Mazda creşte producţia motoarelor SkyActiv pentru a face faţă cererii
Mazda a anunţat că va creşte cadenţa producţiei de motoare SkyActiv de la 800.000 la un milion de unităţi pe an. Japonezii caută astfel să satisfacă cererea pentru noua generaţie de propulsoare.
Mazda a mizat pe o carte câştigătoare atunci când a ales să dea naştere noii generaţii de motoare SkyActiv. Eficienţa precum şi resursele au fost bine primite de public, dovadă că Mazda a primit mai multe comenzi pentru unităţile de propulsie SkyActiv decât anticipase.
În aceste condiţii, japonezii au anunţat oficial că intenţionează să crească volumul de producţie al motoarelor SkyActiv cu 25% la fabrica din Hiroshima. Decizia va fi implementată până la finele acestui an şi va ajuta uzina niponă să ajungă la o cadenţă de un milion de motoare pe an, cu 200.000 mai multe decât ritmul actual.
Pentru a atinge această eficienţă, Mazda va instala o linie de motoare modernă şi va moderniza o linie deja existentă, pe care se produc în prezent unităţi MZR. Hiroshima va fi responsabilă cu asigurarea necesarului de motoare pentru întraga piaţă mondială Mazda, aici fiind produse propulsoare pe benzină SkyActiv-G şi diesel SkyActiv-D, toate cu patru cilindri.
Mazda caută să se asigure astfel că va reuşi să îşi atingă obiectivul fixat pentru 2016, acela de a vinde 1.7 milioane de maşini la nivel global. Dintre acestea, 80% vor fi echipate cu tehnologie SkyActiv. De anul viitor, Mazda va începe să producă motoare şi la fabrica nouă pe care o va inaugura în Mexic începând cu anul 2014.
Mazda - o marca interesanta, cu o arhitectura placuta ochiului, iesita in relief prin grija fata de clienti, aidoma lui Subaru si Suzuki. Acesti trei constructori (plus modelul Accord al Hondei) formeaza un fel de arc de forta exclusivist al automobilismului nipon. Doar la capitolul siguranta ar trebui sa mai evolueze Mazda, pentru a ajunge la nivelul salutar al tandemului Su-Su, desi am vazut ca, la SOT, nu se comporta chiar modest. Nu stiu prea multe despre SkyActiv, dar ma bucur ca poarta amprenta contributiei exclusive a Mazdei, iar eu sunt foarte sensibil la atributele originalitatii. Poate le vine vreo idee asemanatoare si celor din RC. Nu zic, Ecotec-urile sunt bune (ar fi trebuit ca General Motors de acum sa se numeasca, just, General Opel --- chiar asa voi uza si eu pe viitor: GO), dar timpul impune o noua abordare, in care sintagma de ordine devine "fuel efficiency", chiar daca fiabilitatea trece pe plan secund...