Maşinile diesel şi benzină vor fi interzise în oraşele europene în 2050

Publicat miercuri, 30.03.2011 10:40 de Bogdan Mirică

Comisia Europeană propune un program amplu care vizează interzicerea circulaţiei maşinilor cu propulsie convenţională în oraşele europene până în anul 2050.

Ca un ultim efort de a stimula propulsia alternativă în următoarele decenii, Comisia European a înaintat recent o propunere care vizează interzicerea maşinilor echipate cu motoare diesel şi benzină în centrul oraşelor de pe Bătrânul Continent, până în 2050.

Iniţiativa a fost înaintată de comisarul Siim Kallas, din dorinţa de a reduce emisiile de carbon şi dependenţa de petrol cu până la 60%. Proiectul lui Kallas propune reducerea numărului de maşini convenţionale pentru a atinge un procent de 50% vehicule cu emisii zero pe şoselele europene până în 2030. Scopul final este acela de a interzice modelele care folosesc combustibilii tradiţionali în centrul oraşelor europene, până în 2050.

Acelaşi Kallas intenţionează să propună un program prin care călătoriile mai mici de 300 de kilometri să se facă cu trenul. Ideea face parte dintr-un plan care are la bază o reţea de transport europeană, capabilă să conecteze principalele aeroporturi cu ajutorul unor reţele de căi ferate de mare viteză.

O altă prioritate pentru Comisia Europeană este înjumătăţirea accidntelor mortale produse pe şosea până în 2020 şi eliminarea lor completă până în 2050.

via | autocar

  • McLaren, miercuri, 30.03.2011 10:49
    2050

    O sa am (daca ajung) 70 de ani atunci si pensie. Nu cred ca o sa vad chestia asta realizandu-se. Poate nepotii. :)

  • asd, miercuri, 30.03.2011 11:11

    o idee foarte naspa :(

  • rares, miercuri, 30.03.2011 11:17
    foarte bine

    ma bucura aceasta idee

  • Vasilica, miercuri, 30.03.2011 11:20

    O mare mizerie dupa parerea mea or sa distruga industia pentru niste tampiti care cred ca masinile electrice nu polueaza (corect nu direct).

  • daniel, miercuri, 30.03.2011 11:37
    vise

    Cu toate ca este de apreciat acest "ultim efort" al comisiei, este mult mai greu sa planifici evolutia economiei in urmatorii 40 de ani. Pe de alta parte acesata initiativa trebuie sa fie ACCEPTATA de oameni, ca in momentul de fata putini ar renunta la o masina conventionala pentru un Mitsubishi I-Miev de 40.000 euro (de ex).. deci planurile astea mi se par mai degraba "vise placute"

  • lol, miercuri, 30.03.2011 12:06

    ideea este urmatoarea: Cum, nu vreti sa cumparati masini electrice scumpe? Lasa ca va obligam atunci si ne ascundem in spatele salvarii planetei, ca nu are nimeni curaj sa spuna ceva impotriva, nu de alta dar va fi imediat acuzat ca e un criminal si nu se gandeste la viitorul copiilor si al ursilor polari. Intre timp sa nu dam nici un fel de norme pentru industria grea, aeronautica si industria navala ci sa stoarcem si mai multi bani de la populatie..... adica..... un fel de sclavagism modern, sclavagismul de "buna voie". :)

  • vali86, miercuri, 30.03.2011 12:43
    nu e gratis nici curentul

    si chiar daca ar avea tehnologia de productie a masinilor electrice la preturi rezonabile crezi ca producatori de electricitate vor sta cu mainile in san si vor pune prize de alimentare gratis? multi vor sa cada industria petroliera pe care se bazeaza in momentul de fata o tehnologie avansata destul de mult, eu zic ca producatorii trebuie sa se axeze pe dezvoltarea catalizatorilor mai performanti, pentru ca zacaminte de titei se descopera zi de zi iar cei care zic ca petrolul nu va mai fi peste 50 de ani se insala amarnic, am auzit si profesori doctori universitari care sustin ca romania nu mai are rezerve ascunse ceea ce este in contradictie cu descoperirea din zilele trecute cand au fost descoperite doua zacaminte neexploatate chiar la noi in tara.

  • tzenu_bmw, miercuri, 30.03.2011 13:11
    buna initiativa.........jos cu poetrolu benzina si combustibili fosili......

    vad ca toata lumea este impotriva masinilor electrice???? de ce? pt.ca nu au inca aumonomie destula.......pana in 2020-2030 se va rezolva si problema asta...... insa vad ca toata lumea tine de petrol, diesel si altele chiar daca nu sio mai pot permite...... acum 2 zile eram la pompa sa fac plinul masini(masina de firma)si in fata mea era un ALFA ROMEO condusa de un barosan cu ceafa lata care si-a bagat diesel de 10 lei........miar fi si rusine sa am masina de 10k euro si sa bag 2 litri de combustibil toata lumea cu proteste la benzinari si astea si daca i pui sa aleaga intre o masina electrica si una conventionala veti vedea ca vor alege varianta a 2-a

  • lol, miercuri, 30.03.2011 13:48

    Ma bucur pentru cine vrea sa aleaga varianta electrica, dar unii dintre noi nu vor si ar trebui sa avem libertatea sa facem asta. In al doilea rand ma enerveaza la culme ipcrizia cu salvarea planetei adoptata de oficiali cand in alte domenii nu se face nimic pentru reducerea poluarii. Introducerea masinii electrice si mai ales interzicerea masinii pe combustibili fosili este din punctul meu de vedere o chestiune strict financiara cu interese la nivel inalt care se foloseste de miscarea ecologica pentru a isi ascunde adevaratele intentii. Vei ajunge destul de repede sa gandesti la fel despre energia electrica, pentru ca atunci cand cererea se va inzecii si vom depinde de ea zi de zi si in transport va urma exact cursul combustibililor fosili, e pura economie si marketing, eu zic sa te pregatesti de pe acum pentru proteste in fata companiilor electrice :) Sunt impotriva masinilor electrice pentru autonomia scazuta, pentru timpii enormi de incarcare, pentru greutatea bateriilor care distruge manevrabilitatea, pentru preturile prohibitive si pentru ipocrizia de a se ascunde in spatele ecologiei.

  • TAZ, miercuri, 30.03.2011 13:52
    f.b.

    1.cererea de petrol la nivel mondial creste anual cu o rata mult mai mare decat cea a gasirii de noi resurse, deci gata petrol in maxim 100 de ani (oricum nu in 10-30 cum se lauda multi) 2.tehnologia pt. masilile electrice se va dezvola si se va ieftini in 50 de ani (vezi ex. televizoarelor cu plasma si LCD) 3.energia electrica e mai putin poluatoare deoarece nu e toata produsa pe baza de hidrocarburi iar in viitor se vor extinde utilizarile energiei eoliene si solare (si mai sunt si alte surse ne folosite inca, mai uitativa si voi pe Discovery sau mai cititi articole de stiinta si tehnica sa vedeti ca lumea si stiinta e intr-o evolutie continua si constanta)

  • @!@, miercuri, 30.03.2011 13:57
    ........

    1. conversia la alt tip de motoare se va face pana sa se termine petrolul 2. automobilele polueaza cel mai putin de pe planeta asta , incalzirea co2 si restu sunt numai nite rahaturi aruncate in fatza ca sa acopere alte chestiuni mult mai grave.

  • joker, miercuri, 30.03.2011 14:16
    bai astia is prosti

    sunt alte domeni in care se polueaza mult mai mult decat autovehiculele,exempulu traficul maritim

  • Joyce Bear, miercuri, 30.03.2011 15:37
    ha, chiar asa?

    Dragilor, normal ca si eu ma pronunt in favoarea masinilor cu bioetanol, electrice sau care functioneaza pe baza electrolizei apei (care necesita insa cheltuieli ceva mai costisitoare) , dar voi uitati un MAREEE aspect, chiar decisiv, inoperabil in veci, care asigura de fapt succesul fulminant al vanzarilor auto actuale pe plan mondial: preferintele "prioritare" ale armatei nemarginite de "coca" si "piti"...Astia ar avea oroare sa se renunte pretutindeni la carburantii clasici, caci numai astfel de combustibili le ofera senzatiile cele mai gustate de...viteza, de aceea ei nu suporta de nici o culoare "alternativele ecologice"...Tu, ca zmecher de top, te-ai acoperi de ridicol daca te-ai adresa unei toape basinoase care vrea "lux de lux" si "adrenalina de adrenalina" astfel: "Hai, gagico, sa te fac o tura cu electrica mea, dar stai numai s-o bag in priza la incarcat! Problema e ca nu baga n-shpe sute de km la ora si are canci senzatii sport. Aaa, uitasei sa-ti spun: avem autonomie de propulsie de doar cateva zeci de km pana la o noua incarcare, deci sper ca nu vrei sa mergem la ma-ta, care sta tocmai la Cucuietii din deal". Deci, vorba aceea intelectuala, hai sa fim seriosi in privinta ecologismelor, ca nu tin pe plaiurile mioritice si, in extensie, oriunde bantuie "fauna sub-urbana" de ambele sexe, care dicteaza ritmul productiilor si controleaza regulile pietii...Never forever! Nu va mai imbatati cu apa rece. Ascultati ce va zice mosu'.

  • serd, miercuri, 30.03.2011 16:10
    ce???

    Eu daca vreau sa ma duc pana la colt sa imi iau o punga de seminte,cu masina si cu maneaua aferenta ,ce fac?

  • Marius, miercuri, 30.03.2011 18:30
    Maxim 25 ani motoare termice

    Nu e nevoie de 40 ani ca sa nu mai existe masini conventinale. Daca ati observat, la 5-7 ani, pretul carburantilor se dubleaza in Europa. Daca acum este cam 1.5 euro, peste 7 ani va fi cam 3 euro. Ca sa fie si asa rentabil, ar trebui ca o masinuta sa consume 1/2/3 litri extraurban/mixt/urban. Iar masinile hibride, ajutate de o caroserie foarte usoara, pot realiza aceste consumuri. Deci o perioada de 5-10 ani o mai smecherim putin cu aceste hibride. Dar dupa asta ce ne facem, cand benzina va fi ajuns la 7-10euro litrul? Probabil ca vor fi utilizate masini electrice, cu un motor mic ca de drujba cu rol de generator pentru incarcarea bateriilor. OK, dar dupa asta ce ne facem? Facem pariu ca in 25 de ani maxim nu mai vedem motoare cu ardere interna? Dau o bere cu ocazia asta si cu ocazia depunerii pe atunci a dosarului de pensie :)))

  • Norbert, joi, 31.03.2011 00:51
    Producerea curentului chiara asa ecologic sa fie?

    Exemplu Japonia. Cata poluare (radiatii) poate produce un accident ca cel din Japonia. Sa nu mai vorbesc de cenusa radioactiva care provine de la orice centrala nucleara din lume, ea ramane poluanta, radioactiva pentru multe generatii viitoare. Iar producerea de curent ''verde'' este departe de a fi inca eficinet sau suficient.

  • Norbert, joi, 31.03.2011 00:57
    pt.:Joyce Bear

    Doar o precizare. Si motoarele electrice ofera ofera putere, chiar au un cuplu mai mare si constant in comparatie cu motoarele clasice cu ardere interna. Ex Tesla Roadster 0-100 Km/h 4s.

  • raduku, joi, 31.03.2011 02:05
    Simple Ganduri

    In principiu este foarte fain. Daca poluarea ar fi doar locala si curentii de aer nu ar imprastia gazele , poate ar fi ok, dar nu este asa. In legatura ca electromobilele , ele sunt potrivite tarilor cu intindere geografica mica, oraselor micute si in genere societatilor avansate. S-a vazut in SUA , GM a pus pe jaratec mii de electromobile - de ce ? Simplu tarile cu intindere geografica mare nu pot acoperi distantele de sute de mile cu aceste masini. Dupa mine , cel mai bine ar fi sa ne ocupam de reimpadurire si sa limitam in continuare noxele.

  • ursus, joi, 31.03.2011 10:06
    cam tarziu

    Tocmai din 2050?As incepe in 2 ani cu un cerc restrans care s-ar marii din an in an.Dar ce te faci cu fraierii care nu stiu alt traseu decat cel prin centru si nu se dau jos din masina nici pentru 2 statii de metrou?

  • octav_bmw, vineri, 01.04.2011 20:02

    pai sincer nu ma mira avand in vedere ca noile "benzinare" consuma destul de putin avand performante net superioare fata de diesel iar producatorii au inceput sa fabrice masini electrice cu performante multumitoare si autonomie suficienta