Maşinile autonome ar putea reduce asigurările cu 80%
Lipsa erorilor umane şi împărţirea asigurării cu producătorul auto ar putea scădea preţul poliţelor cu până la 80% în cazul maşinilor care se conduc singure, concluzionează un studiu american.
Avantajele şi dezavantajele maşinilor autonome sunt discutate în detaliu în această perioadă în industria auto, iar dezvoltarea automobilelor care se conduc singure continuă în acest timp. În tot acest peisaj, site-ul american CarInsurance.com pune punctul pe i şi anunţă că viitorii posesori ai acestui tip de maşini nu vor beneficia doar de un confort mai ridicat şi de un consum mult mai scăzut, ci şi de asigurări la preţuri foarte mici, reducerea faţă de sumele actuale pe care trebuie să le plătească şoferii mergând până la 80%.
Dacă studiile iniţiale arătau că unul din cinci şoferi americani ar avea încredere şi s-ar lăsa conduşi de o maşină autonomă fără probleme, procentul celor care ar analiza posibilitatea de a cumpăra acest tip de autoturism creşte până la un fantastic 90% dacă participanţii la sondaj sunt anunţaţi că preţul poliţelor ar scădea cu 80%.
"Studiile noastre arată că o asigurare mai ieftină ar influenţa foarte mult modul în care clienţii acceptă acest tip de maşini", spune Des Toups, managing editor al CarInsurance.com, care susţine că scăderea radicală a preţului asigurărilor are la bază faptul că o parte din sumă îi va reveni constructorului maşinii. "Totuşi, cea mai mare parte din scăderea preţului asigurărilor ar apărea din simplul motiv că astfel ar exista mult mai puţine accidente", încheie Toups.
Conform analizelor realizate de americani, cea mai mare problemă care există la această oră în adoptarea maşinilor autonome este legată de lipsa încrederii în sistemele care preiau controlul asupra autoturismului. Astfel, 64% dintre cei 2000 de şoferi intervievaţi consideră că sistemele computerizate nu sunt capabile să ia decizii la fel de bune precum oamenii, în timp ce 75% dintre respondenţi consideră că se descurcă mai bine la volan decât ar putea s-o facă un computer.
O altă întrebare interesantă adresată şoferilor a fost cea legată de activităţile pe care aceştia le-ar intreprinde în timp ce maşina autonomă i-ar duce de acasă la birou. 26% dintre cei care au participat la sondaj spun că ar vorbi cu prietenii şi ar sta pe internet, 21% ar citi, 10% ar dormi iar 7% ar munci în plus.
CE MĂRCI DEZVOLTĂ ASTFEL DE MAŞINI?
Cei mai activi producători în zona maşinilor autonome sunt Volvo, Tesla, Audi, BMW, Toyota şi Nissan, aceştia anunţând că vor lansa în următorii ani maşini care vor prelua controlul volanului în anumite condiţii. În plus, Google testează încă de acum patru ani sisteme care permit rularea autonomă a maşinilor, compania americană anunţând că va lansa un sistem propriu de acest tip până în 2018. De asemenea, General Motors şi Daimler vor să dezvolte sisteme asemănătoare până în 2020.
He, he,...noroc ca noi nu avem autostrazi iar circulatul cu masina nu e deloc monoton pe infrastructura existenta la noi in tara. La noi nu risti sa te plictisesti niciodata. O intrebare pentru cei care ar prefera acest tip de masini "autonome": - cine va controla masina respectiva? un "calculator"? sau NSA, CIA, etc? - sa inteleg din cele de mai sus ca va deveni "obligatoriu" in cativa ani in acest fel scazand pretul politelor de asigurare. Hai serios!? Asadar, cel care va accepta acest sistem va plati mai putin pe polita insa va fi implicit de acord ca "ALTCINEVA" sa-i controleze masina si viata. Frumos, o poveste pentru retarzii din SUA care sunt prea lenesi sa utilizeze o cutie de viteze manuala! - sistemul de control al masinii, intr-un alt stadiu, este deja utilizat in alte tari ( ex. Italia) unde pentru a scadea pretul politei de asigurare trebuie sa-ti instalezi o "cutie neagra" la calculatorul masinii pentru inregistrarea tuturor datelor: unde ai mers, unde te afli, cati km ai parcurs, care a fost viteza minima si maxima, etc.