Mazda va adopta standardul de încărcare Tesla din 2025

Publicat miercuri, 17.01.2024 14:25 de Tiberiu Safta

Mazda a anunțat că viitoarele sale modele electrice vor adopta standardul de încărcare Tesla din 2025. Doar modelele vândute în America de Nord vor primi noua priză de încărcare.

Viitoarele modele electrice Mazda vândute pe piața nord-americană vor adopta standardul de încărcare Tesla începând din 2025. Astfel, viitorii clienți ai acestor modele vor avea acces la peste 15.000 de stații de încărcare din rețeaua Tesla Supercharger.

În prezent, Mazda nu mai oferă un model electric pe această piață, dar va reveni cu unul nou anul viitor. Mazda spune că cele mai multe modele electrice destinate Americii de Nord vor fi construite în Japonia și vor fi bazate pe platforme existente la modele cu motoare termice. Mai mult, majoritatea modelelor electrice produse de Mazda vor fi crossovere.

Mazda este unul dintre ultimii producători majori care anunță trecerea la standardul de încărcare Tesla începând din 2025. În Europa, însă, modelele electrice ale mărcii nipone vor respecta în continuare standardul CCS.

via Mazda

  • pfff, miercuri, 17.01.2024 14:52

    standard tesla pentru ce? ca ei produc doar masini cu tacanitoare. vor fi in faliment inainte sa apuce sa puna nacs pe vreo masina de-a lor.

  • Dutz, miercuri, 17.01.2024 16:10

    Ăștia n-au auzit ca Tesla e în faliment, cum am prezis eu?

    Dutz, miercuri, 17.01.2024 20:28

    Ce oftică pe tine… și dacă nu-i cum zic, care-i faza? Nu ți-am zis să mă votezi promițând falimentul Tesla (pe care nu mi-l doresc)… Nu în ultimul rând am spus ca Tesla o să aibă mari probleme, și asta-i situația… mai este până la faliment. Tesla folosește sub 80% din capacitatea de producție și asta-i grav. Tesla nu mai construiește anul acesta așa cum au afirmat giga factory în Mexic, cică au amânat. Ugly truck este un dezastru monumental. Tesla este depășită de BYD, vezi portofoliul BYD și o sa înțelegi ca nu au nici o șansă Tesla în fața lor. Tesla nu va construi 20 mil/an în 2030… momentan nu are cui vinde nici 1,9 mil/an. Tesla are probleme că-ți place sau nu Nu mai bagă de la tine cu falimentul, ca nu am spus când. Dacă Tesla nu intră pe volume o să fie “mâncați” pe zona premium de cei care sunt și fac cu adevărat mașini premium, plus ca cei “vechi” au încă flexibilitate să producă ICE-uri atâta timp cât încă este cerere. Tesla este printre singurii mari producători exclusiv de BEV-uri cu o gamă foarte limitată de produse. Nu in ultimul rând, standardul de încărcare care este adoptat și de alții (foarte bine), nu reprezintă nici o garanție ca Tesla o duce bine, asta dacă nu ești un obsedat spălat pe creier, cum clar o dovedești. Pentru majoritate utilizatorul “standardul” este doar un conector…. USB C de ex. pe care și Apple au fost forțați să-l implementeze deșii cred ca ce aveau era mai bun prin simplu fapt ca era conector “tata”, iar actualul este conector “mama” adică cel care risca se se deterioreze este acum în devices, înainte era pe cablu… în fine. Ce câștigă Tesla ca alții merg pe același standard? Recunoștință, admirație, respect… sunt bine venite, dar astea nu plătesc salarii ;) Hai fuga la ședință de partid ca ești pierdut bine de tot….

    Dutz, miercuri, 17.01.2024 21:33

    Nici n-am terminat de vorbit…. de bine ce le merge, nu???? “Tesla a redus prețurile pentru Model Y Long Range și Model Y Performance cu 5.000 de euro, la 49.990 de euro, respectiv, 55.990 de euro, ceea ce reprezintă o ieftinire cu 9% și 8,1%. De asemenea, a redus prețul Model Y cu tracțiune spate cu 1.900 de euro, până la 42.990 de euro.” Au redus semnificativ la cele “scumpe”, la cele de bază… mai greu, ca nu mai este de unde. Ziceau un obsedat (frate cu tine) ca Tesla are 20% marja… sigur ca da, așa-i ;))

  • Tesla, miercuri, 17.01.2024 22:38

    Ne place mult că ne numără Duță "problemele". In curând o să ne numere și ouăle.

    Dutz, joi, 18.01.2024 03:43

    Tu n-ai așa ceva… altfel veneai cu ceva “tare”… da nici aia n-ai ;)

  • Dutz "noaptea NU bate vântul", miercuri, 17.01.2024 22:43

    Da mă, au redus prețul la cea mai bine vândută mașină în Europa. Că nu se vinde, sau așa ceva. Ești prost de-ți curge scuipat din gură.

  • @dutz, joi, 18.01.2024 05:13

    tesla e pe primul loc! repeta asta de 100 de ori. ps: folosesti mizerii happle?

  • Dutz, joi, 18.01.2024 06:06

    Tesla a fost pe primul loc… cădere liberă, a fost o chestie de conjunctură (bravo lor), dar atât… ne sustenabilă. Intre timp Lucid a ajuns la 2,7 USD de la un maxim de 57 USD, bate falimentul la ușă. Rivian la 16,6 de la 180. Puteți să repetați sloganele de mii de ori… ce am estimat se cam întâmplă: Lucid, Rivian, Tesla… game over pentru gadget-uri. Mașinile sunt și trebuie să fie practice, flexibile, utile și accesibile ca și preț pentru marea majoritate nu doar pentru 5% din utilizatori.… încă BEV-urile nu bifează nimic.

  • Ambulanta, joi, 18.01.2024 11:02

    Ni-no-ni-no

  • Dutz, joi, 18.01.2024 19:29

    Da nu-i cum am zis…. pam, pam “Piața auto din UE a scăzut în decembrie, pentru prima dată după 16 luni de creștere. Pe segmentul de vehicule electrice, declinul a fost de 17%.”

  • Dutz "noaptea NU bate vântul", joi, 18.01.2024 20:41

    Ai spus pe dracu'... În decembrie scad pentru că au îndeplinit deja procentul minim legal de electrice pe anul curent și te amână pentru ianuarie, ca să se pună pe anul viitor. Ești prost de-ți curge scuipat din gură. Că să citez din marii clasici: aplauzi ca foca. Cred că te-ai scăpat și-n chiloți de fericire.