Mașini conectate, riscuri mari: două exemplare Tesla Model S din Germania au fost furate de hoți prin aplicații și au dispărut complet de pe radarele GPS
Deși modulele GPS conectate constant la internet ar trebui să indice în fiecare moment poziția pe care o au exemplarele Model S și Model X, hoții din Germania au descoperit o metodă prin care să le facă dispărute. Și să le acceseze fără a avea nevoie de cheie.
Mașinile pe care le face Tesla Motors au ieșit în față nu doar pentru că sunt electrice și pentru că pe alocuri reușesc să spargă bariere ale industriei, ci și pentru că sunt mereu conectate la internet. Fiecare Tesla Model S și Model X beneficiază de o conexiune permanentă la internet inclusă în prețul mașinii și pe care fiecare utilizator o utilizează atunci când accesează funcțiile de bază ale mașinii, de la navigație la actualizarea wireless a software-ului de bază al mașinii.
Evident, într-o eră în care conexiunea la internet pare să devină normă, o activare permanentă a serviciilor online pune modelele mărcii americane în fața unor provocări inedite pentru mașini, așa cum sunt cele ale hackerilor care au dovedit în câteva rânduri că pot să preia controlul anumitor funcții ale mașinii. Și chiar dacă inginerii software Tesla Motors lucrează intens la securizarea conexiunilor, problema rămâne sub un semn de întrebare care acoperă ușor și celelalte mărci ale căror modele sunt conectate constant la internet.
Două exemplare Model S, dispărute fără urmă
Ei bine, două episoade care au avut loc recent în Germania ne arată o parte necunoscută a conexiunilor permanente online de care dispune Model S. Deși teoretic vorbim despre mașini care comunică cu posesorul și îi indică acestuia în fiecare moment localizarea printr-o aplicație dedicată, se pare că hoții au descoperit o metodă de a dezactiva tracker-ul GPS care în mod normal ar trebui să funcționeze 24 de ore din 24 pe două exemplare Model S P90D vândute în Germania. Acestea au fost furate din Dusseldorf și Essen, două orașe apropiate, dispărând complet de pe orice hartă după ce - foarte probabil - conexiunile online au fost întrerupte forțat.
Deși unul dintre furturi a avut loc în 11 iunie, iar celălalt în 2 august, autoritățile germane suspectează aceeași metodă de lucru și, deci, același grup infracțional. Conform primelor cercetări, ambele mașini au fost furate fără ca hoții să utilizeze o cheie de acces, iar speculațiile arată că aceștia au accesat mașinile după ce au spart conturile posesorilor care își comandau de la distanță unele funcții ale mașinii cu ajutorul unor aplicații de smartphone.
via Electrek