Mazda promite motoare mai eficiente cu 30% din 2020

Publicat marţi, 07.01.2014 11:32 de Bogdan Mirică

Mazda va lansa a doua generaţie de motoare şi transmisii SkyActive începând cu 2020. Un oficial japonez susţine că agregatele vor fi cu 30% mai economice decât versiunile actuale.

Mazda este constructorul care se încăpăţânează să înoate împotriva curentului. Când toţi ceilalţi constructori caută să lanseze tot mai multe modele electrice sau măcar hibride, japonezii mizează în continuare pe tehnologiile convenţionale de propulsie. Iar această strategie pare să nu fi dezamăgit, cel puţin dacă ne uităm la performanţele motoarelor Mazda din ultimii doi ani.

Japonezii şi noul lor val de cutii şi motoare eficiente SkyActiv reuşesc să bată multe nume grele din segment. Eforturile lor nu se vor opri însă aici, pentru că inginerii şi cercetătorii lucrează deja la îmbunătăţirea performanţelor actuale.

Mitsuo Hitomi, şeful departamentului de dezvoltare a motoarelor, a declarat pentru Automotive News că o nouă generaţie SkyActiv este aşteptată la sfârşitul acestui deceniu. Mai exact, începând cu anul 2020, niponii vor introduce treptat noile motoare şi cutii SkyActiv 2.

Potrivit oficialului Mazda, acestea vor fi cu 30% mai eficiente decât cele actuale. Asta înseamnă că valoarea consumului mediu şi a emisiilor va fi cu aproape o treime mai mică. Hitomi nu a vrut să ofere prea multe amănunte, însă a declarat că „singura soluţie pentru a îmbunătăţi cifrele actuale este controlul eficient al arderilor”.

Mai multe surse vorbesc deja despre o rată de compresie de 18:1 faţă de actualul 14:1 şi de un amestec omogen pentru sistemul de aprindere, similar celui folosit de motoarele diesel.

Hitomi a lăsat să se înţeleagă că în plan există şi o tehnologie SkyActiv 3, cu eficienţă termică îmbunătăţită şi emisii de CO2 extrem de reduse.

  • mntsn, marţi, 07.01.2014 12:44

    Deci inca mai este loc de optimizare la motoarele cu ardere interna. Asta e partea buna. Partea rea e ca o sa ne mai otravim aerul prin orase ceva vreme: cu cat consumurile vor fi mai mici si deci transportul individual mai ieftin, cu atat soferii vor fi incurajati sa circule cu masina prin orase. Ii mai descurajeaza ceva-ceva cresterea preturilor la pompa, dar tot vor exista, ca si acum, o gramada de neica nimeni care se freaca peste tot cu masinile (de regula diesel, ca e mai 'eftin asa) si daca-i intrebi unde merg jumatate din ei nu stiu sa-ti raspunda. Sa nu se inteleaga ca am ceva impotriva motoarelor cu ardere interna (bine, recunosc ca cu dieselul de pe automobile nu prea am fost niciodata prieten), dar sunt total impotriva circulatiei fara rost cu masini cu ardere interna in orase, in zonele dens populate, circulatie care poate fi inlocuita cu succes de mijloacele de transport in comun. Cei care se simt vizati sa se roage sa nu ajung vreodata primar ca, oricat as iubi eu masinile, s-ar termina instant cu viermuiala auto din oras.

  • Kap, marţi, 07.01.2014 13:14

    Pai zi, candidezi? ;)

  • mntsn, marţi, 07.01.2014 15:13

    @Kap :) nu stiu ....simt uneori in mine o pornire, o rabufnire de a urni lucrurile, de a le aseza in ordinea firescului, pentru ca stiu ca se pot face. Daca as candida, iti spun sincer ca as face-o complet dezinteresat material, pentru ca as vrea sa imbunatatesc si sa simplific vietile oamenilor din jurul meu, unde imi este clar ca avem loc de imbunatatire. Daca am vazut ca la altii s-a putut sunt sigur ca si la noi se poate, dar pentru a ajunge acolo este nevoie de multa fermitate si curaj de a lua masuri nepopulare la o prima vedere. Dar la o a doua reflectare, avand in vedere ce si cum aleg romanii si mocirla calie-calduta in care se zvarcolesc zilnic, indolenta de a face ceva-oricat de mic si rezistenta la schimbare, ma gandesc sa nu le fac cu forta un bine pe care : 1. nu si-l doresc cu adevarat, pt ca daca si-l doreau, eram de mult timp ca ...slovenii, de exemplu, ca sa nu fiu rau si sa ridic prea mult stacheta 2. nu-l merita, pt ca la nivel de individ niciunul nu schiteaza nici cel mai mic gest de bunavointa pentru imbunatatirea colectiva a vietilor tuturor, egoismul romanului fiind ceva ingrozitor, va zic, eu asa rapacitate ca la romani nu am mai intalnit la nimeni 3. nu au educatia necesara pentru a-l aprecia, intretine sau a-i intelege beneficiile pe termen lung si nici macar bunul simt de a fi recunoscatori. Romanului din popor ii vine greu sa dea un simplu multumesc. M-am adresat aici celor care nu se regasesc printre cei pomeniti in al doilea paragraf. Nu vreau sa supar pe nimeni, dar asta e realitatea pe care o percep eu.

  • vianu, marţi, 07.01.2014 15:32

    ignoranta romanilor este ENORMA: de la paharele de plastic aruncate in statie de taximetristi, trecand prin buluceala pentru "reduceri" la noile magazine, "atentia" in plic oferita medicului, tavile "uitate" pe masa prin fast-fu(n)durile gen Mc si ajungand pana pe campiile uscate de seceta dar pline de credinciosii ce cred ca daca ies cu un sutanist in frunte vor avea parte de ploaie vei mai avea de-a face si cu inertia institutiilor care (incredibil) sunt formate fix din indivizii pe care i-am enumerat mai sus. succes Erata: succesuri...asta e termenul ce concentreaza reteta succesului in politica.

  • Kap, marţi, 07.01.2014 15:56

    Trebuie sa fiu realist si sa va dau dreptate legat de ce ati descris. Dar cred ca trebuie sa incepapa fiecare sa-si aduca micul aport, firav sau nu. O vorba buna, un deget aratat ;) sau un sut in fund la nevoie pot sa fie variante de a arata macar directia buna. Insa intre ce ma enerveaza pe mine e si atitudinea asta docta de mai sus gen "vedeti-va ba de treaba ca nu se schimba nimic". Pai in felul asta sigur nu se schimba. Hai sa ne plingem, nu? O intrebare: credeti ca daca nu exista o reactie publica prompta, legea pentru RMGC era votata instant? La fel cu porcaria aia de acciza de 7 centi: daca nu interveneau transportatorii, acuma nu o plateam toti (bine, probabil ca din primavara oricum o platim, asta daca nu protesteaza nimeni...)?

  • inexorabil, marţi, 07.01.2014 17:56

    @mntsn, ma bucur ca aceasta tipologie de constiinta justitiara veritabila nu s-a pierdut! Imi dau seama ca esti un om de isprava, am stiut mereu acest adevar "latent"...dar mai bine sa ma feresc de complimente, care sa-ti faca rau la moral :) Axiomatic, eu am spus de multe ori ca nu putem schimba noi lumea; datoria noastra crestineasca este doar de a-i arata aceleiasi lumi batute in cap cu maiul globalizarii ca se indreapta spre abisul vesnic...Doar zice si in Sciptura: "Cand vor zice: 'Pace si liniste' (nota mea - adaug eu: "...si liber la umplut matul larg in cel mai pur stil consumist"), atunci o prapadenie neasteptata se va abate asupra lor, precum durerile nasterii peste femeia insarcinata...si nu vor avea scapare" (1 Tesaloniceni 5:3 - de fapt, intregul Cap. 5 poate fi trezitor din letargia mortii noastre spirituale!). Deci, dragul meu @mntsn, cand vei dori fara teama sa-ti urmezi practic menirea de cuget, atunci sa apelezi cu incredere la ajutorul "psihopatului" de @inexorabil, care nici el nu vrea nimic pentru sine...decat, poate, o Mazda6 :D On topic: Mazda va deveni numarul 1 la calitate de ansamblu pe zona asiatica, inclusiv in China, pana in 2020! Isi va fortifica inclusiv domeniul la care, de obicei, sta mai slabut, in spatele lui Subaru si Suzuki: siguranta! (le surclaseaza insa la frumusete zi si noapte!). Din pacate, putina lume va fi impresionata si tot atata va sari cu banul...Daca n-as fi prins in mrejele patimii mistuitoare pentru GM-clasic, m-as indrepta spre fulminant-ascendenta Mazda si a ei revelatorie "SkyActiv technology" fara sa preget nicio clipa, cat ai zice tzaca-paca! Satrapii din RC sunt prea damblagiti la scoarta ca sa lanseze in eter solutii mesianice precum domnul Hitomi, care sa conserve integritatea mediului fara sa stirbeasca personalitatea automobilului!!! Si, oricum, nu cred ca vom auzi o femeie, in speta Mary Barra, pronuntand asemenea cuvinte bine chibzuite...Dar mai stii ce iepure va scoate din jobenul magic?

  • MarchenM, marţi, 07.01.2014 18:05

    @vianu: as mai adauga un lucru, important dupa mine: locurile de parcare destinate persoanelor cu dizabilitati ocupate de toti cocalarii care vor sa fie vazuti in masinile lor SH cu numere de BG, o conditie necesara dar nu obligatorie. In rest, cele enumerate de tine sint absolut valabile. Sintem un popor ipocrit, ne dam credinciosi insa numai aproapele nu-l ajutam. Ne aducem aminte de orfani si saraci numai de sarbatori, stam marea majoritate a timpului liber la TV nu mai face nimeni miscare, nu mai citeste nimeni o carte, insa tinem sa ne auda lumea cand spunem ceva, fara macar sa constientizam ceea ce spunem..

  • vianu, marţi, 07.01.2014 18:18

    numai cocalari? s-avem pardon am vazut o SUMEDENIE de doamne/domni bine (si nu pun ghilimelele pentru ca exact asta erau) carora putin le pasa unde isi aseaza trotineta. Se poate face o lista lunga cat o zi de post a tipologiei romanului neaos dar nu e locu'. Sa nu isi inchipuie cneva ca cei din vest nu au si ei falitii lor la materia simt civic dar macar acolo uscaturile sunt o minoritate si nu majoritatea ca pe la noi. @kap...nu ma plang...constat. Constat de prea multa vreme din nefericire. De pe vremea prea-impuscatului cand ma bateam pentru niste masline uscate pentru masa de sarbatori :) si aici am pus punct

  • MarchenM, marţi, 07.01.2014 18:36

    @vianu: :) asa este, iti dau perfecta dreptate. Credeam ca doar la Constanta se observa lucrul asta. De-aia am si zis conditie necesara dar nu obligatorie, tocmai ca am observat muulta, foarte muuulat lume bine imbracata bolnava de sindromul ”parcarea pana in usa , cu orice pret” Dar sincer acuma, parca totusi in vestul tarii nu e chiar atat de accentuat fenomenul asta.

  • Lache, marţi, 07.01.2014 19:53

    Totul porneste de la educatie.De la exemplele parintilor catre copii.Parintii sunt primul exemplu de urmat.Ce vad copiii la parinti,aia vor face.Educatia din scoli? Cine sa o mai faca? Credeti ca un copil din tata devenit miliardar peste noapte,mai are nevoie de educatie? Nu are nevoie sa o invete,deoarece tata-su ii va cumpara educatia. Trebuiesc sa treaca zeci de ani pt.cineva(poate chiar generatii,pt unii) ca sa ajunga milionar. La noi,doar cateva luni dupa revolta,se vedeau milionarii.Cam repede,nu?

  • mntsn, marţi, 07.01.2014 21:39

    @vianu, @Kap: corect de spuneti. Pe de-o parte imi e oarecum rusine ca am deschis subiectul, dar recunosc ca, la fel ca multi altii cu porniri similare, nici eu personal nu am curajul acela nebun sa ma inham la o schimbare de proportii (desi la nivelul meu, mici schimbari spre bine incerc sa fac zilnic) pentru ca simt ca n-am cu cine, n-am sustinere... nici macar in ai mei apropiati, cei din familie. Suntem prea putini, trebuie sa mai patrunda cutitul spre os pentru a ajunge astia ca noi la o masa critica dpdv numeric. Plus ca e greu de sters din mintea romanilor acel enervant "n-avem ce-i face, asta este". Si rau imi pare tot pentru aceasta minoritate de 5-10%, poate chiar mai putini, in care mai palpaie acel bun simt civic. Nu pentru cei din turma cea mare care - de ce sa nu vedem lucrurile limpede - ei chiar se simt bine in mediul asta: chiar le plac manelele cu geamul deschis, chiar le place scuipatul cojilor de seminte pe jos, chiar nu vad nimic rau in a arunca pet-uri in rauri. N-are cum sa-ti para rau de ei, nu merita nici un gram de mai bine. Petre Tutea saracul ("am facut 13 ani de puscarie pentru un popor de idioti") a simtit-o pe propria-i piele. @inexorabil: as fi dispus sa renunt la orice bun material, poate mai putin la acoperisul de deasupra capului si la cele de sticta necesitate daca as sti ca asa pot aduce o imbunatatire in colectivitate sau ca pot sa servesc ca exemplu ca se poate trai foarte bine si fara viciul lacomiei consumiste. Si chiar mult iubita noastra MASINA, este in proportie de 90% moft, 5% utilitate de confort si 5% necesitate. E o jucarie mai mare, hai sa recunoastem. Ne place sa ne jucam cu masinute la orice varsta si sa ne satisfacem setea de recunoastere sociala prin ele, dar masina nu e ceva vital. Daca ar exista o renuntarea colectiva la masini (nu totala, ca nu-s absurd, partiala sa zicem) garantez ca am constata o imbunatatire a vietii colectivitatii, nu o deteriorare. Nu ma apuc acum sa mai explic cum si de ce, ca e greu...orgoliul e prea mare la romani ca sa inteleaga asa ceva, fudulia trebuie hranita cu o tabla pe 4 roti, iar peste "rusinea" de a merge pe jos sau cu autobuzul catre serviciu unii n-ar putea trece sub nicio forma. Am deviat mult de la subiectul articolului, stiu, scuze, dar uneori, cand simt ca am ceva de spus, nu ma linistesc pana n-o spun.

  • inexorabil, miercuri, 08.01.2014 00:23

    Da, @mntsn, maşina se confundă cu o fudulie în mintea noastră...Şi anume cu o "viziune socială" validată narcisistic şi copiată prozelitistic de la acei semeni ai noştri care îşi acoperă carenţele educaţional-culturale cu caracterul fanfaronard-frivol al achiziţiilor "bengoase" pe patru roţi. Însă maşina poate fi şi o artă pură, dacă ştii cum s-o abordezi...De pildă, cea mai fascinantă maşină cu care am umblat vreodată a fost...Oldsmobile Alero. O senzaţie furnicătoare din creştet până-n tălpi, incomparabilă cu nimic din ce trăisem pe plan auto până atunci, chiar dacă m-am dat în stambă cu un "motor universal" GM (Ecotec) şi nu cu unul 100 % de "Olds" (Quad) ! Despre americani, poţi să afirmi că sunt capabili să comită multe "nasoale", dar nu şi că nu se pricep să facă maşini! Mai precis, capodopere plămădite direct cu sufletul. Doar conducând acel Alero am putut să înţeleg de ce această marcă specială a fost martirizată...Dar n-am cumpărat-o!!! Ştii de ce? Din laşitate înnăscută şi dezarmantă, din cauza mentalităţii crunte de valah care plăteşte şi el tribut greu persistentelor reminiscenţe fanarioto-bolşevice şi pentru că m-am lăsat intimidat de nişte puliticieni cretinoizi, care s-au apucat să impoziteze în mod elucubrant orice cilindree de peste 2000 cmc. Voi regreta toată viaţa decizia mea pripită...Şi, ah, în sinea mea intuiam prea bine că se va termina dramatic scurta mea incursiune pe viu în...oniricul interzis. Dar tot încercam să mă mint singur şi...frumos. În final, m-am simţit precum acea nimfă care devine insectă matură cu aripi pentru a zbura la maximum de potenţial doar pentru o noapte, după care...kaputt.

  • mm, miercuri, 08.01.2014 08:32

    s-a cam spus tot ce era de spus, mai trebuie doar sa ne schimbam atitudinea iar in loc sa intoarcem capul sa ne apucam de linsaj.

  • Kap, miercuri, 08.01.2014 10:56

    Exista niste probleme, exista si o populatie care in marea ei majoritate le perpetueaza (prin comportament, vot negindit sau lipsa de la vot, atitudine etc.). Acuma putem sa: 1. constatam ......si apoi sa le acceptam tacit prin lipsa oricarei actiuni; 2. constatam si poate miscam un virf de deget macar. Stiu, efectul maxim se obtine in mod organizat, dar si la capitolul civic romanii stau ultraprost: ONG-uri majoritatea paravan si nu gindite ca sa coaguleze opinii si sa genereze reactii. Prea multi dintre cei si asa putini carora ni se revolta cite un moment fibra se lasa pagubasi instant in lipsa unei organizatii care sa adune micile energii contribuite de fiecare si care sa articuleze: un protest, o actiune voluntara, o campanie de informare a maselor necivilizate etc. etc. etc. Uite, ieri citeam de un om pe care noi bucurestenii nu l-am ajutat nici macar sa ne fie consilier ca sa aflam macar ce coc interlopii de la primaria generala. Spre lauda lui nu se da batut si isi face partid, daca altfel nu e lasat. Nicusor Dan.

  • MarchenM, miercuri, 08.01.2014 11:30

    @Kap: N-am inteles niciodata de ce Niicusor Dan nu are mai multa popularitate, iar Oprescu este votat covarsitor. Mai ales daca urmaresti sedintele cousiliului general.

  • Kap, miercuri, 08.01.2014 13:21

    Pai citeste ce spun baietii mai sus si nu uita ca sintem in tara in care PSD-ul are cei mai multi votanti iar popularul prim sinistru ii plinge de mila mentorului dublu puscarias, incepindu-si sedinta de guvern cu deja traditionalul "Basescu e de vina". Iar de citiva ani Bucurestiul nu mai face nota discordanta fata de culoarea rosie aleasa de cetatenii din TR, DB, VS etc.

  • mm, miercuri, 08.01.2014 13:30

    Tare prosti si tare multi. Dar nici macar asta nu-i problema, societatea moderna (si nu ma refer la romanica) este in cadere libera si nu vad solutii, pur si simplu sistemul a cedat, iar fara evenimente extreme nu vad cum s-ar putea schimba ceva, P.S. cred c-ar trebui sa investim in conserve.

  • MarchenM, miercuri, 08.01.2014 17:03

    Singura putere a noastra este votul. Trebuie sa mergem cu totii la vot.

  • AndreiRN, joi, 09.01.2014 07:37

    Si toata filozofia asta de viata a pornit de la Mazda? Romania.

  • Blower0, joi, 09.01.2014 14:33

    @inexorabil - de acord. Intradevar. Unii au 200m pana la serviciu și se suie in mașina. Sau au de mers 1km și se suie in transportul public. Cit despre Mazda - bravo lor. Mai ales ce a zis Hitomi. Iar despre taxa pentru cilindree e chiar aiurea. Trebuie sa taxeze emisiile nu cilindreea. Ce emisii ar avea un Dodge Dart Rally Version 4x4 cu motor 2.0 Turbo și un Camaro SS cu 6.2 litri?

  • inexorabil, sâmbătă, 11.01.2014 00:34

    Da, frate @Blower0, emisiile, nu cilindreea, ar putea însemna o ameninţare pentru mediu! Motorul pe benzină despre care am tot vorbit - 2.2 Ecotec 140 CP - emană doar 120 g CO2 per km! La o asemenea valoare, parcă ar fi un precursor al lui SkyActiv...Şi, totuşi, în privinţa cheltuielilor obligatorii, impozitul bate spre 900 lei, iar RCA spre 700 lei! De aceea am renunţat la motorul de Buick 3.8 V6; m-ar fi adus în sapă de lemn...În ce ţară trăim?!

  • Si totusi...!, luni, 13.01.2014 14:42

    Nu era mai potrivit sa dati o parere despre subiect "decat" sa enumerati melteni,giboni si alti nesimtiti ce parca au devenit emblema tarii,mai ales in afara?