Mazda îmbunătățește motorul Skyactiv-X: putere în plus și consum mai mic de combustibil
Skyactiv-X, motorul minune de la Mazda, a primit câteva îmbunătățiri. Unitatea poate fi deja comandată în România și este disponibilă în echiparea modelelor Mazda3 și Mazda CX-30.
Mazda a lansat familia de motoare Skyactiv în 2012, iar în 2019 japonezii au prezentat lumii întregi, poate, cel mai ingenios propulsor din ultimii ani. Este vorba despre Skyactiv-X, primul sistem de propulsie care combină aprinderea prin compresie cu cea prin scânteie.
Pe întelesul tuturor, un agregat pe care îl alimentezi cu benzină, dar care se comportă din anumite puncte de vedere ca un propulsor diesel.
Acum, agregatul minune al niponilor, cu o capacitate cilindrică de 2.0 litri, a fost îmbunătățit și a ajuns să dezvolte cu 6 CP și 16 Nm mai mult decât înainte. Puterea a crescut așadar la 186 de cai putere la 6.000 rpm, iar cuplul la 240 Nm la 4.000 rpm.
De asemenea, consumul de combustibil a fost redus cu 0.4 l/100 km (WLTP), iar emisiile de CO2 sunt mai mici cu 8 g/km.
Inginerii au atins aceste performanțe prin ajustarea raportului de compresie, de la 16.3:1 la 15.0:1. Totodată, au optimizat controlul combustiei, au modificat arhitectura pistoanelor și au actualizat software-ul Mazda Mild-Hybrid.
Versiunea îmbunătățită a motorului Skyactiv-X este disponibilă și în România, fiind inclusă în echiparea modelelor Mazda3 și Mazda CX-30.
Cea mai accesibilă Mazda3 pe care o poți cumpăra, echipată cu acest propulsor, este Mazda3 Skyactiv-X186 GT. Prețul pornește de la 23.690 de euro cu TVA, indiferent dacă optezi pentru versiunea hatchback sau sedan.
Dacă vrei o Mazda3 complet echipată (hatchback, nivel GT Plus), cu transmisie automată și tracțiune integrală, pregătește-te să plătești cel puțin 29.890 de euro.
În ceea ce privește SUV-ul CX-30, varianta Skyactiv-X186 GT costă 25.190 de euro în România, iar versiunea Skyactiv-X186 AWD AT GT Plus urcă până la 31.790 de euro.
via Mazda
moartea căprioarei dansul lebedei