Mașinile Audi vor informa participanții la trafic de producerea unor incidente: simboluri sugestive vor fi afișate pe stopuri
Mașinile Audi vor putea informa ceilalți participanți la trafic de producerea unor incidente prin afișarea unor simboluri pe stopuri, pe baza unei tehnologii OLED dezvoltată de constructorul german.
Audi a anunțat în această săptămână că a dezvoltat o nouă tehnologie de iluminare OLED care va fi implementată pe stopurile viitoarelor modele.
Astfel, noua tehnologie va permite integrarea a 50 de segmente distincte pentru stopuri, iar iluminarea acestora va fi ajustată în mod continuu.
Progresul este unul major, în contextul în care actuala tehnologie OLED dezvoltată de Audi pentru stopuri are doar 4 segmente și a debutat pe TT RS în 2016. Audi susține că principalul avantaj al noii tehnologii este că va permite comunicarea între mașini prin afișarea unor simboluri pe stopuri care să informeze ceilalți participanți la trafic de producerea unor incidente.
Germanii oferă ca exemplu o semnătură a stopurilor sub forma unui triunghi roșu, pentru a semnaliza astfel că în față s-a produs un accident.
Audi va publica imagini detaliate și informații complete despre noua tehnologie în 23 septembrie cu ocazia Simpozitionului Internațional de Iluminare în Industria Auto (ISAL) care va avea loc la Darmstadt.
Pentru moment, producătorul de la Ingolstadt nu a anunțat ce modele vor beneficia de noua tehnologie, însă informația a fost deja dezvăluită de Marc Lichte, directorul departamentului de design al Audi. Acesta a declarat chiar în această săptămână că viitorul SUV electric Audi Q4 e-tron (foto) va putea fi personalizat în detaliu de clienți, care vor avea la dispoziție nu mai puțin de 25 de stiluri diferite pentru faruri și stopuri.
Oficialul Audi nu menționase însă nimic despre avantajul comunicării intre mașini prin integrarea acestei noi tehnologii.
Tehnologia pregătită de Audi nu reprezintă însă o premieră. În luna aprilie a acestui an, Volvo a lansat în Europa două sisteme prin care mașinile vor comunica între ele pentru a avertiza șoferii în timp real despre accidente și condițiile de drum. Diferența este că, în cazul Volvo, informațiile sunt afișate pe sistemele de infotainment ale mașinilor din apropiere, fără utilizarea stopurilor în acest sens.
Via Audi
Un fel de testRorschach doar ca e rosu ci nu e alb negru,fiecare o sa inteleaga cum il taie capul.Fanii Vag for fi in extaz,Haudi merita sa primeasca premiul nobel pentru asemenea inventie incredibil de utila . Util ar fi ca atunci cand masina e inmatriuculata "pă Anglea" sa imi semnalizeze discret ca e un cocalar in fata mea sa stiu la ce sa ma astept de la barosan.