Mașinile electrice rămân în continuare mult mai scumpe la achiziție decât cele cu motoare clasice: prețul mediu este cu 40% mai mare
Prețul mediu al unei mașini electrice vândute în Germania, Franta și Olanda în luna august a fost de 44.400 de euro, cu peste 12.000 de euro mai mare decât prețul mediu al unei mașini cu motor cu combustie internă.
Constructorii auto au admis că mașinile electrice vor deveni cu adevărat populare pe măsură ce prețurile de comercializare se vor apropia cât mai mult de cele ale mașinilor cu motoare cu combustie internă.
Pentru moment, investițiile în tehnologia electrică și volumele scăzute determină însă producătorii să stabilească prețuri relativ mari pentru mașinile electrice.
Acest lucru este evidențiat și de o analiză realizată de compania Jato Dynamics pe baza vânzărilor de mașini din luna august pe trei dintre cele mai importante piețe auto din Europa: Germania, Franța și Olanda.
Astfel, prețul mediu al unei mașini electrice a fost în luna august de 44.377 de euro, în timp ce o mașină cu motor cu combustie internă a avut un preț mediu de 31.883 de euro. Practic, prețul mediu al unei mașini electrice a fost cu 12.494 de euro mai mare decât prețul mediu al unei mașini cu motor cu combustie internă, adică cu aproximativ 40% mai mare.
"Contrar interesului în creștere pentru mașini electrice și a eforturilor persistente ale guvernelor de a limita utilizarea mașinilor cu motoare cu combustie internă, constructorii au nevoie de mai mult timp pentru a face schimbarea. Iar asta are drept cauză costurile", menționează Jato.
De asemenea, analiza scoate în evidență că Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, a preferat să lanseze un hatchback electric ID.3, deși cel mai popular segment al momentului este reprezentat de SUV-uri.
"Volkswagen ID.3 confirmă faptul că este în continuare foarte scump pentru producători să introducă mașini electrice competitive pe piață. Acesta nu oferă caroseria tipică pe care cei mai mulți clienți o solicită în Europa și pe piețele globale, și anume caroserie de SUV", au adăugat repreentantii Jato în analiză.
Via Jato
-
Anonim, luni, 30.09.2019 10:21
Atata timp cat sunt mai scumpe , autonomie limitata , o mare necunoscuta privind utilizarea in timp, ( dupa 5 ani nu mai tine bateria atata clar ),infrastructura lipsa , cat va cost alimentarea ca acuma inca se mai da moca curent dar peste 5 ani ? Cat va costa curentul daca cererea creste ? Ca stiti cum merg treburile daca este cerere scumpesti si de abia asteapta ENEL o asa pleasca . Inaca sunt foarte multe necunoscute ca marea masa sa dea navala . Cat se vor comercializa masini cu motoare clasice nu va fi coada la electrice in conditiile actuale . Au mai fost experimente dealungul omenirii unele au reusit altele mai putin vom vedea peste minim 10 ani caum stam cu electrificarea . Momentan doar catia exaltati , aventurieri ,sa dam bine ca este in trend , oameni usor manipulabili , firme sa dam bine la partenerii de afaceri de cat de ecologisti suntem noi etc astia sunt grosul clientilor de masini 100% electrice
-
verde, luni, 30.09.2019 10:46
@Anonim Masinile electrice sunt mai scumpe la achizitie, dar daca tii cont si de cheltuielile de intretinere, masinile pe petrol sunt mai scumpe. Masinile electrice au mai putine componente care se pot strica. Autonomia este mai mica la masinile electrice, hai sa zicem 50% din autonomia celor pe petrol, dar este suficienta pentru nevoile majoritatii oamenilor. Te poti descurca usor cu autonomia dupa ce te obisnuiesti. E adevarat ca ajuta mult daca ai o priza langa locul de parcare si in orase nu sunt multi in situatia asta, dar pentru cei din mediul rural sau pentru cei din oras care stau la curte sau au o parcare la subsolul blocului e usor sa traga un cablu ca sa incarce bateria masinii. E adevarat ca bateria scade in capacitate, dar nu atat de mult incat sa nu poata fi folosita masina. Daca te deranjeaza foarte mult ca nu te mai tine bateria ca inainte, schimbi bateria sau schimbi masina. E ca la telefoane. Infrastructura e in crestere, apar mereu statii noi de incarcare, eu zic ca o sa tina ritmul cresterii vanzarilor de electrice. Tendinta este de scadere a pretului electricitatii. Cu cat va fi obtinuta mai multa energie din surse regenerabile, energie curata, cu atat va scadea mai mult costul cu curentul electric. Problema la noi in tara este saracia, care face ca pretul de achizitie mai mare decat la masinile pe petrol sa fie o piedica serioasa la cumpararea unei masini electrice. Iar cei care-si permit sa plateasca pretul de achizitie pentru o masina electrica noua isi doresc masini mai mari si mai ales SUV-uri, pe cand electricele de volum sunt deocamdata compacte.
-
@verde, luni, 30.09.2019 11:00
sincer daca in 5-6 ani bateria este la 70% din capacitate iar range ul initial era de 200 de km nu stiu cui o vinzi. Cati oameni vor cumpara SH o electrica? Parerea mea este ca electrica o cumperi sa tina 10 ani si dupa o casezi si aia e. Nu cred ca poti sa schimbi un BEV ca un telefon pentru ca asta costa 500- 1000 de euro nu 30.000 de euro.
-
Anonim, luni, 30.09.2019 11:01
@verde nu stiu cat costa intretinerea unei masini 100 % electrice ? Poti da exemple cat costa pentru 100 de mii de km? Aia cu stricatul ramane de vazut . Eu circul mult pe autostrada autonomia este mica pentru mine . Pe autostrazile din UE nu am vazut multe statii de incarcare pentru masinile electrice . Bateria scade bine din putere iti dau exemplu un amic care are Toyota Yaris Hybrid clasic de 5 ani . La inceput facea cu un plin 700 de km acuma face 500 de km acelas stil de condus relativ aceleasi trasee . Deci este clar ca motorul termic intra mult mai des bateria e a scazut din capacitate . Una este sa schimbi telefonul alta este sa schimbi masina !! Marea majoritate a oamenilor care cumpara o masina noua o tin 8-10 ani sau mai mult . daca in acesti 10 ani trebuie sa cumpar 2 baterii care nu sunt ieftine unde mai este economia la revizii piese ? Unde ai vazut tu ca pretul curentului scade ? Eu numai ce am incheiat un nou contract cu ENEL si pretul KW a crescut simtitor fata de anul trecut . Si eu sunt unul care ma incalzesc cu , curent iarna am 3000 de kw la 2 luni . Acum 2 ani pentru 1500 de kw plateam 750 DE LEI acuma a venit ultima factura tot pentru 1500 de kw 920 de lei . Fara sa te superi dar eu nu vad ieftinire . Parere personala vedem peste 10 ani cum va sta treaba cu electricele
-
PMC, luni, 30.09.2019 11:44
Sunt scumpe si vor ramane scumpe. Ironia soartei crude si nemiloase: bateriile sunt cauza si aici. :) Deci bateriile, pe langa ca sunt proaste si ineficiente, le scad performantele in timp, care si asa sunt extrem de limitate, deci pe langa toate astea, sunt si cele mai scumpe si fac toata povestea neverosimila pe termen lung si transforma masinile cu baterii intr-un drum infundat. Am o trotineta electrica. O trotineta, nu tanc, nu Lexus, nu Mertzan, nu racheta. Sa spunem ca vreau sa schimb bateria, care e o CHINEZARIE, nu LG, nu Panasonic, da? Ei bine, ma costa 2500 de lei. :) Need I say more? :) Asa cum am spus si eu si altii p'aici de-a lungul timpului, si in cazul meu, bateria nu ma duce nici jumatate cat au spus vanzatorii trotinetei. :) Am luat un model cu baterie mare, cunoscand minciunile grosolane in ce priveste range-ul.
-
Rudolf D., luni, 30.09.2019 12:03
Deci, daca pretul e mai mare cu 12000E la, sa zicem, 1,5E litrul de combustibil (sa zicem iarasi), costul cu automobilul cu ICE depaseste BEV-ul dupa ce consuma 8000 de litri de combustibil. Daca un benzinar, sa zicem (again) simplist, are in medie 8 litri consum la 100km si un Diesel 6 litri inseamna ca cu benzinarul trebuie sa facem 100000 km si cu Dieselul 130000 km. Bine, cand socotim si cat costa currentul atunci va creste distanta. Doar nu va inchipuiti ca panourile solare vin gratis de la Sfantul Duh. Curentul de la retea nici atat.
-
ACE - Craiova, luni, 30.09.2019 12:15
Diferentele de pret destul de mare intre masinile electrice (BEV) si masinile cu motoare conventionale provin in principal din: 1) COSTUL efectiv al BATERIEI DE ACUMULATOARE Vezi: "Bateriile litiu-ion de tracțiune folosite de mașinile electrice încă reprezintă o mare parte din costul autovehiculului în sine, iar cu ocazia unei discuții cu Jean-Pierre Diernaz, vicepreședinte în cadrul Nissan responsabil de marketing, la Salonul Auto de la Geneva (5-17 Martie), am aflat și cât mai costă 1 kWh capacitate a bateriei pentru un Nissan LEAF: 272 Euro cu tot cu TVA. Astfel, în cazul unui LEAF cu baterie de 40 kWh prețul pe care clientul îl plătește doar pentru baterie este de 10.909 Euro cu tot cu TVA, iar pentru versiunea LEAF e+, cu baterie de 62 kWh, prețul bateriei este de 19.909 Euro cu tot cu TVA.' Sursa: https://0-100.ro/2019/04/17/cat-costa-bateriile-pentru-masini-electrice-in-2019-studiu-de-caz-nissan-leaf-1-kwh-capacitate-272-euro/ 2) Evolutia tehnologica - CARE COSTA MULTI BANI, presupune multe investitii (vezi cazul TESLA), formare de capital uman, etc.... Masinile cu motor conventional evident si-au atins limitele tehnologice (randament MAXIM de 35-38-40%) fata de cele electrice cu randament de cca. 90%. 3) Lipsa concurentei REALE intre producatorii de masini electrice - la acest moment sunt destul de putine oferte de masini BEV si producatori care au CONCRET masini in showroom si disponibilitati de livrare imediata de masini...
-
andrei, luni, 30.09.2019 13:51
masinile electrice nu sunt obligatorii. asa ca nu mai calculati la milimetru cat costa totul. vi se pare scump, nu luati. dar e bine PENTRU TOTI sa se vanda. indiferent cine le cumpara. e bine pentru ca pe termen lung numai asa pot scadea preturile si se poate imbunatati tehnologia. si mie mi-ar placea una, dar la cat costa si cat merg eu cu o masina, sunt bani aruncati. dar daca toti cei ce merg zilnic cu masina si-ar lua ar fi excelent, macar ca ar scadea poluarea.
-
inexorabil, luni, 30.09.2019 16:31
Oh, chiar nimeni nu sesizează "esența fină" ?...Popoarele estice ale Europei au fost dinadins ținute în lanțuri (de către "așii" socialismului internaționalist, ulterior corporatocratic), zeci de ani, astfel încât ele să tânjească nebunește după "bunătățile" din Vest. Odată cu căderea (ante-calculată de "maeștrii" Ocultei) zidurilor (fizice și simbolice), ceea ce au anticipat "băieții deștepți" cu pricina s-a întâmplat chiar cu furie, "înfometații" repezindu-se chiauni asupra "visului devenit realitate"...zilnică, la "botul calului". Iată, au trecut 30 de ani de la "eliberarea de sub jugul dictaturii/asupririi comuniste" (Doamne, cât am înghițit și eu, după "eliberare", cu mintea mea necoaptă, de puști, gălușca ocultă și "capitalistă") și ce vedem? Vreo atenuare sau chiar dispariția patosului consumerist? Ei, aș, da' de unde! Dimpotrivă...Pare să se...accentueze, fiindcă vechii frustrați le transmit "genetic" urmașilor aceeași "foame" imposibil de stăvilit/combătut...Și dacă aceasta nu poate fi înăbușită prin mijloace ortodoxe, închipuiți-vă cât de sortite eșecului ar fi tentativele bazate pe instrumentarul laic. Tot așa se cuvine să judecați și în privința..."electricelor". În mod INTENȚIONAT acestea sunt menținute la prețuri "inaccesibile" majorității pământenilor, la rândul lor dinadins "blocați" în salarii plăpânde...Totodată, Propaganda Sistemului își intensifică misiunea de provocare pavloviană a dorinței de a te "alinia" la trendul eco, chiar dacă nu poți scăpa din vedere resursele tale precare...Va veni însă și ceasul "dezrobirii" (de condițiile...cică neprielnice). La fel ca în '89. Atunci, Zidul Berlinului a căzut "ca prin minune", într-o seară care nu prevestea nimic. Acum (adică în viitorul relativ apropiat), pragul prețului "prohibitiv" la e-bunătățile savurate neîncetat imaginativ-orgastic (nu-i așa, bre ACEdikkk?) se va prăbuși tot așa, parcă la un semnal. Se va petrece dintr-odată, la fel cum ne-am trezit noi în labirintul "civilizației occidentale". După consumarea "momentului zero" cuantificat de "revoluția" pro-populară a prețurilor, să te ții năvală globală pe "electrice" și menținere perenă (timp de decenii?) a patimii și, implicit, a cererii...Respectând fidel rațiunea consumeristă, dar și criteriile ei de afirmare. Cine mai crede încă în determinism politico-economic, în hazardul evoluției publice (mizând pe "relații sociale" în loc de adevăr: jocuri oculte), se dovedește un naiv incurabil, un etern sugar într-ale logicii. Și sigur îi curg și lui balele după "alternativa" la "putoarea fosilă".
-
verde, luni, 30.09.2019 16:32
O sa fie bine. Peste 10 ani vom merge toti cu masini electrice. Unii vor avea masini electrice proprii, altii vor merge cu transportul in comun electrificat, altii cu masinile electrice ale firmelor de car-sharing-ride-hailing-etc, plus scutere, trotinete, biciclete... Nu va mai fi nevoie de atatea locuri de parcare si vor transformate inapoi in spatii verzi. Vom avea aer curat in localitati, mai ales daca aplicam niste reguli privind praful din constructii si ne educam sa reciclam si rezolvam si problema deseurilor. Una dintre cele mai mari prostii facute de romani astazi este arderea deseurilor.
-
alex, luni, 30.09.2019 16:54
Studiile de genul astuia de la Jato, tind sa ascunda diferenta reala de pret intre cele mai ieftine masini pe benzina si cele mai ieftine masini electrice. Cel mai ieftin ZOE e de 3 ori mai scump decat cel mai ieftin Clio. Si lucrurile n-or sa se imbunatateasca prea curand atat timp cat bateria de pe un ZOE costa cat un Clio perfect functional adus in showroom cu TVA inclus.
-
andrei, luni, 30.09.2019 16:58
nu stiu daca e cu siguranta cum zici tu, dar stiu ca, cu siguranta vor ramane scumpe, daca nu se vand. zic sa nu ii plangem pe aia cu bani. isi vor lua. ce se intampla cu ele la sh e alta discutie. poate ar fi cazul sa calculam sa ne luam noua nu sh. asa, in general.
-
Edikkk, luni, 30.09.2019 21:04
Am venit să lămurim unele lucruri şi minciuni 1) preţul BEV va scade an de an, puternic Mai ales când va fi concurenţă 2) preţul bateriilor sunt an de an, în scădere 3) staţiile de încărcare sunt an de an din ce în ce mai multe, şi de viteză încărcare mai mare (în UE15 plus Norvegia, Elveţia,..) 4) Toyota aia cu bateria... este Nichel Metal nu Li Ion... şi nu confundaţi cele de telefon (cu Cobalt) faţă de cele auto !!! S-a scris aici şi sunt pe youtube o tonă de date care QED bateria rămâne la 80-90% după 20 de ani de folosire şi apoi O POŢI VINDE PE BANI FRUMOŞI pentru că sunt foarte bune PENTRU POWER WALL LA CASE CU FOTOVOLTAICE pentru încă 20 de ani !!! 5) preţul curentului va scade... şi aici sunt o sumedenie de factori, nu am timp să îi spun
-
inexorabil, luni, 30.09.2019 21:53
Nenikkkule, învață mai întâi să scrii corect românește și apoi erijează-te în teoretician și avocat al "noilor tehnologii". Te rog, termină cu e-prostituția asta funestă. Ești doar un tinerel plin de tupeu, care se aruncă în subiecte care îl depășesc din toate punctele de vedere. Nu te mai munci să ne "convingi" cât de bune "e" bateriile și ce e-viitor mirobolant ne așteaptă pe toți. Îndreaptă-te către automobilismul real, autentic, dacă poți să înțelegi ce înseamnă și cu ce se mănâncă...Fiindcă postura de e-propagandist din proprie inițiativă te înfățișează într-un spectru moral sumbru...Sfatul meu bineintenționat, enunțat pe un ton părintesc, îl privește și pe celălalt ultra-e-îndoctrinat, ACE. Ca să îl citez pe @Sam93, alegeți...LIBERTATEA. Ce anume o asigură? Nu doar izbăvirea de păcate, ci și iubirea de...Adevăr. Iar eu v-am "disecat" Adevărul (vouă, amândurora) fără limite cantitative și de timp...Poate că aș fi putut să-mi valorific acele multe minute "irosite" pe AM într-un mod mai benefic pe plan personal. Dar eu am preferat să mă încumet (oricum, zadarnic) la a scutura zdravăn cerbicia voastră demnă de cauze nobile. Cine a fost prostul în această situație...n-are rost să dezbatem.
-
Edikkk, marţi, 01.10.2019 02:10
Mi-a plăcut cazul ciudat al Australiei !! Au extrem de multe proiecte fotovoltaice industriale făcute, în curs şi multe suspendate, pentru că.... nu au acces la reţeaua naţională !! Există o supra producţie, de fapt energia solară bate clar ca preţ energia pe carbune !! Dar ca să se lege parcurile solare la reţeaua naţională de transport Australiană, trebuie investiţii în care nimeni nu prea vrea să plătească, dacă există deja destulă energie. De fapt cei cu cărbunele nu sunt raşi de pe piaţă pentru că există deja şi sunt deja legaţi la piaţă, deci la bani. Oricum cu orice închidere a unei centrale pe cărbune (nimeni nu o va mai moderniza) vor da accesul la una solară. Vorbim în ţara care are enorm de mult cărbune şi care exportă mult cărbune, că solarul a bătut o la preţ !
-
verde, marţi, 01.10.2019 08:29
O sa fie bine. Peste 10 ani vom merge toti cu masini electrice. Unii vor avea masini electrice proprii, altii vor merge cu transportul in comun electrificat, altii cu masinile electrice ale firmelor de car-sharing-ride-hailing-etc, plus scutere, trotinete, biciclete... Nu va mai fi nevoie de atatea locuri de parcare si vor fi transformate inapoi in spatii verzi. Vom avea aer curat in localitati, mai ales daca aplicam niste reguli privind praful din constructii si ne educam sa reciclam si rezolvam si problema deseurilor. Una dintre cele mai mari prostii facute de romani astazi este arderea deseurilor.
-
Mama, marţi, 01.10.2019 10:29
hai verde, trezeste-te, ca trebuie sa mergi la munca.
Citeste si
-
ECONOMIC | vineri, 22 noiembrieVânzările de mașini noi, creștere minimă în octombrie, în EuropaPotrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu doar 0.1% în luna octombrie, în Europa. Totodată, vânzările de mașini electrice au crescut, în timp ce vânzările de mașini cu motoare pe benzină și diesel au fost în scădere. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 21 noiembrieDacia Sandero rămâne cea mai vândută mașină în Europa, în ultimele 10 luniDacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. Citeste tot
-
ECONOMIC | sâmbătă, 16 noiembrieVolvo a vândut 30% din acțiunile Lynk & CoVolvo a anunțat oficial că a vândut 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către chinezii de la Zeekr. Acțiunile au fost vândute pentru o sumă de peste 700 milioane de euro. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 7 noiembrieAudi este pe roșu: profiturile s-au prăbușit cu 91% în trimestrul al treileaAudi a anunțat noile rezultate financiare pentru al treilea trimestru din 2024. Rezultatele arată că profiturile grupului s-au prăbușit cu 91% în această perioadă, ca urmare a deciziei de a închide fabrica de la Bruxelles. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 6 noiembrieLamborghini Urus și Revuelto se vând "ca pâinea caldă": ambele modele, sold-out până în 2027Lamborghini a anunțat că modelul Urus este sold-out pentru următorii 2 ani. În același timp, etalonul mărcii, Revuelto, nu mai poate fi cumpărat până în 2027, deoarece și acesta este acum sold-out. Citeste tot
Costurile vor scadea cand se vor vinde mai multe, dar nu se vor vinde mult mai bine daca nu vor scadea preturile, pare logic, nu este un cerc vicios. Constructorii asteapta explozia cererii, clientii asteapta scaderea pretului, sau asteapta pe altii sa le cumpere, pana nu se vor interzice motoarele cu ardere interna, electricele nu vor " decola " asa cum se credea, macar sa fie si Greta mai fericita, prea suparata pentru varsta ei.