Masina de 1litru/100km aproape de productie

Publicat vineri, 13.07.2007 12:20 de Bogdan Mirică

Un oficial Volkswagen a afirmat ca se deruleaza un proiect de dezvoltare pentru prototipul care consuma 1litru/100km.

Fiecare conducator auto isi doreste ca masina sa sa consume mai putin. Volkswagen a venit cu o idee inedita in 2002 cand a prezentat prototipul care consuma doar 1 litru/100km, insa la acea vreme ideea de productie a unui asemenea concept era respinsa din start. Aceasta performanta era posibila multumita componentelor sale cu masa scazuta si a formei aerodinamice.

Se pare insa ca exista posibilitatea de a vedea si o versiune de productie a conceptului potrivit promisiunii lui Ferdinand Piech, un oficial Volkswagen. Acesta a declarat ca in cadrul grupului german exista in prezent un proiect de dezvoltare a prototipului. Pentru a obtine aceleasi performante cu cele ale modelului initial, Volkswagen va fi nevoit sa pastreze designul si forma aerodinamica, ceea ce inseamna ca o viitoare versiune de productie va avea o latime foarte mica, de 1.25 metri si un coeficient al fortei de frecare de doar 0.159.

Motorizarea va fi una foarte economica, cel mai probabil un motor diesel mai mic de 0.5 litri, cu un singur cilindru, injectie directa care va fi construit din aluminiu pentru o masa redusa. Chiar daca puterea motorului va fi foarte mica, multumita coeficientului aerodinamic foarte mic conceptul va putea ajunge la o viteza maxima de 120 km/h.

Ramane de vazut daca Volkswagen va lansa cu adevarat o versiune de productie sau daca se va multumi doar cu perfectionarea conceptului.

  • prudentul, vineri, 13.07.2007 23:05

    Nu cred ca va fi lansata in productie. E prea atipica, nu atrage decat o patura (inca destul de subtire) de clienti ecologisti. Nevanzadu-se bine nu va fi produsa in masa, deci pretul va fi cam mare. Masa redusa (nespecificata) o faca foarte vulnerabila la accidente.

  • mitza, sâmbătă, 14.07.2007 12:41

    tin sa te contrazic intr-o privinta.masa redusa nu inseamna vulnerabilitate.caroseria poate fi facuta din fibra de C.oricum nu cred ca va fi lansata pe piata din aceleasi motive.personal imi place ideea si designu:D

  • prudentul, sâmbătă, 14.07.2007 20:27
    masa masinii

    Nu m-am referit la rezistenta la impact, ci la decelerarea VIOLENTA in caz de impact. Cu alte cuvinte, chiar daca suferul nu e zdrobit gratie rezistentei caroseriei, va suferi grave leziuni ale organelor interne sau chiar va muri datorita socului produs de oprirea brusca, deoarece masina nu are suficienta masa ca sa-i asigure o oarecare inertie. Chestiune de fizica elementara. Doua automobile de aceeasi masa care se ciocnesc frontal la aceeasi viteza se opresc, fiecare dintre ele. Coliziunea frontala intre un automobil cu masa mai mare (mai greu) si altul cu masa mai mica, tot la aceeasi viteza, va avea ca efect oprirea treptata (desi rapida) a primei masini, pe cand cea mai usoara, in decursul acelei fractiuni de secunda se va opri brusc si imediat va fi impinsa in spate. Gandeste-te ce forte inertiale fatale apar. Avem probleme si cand mergem cu autobuzul, in picioare, la 30 km\h si se pune o frana mai brusca.

  • Alex, luni, 23.07.2007 13:51
    da

    design Toyota. In rest , toate bune......