Mazda aniversează 90 de ani de existenţă
Japonezii de la Mazda Motor Corporation sărbătoresc 90 de ani de existenţă ai companiei. Cu ocazia acestei aniversări, aceştia au pus pe hârtie invaţiile care i-au consacrat de-a lungul anilor.
Mazda Motor Corporation aniversează 90 de ani de existenţă în acest an şi face bilanţul elementelor care i-au asigurat succesul în această perioadă. Înainte de realizarea primului automobil, Mazda a debutat pe piaţa din Japonia ca producător de produse de plută. Ulterior, aceştia au realizat automobile şi au ajuns să dezvolte motoare rotative şi autovehicule alimentate cu hidrogen.
Celebrul motor rotativ folosit de RX-7 şi RX-8, precum şi de alte modele Mazda, a intrat în producţie în prima versiune în 1967. Motorul rotativ a fost inventat de Felix Wankel – un german care nu a avut niciodată un permis de conducere şi nici nu a urmat cursuri universitate. Visul său a fost să construiască un motor alternativ cu o cameră de combustie plată şi un rotor îngust care să se rotească în interior. Kenichi Yamamoto de la Mazda a fost atât de impresionat de concepul acestui motor încât a achiziţionat brevetul în 1961. Primul motor Wankel furnizat fabricii din Hiroshima avea vibraţii atât de puternice încât a zgâriat pereţii interior ai camerei rotorului, problemă care a fost rezolvată ulterior de Yamamoto-San şi inginerii săi, prin etanşarea şi lubrefierea perfecţionată a motorului respectiv.
Tehnologia rotativă de la Mazda a apărut pe aproximativ două milioane de automobile ale constructorului nipon din 1967 până în prezent. Printre acestea se numără şi bolizi care au câstigat curse din Campionatul WRC, o câştigătoare Le Mans – Mazda 787B din 1991 şi actualul RX-8 Renesis. Elementul de succes al motorului rotativ este reprezentat de faptul că motorul nu are nicio vibraţie graţie rotoarelor de formă triunghiulară prevăzute cu un arbore excentric în centru. Din moment ce presiunea produsă de rotoare este aplicată direct arborelui excentric şi motorul poate să atingă turaţii mult mai ridicate decât cele pe care le poate atinge un omolog cu pistoane, biele şi arbore cotit.
O altă inovaţie a celor de la Mazda este utilizarea hidrogenului pe motorul rotativ, care a fost folosită în premieră în 1990. Graţie modului de funcţionare al motorului rotativ, acesta poate fi adaptat pentru funcţionarea cu hidrogen într-o manieră mult mai uşoară. Rateurile nu reprezintă o problemă, deoarece camera de admisie este separată de camera de combustie, iar lipsa supapelor de admisie şi de evacuare elimină altă problemă legată de folosirea hidrogenului. Tocmai de aceea, motorul rotativ cu hidrogen a fost dezvoltat până la stadiul de producţie şi este dat în folosinţă în Japonia şi în Europa pe modelele RX-8 Hidrogen RE şi Mazda5 Hidrogen RE Hibrid.
În ceea ce priveşte viitorul, cei de la Mazda vor aplica o strategie de scădere a greutăţii modelelor viitoare. Inginerii japonezi vor aplica "strategia gramelor" pentru dezvoltarea viitoarelor modele, motiv pentru care au dezvoltat un nou software de proiectare. Tehnologia de prelucrare a automobilelor a fost optimizată şi materialele folosite la producţia acestor autovehicule au fost înlocuite cu echivalente cât mai uşoare şi mai rezistente. Cei de la Mazda vor continua dezvoltarea sistemelor de injecţie directă de benzină DISI, i-Stop şi catalizatorul Mazda Single Nano-Technology, care au fost create pentru a reduce emisiile şi îmbunătăţi performanţele modelelor care le folosesc.
Via | Mazda
sper sa apuce si 100 PS: v-a scapat un o "aceştia au pus pe hârtie invaţiile"