Mazda a prezentat o nouă ediţie aniversară a lui MX-5 şi platforma noii generaţii
Mazda MX-5, roasterul iconic al mărcii japoneze, a primit o ediţie specială cu ocazia aniversării a 25 de ani de la lansarea pe piaţă. Odată cu aceasta, japonezii au prezentat prima imagine a platformei viitoarei generaţii.
Mazda MX-5, cel mai popular roadster din lume, a primit o ediţie aniversară la Salonul Auto de la New York. Aceasta celebrează 25 de ani de la lansarea modelului japonez, care a ajuns între timp la a treia generaţie şi se mândreşte cu peste 940.000 de clienţi. Ediţia specială a lui MX-5 este oferită doar în nuanţa ”Soul Red Metallic”, cu plafon negru, montanţi laterali negri şi capace ale oglinzilor negre. Interiorul ediţiei aniversare vine cu o tapiţerie din piele albă, un panou decorativ finisat manual şi cu feţe de uşi îmbrăcate tot în piele albă cusută manual. Ediţia aniversară se bucură şi de alte elemente speciale, modelul fiind echipat cu amortizoare sport de la Bilstein, ascunse în spatele jantelor de 17 inch cu finisaj „Dark Gunmetal”.
Mazda MX-5 va avea un motor de 1.5 litri şi 100 de cai
Partea cu adevărat interesantă este sub capotă, motorizarea de 2.0 litri şi 160 CP a ediţiei aniversare primind o serie de îmbunătăţiri. Astfel, pistoanele, bielele şi volanta fiind înlocuite cu elemente mai uşoare, totul pentru a asigura urcarea mai rapidă în turaţii. Modificările nu au adus cai putere în plus, dar cei de la Mazda anunţă un răspuns ”extraordinar” la apăsarea acceleraţiei şi o notă specială a sistemului de evacuare.
Ediţia aniversară a lui MX-5 nu a fost cel mai nou exponat din standul Mazda de la New York, japonezii prezentând şi plaforma tehnică a următoarei generaţii, aşteptate să debuteze în 2015. Aceasta are platformă SkyActiv, este cu peste 100 de kilograme mai uşoară decât modelul actual şi este mai sigură şi mai rigidă.
Mazda MX-5 a stabilit un nou record pentru cea mai lungă paradă a constructorului japonez
Via Mazda
una din putinele masini accesibile facute pentru placerea condusului, uitati de fite, basini, caracter practic si alte griji, pur si simplu te urci in ea si te bucuri de drum, iar pentru lucrul acesta nu trebuie sa dai un purcoi de bani.