Mașinile second-hand de 5000 de euro, cele mai fraudate când vine vorba de kilometraj și daune
Un studiu recent publicat de CarVertical ne arată că mașinile care costă până în 24.700 de lei au frecvent kilometrajul fraudat. De asemenea, rata daunelor este și ea foarte crescută.
Atunci când vrei să cumperi o mașină second-hand este esențial să verifici kilometrajul și istoricul. Indiferent de bugetul pe care îl ai și de încrederea pe care ți-o inspiră cumpărătorul. Deși piața de autovehicule second-hand din România s-a mai educat în ultimii ani, se pare că avem în continuare o mulțime de mașini cu kilometri fraudați. O arată un nou studiu CarVertical, operat pe mai multe mașini second-hand din România. Acest studiu sugerează că mașinile mai ieftine au mai multe șanse să aibă kilometrajul falsificat și vin cu cele mai mari riscuri.
Potrivit CarVertical, 1 din 7 mașini la mâna a doua din România are kilometrajul dat înapoi, ceea ce sugerează că fraudarea odometrului este o practică relativ obișnuită.
Analiza ne arată că cea mai mare șansă de fraudare apare atunci când cumpărați o mașină de până în 24.700 de lei, echivalentul a aproape 5000 de euro. Studiul dezvăluie că 15,4% din totalul vehiculele cu un asemenea preț au avut kilometrajul dat înapoi.
Bineînțeles, trecem și la pragul următor. Dintre toate mașinile care au costat între 24.700 și 49.300 lei (aprozimativ 10.000 de euro) și care au fost verificate de carVertical în România, 14,1% au avut kilometrajul dat înapoi.
Vehiculele care costă peste 222.000 de lei (aproximativ 45.000 de euro) sunt cele mai sigur de cumpărat: fraudarea ar putea fi prezentă la doar 10,3% dintre acestea.
Deși șansele de găsi în România mașini care au kilometrajul dat înapoi sunt similare cu cele pe care le ai și în celelalte țări din Europa Centrală și de Est, cercetarea carVertical sugerează că în România este mult mai greu să evitați mașinile care au în istoric înregistrări de daune.
40,9% dintre mașinile din România care costă până în 24.700 de lei au fost implicate într-un accident sau au suferit alte daune în trecut. Vehiculele mai scumpe au șanse și mai mari de a fi deteriorate.
Vehiculele care costă peste 222.000 de lei au cele mai multe avarii: 51,1% dintre mașinile din această categorie au suferit un accident în trecut.
via CarVertical
Si tot astea sunt grosul celor 44% dintre masinile cu defectiuni despre care spune RAR ca le-a depistat in trafic in doar 6 luni. Apoi vine cate un neica nimeni, samsar lovit in afacere si zice el ca "Dacia e gunoi". Pai, ba amarastene, prefer oricand orice Dacie noua, cu garantie, gunoiului pe care-l vinzi tu la pret de fata mare. Sictir!