-7.
În cazul lui CX-5, Mazda a reproiectat şasiul astfel încât să nu aibă nevoie de aceeaşi cantitate de oţel, iar fiecare şurub folosit este cu opt grame mai uşor decât cele folosite pe modelele anterioare. Între timp, alţi constructori mizează pe materiale mai uşoare la construcţia şasiului, cum ar fi tehnologia Audi Space Frame, care integrează aluminiu, magneziu şi chiar fibră de carbon. Potrivit celor de la Wall Street Journal, cei de la Ford iau în considerare o caroserie din aluminiu pentru cel mai popular model din gama lor, F-150.
Manfred Sindel, manager al departamentului de calitate de la Audi, susţine că un automobil mai uşor are mai multe beneficii pe lângă consumul redus de carburant, printre care se numără performanţe mai bune şi manevrabilitate îmbunătăţită. În ceea ce priveşte utilizarea fibrei de carbon, concesiile necesare au fost descrise plastic de James Morgan, directorul de caroserii de la Ford la nivel global, care povesteşte că echipa sa spune despre fibra de carbon că este "materialul viitorului şi va rămâne întotdeauna materialul viitorului". Cei de la Mazda spun că vor apela în viitor la materiale mai avansate pentru viitoarele generaţii ale modelelor SkyActiv, iar costul acestora va fi redus inevitabil pe măsură ce devin din ce în ce mai folosite în industria auto.
Via AutomotiveNews (înreg.)
as fi curios de un cx7 cu 300 de kile dupa 15 generatii:)) Ar fi mai realistic o reducere sa zicem cu 5%, probabil 100 suna mai bine.