Maşina care se conduce singură poate deveni realitate? "Da, dar clienţii trebuie să accepte acest tip de vehicul"
Atunci când clienţii vor accepta că maşina autonomă este o nevoie reală, producătorii auto sunt gata să dezvolte astfel de soluţii. Aceasta este opinia directorului TRW, unul dintre cei mai mari furnizori de radare şi camere din domeniul auto.
Maşina complet autonomă - care se poate conduce singură şi duce pasagerii la destinaţie fără a fi nevoie de acţiunile unui şofer - este o idee posibilă, însă este imposibil ca oamenii care se ocupă de dezvoltarea acestui tip de automobil să determine o perioadă clară până la introducerea sa în producţia de serie. Afirmaţia îi aparţine lui John Plant, directorul companiei TRW, unul dintre principalii furnizori de echipamente tehnologice avansate pentru mărcile auto importante ale lumii. Într-un interviu acordat publicaţiei Automotive News, John Plant spune că soluţiile necesare dezvoltării unei astfel de maşini sunt la îndemâna producătorilor auto, însă ele sunt încă foarte scumpe.
"O maşină complet autonomă este posibilă conceptual şi cred că poate deveni o realitate practică. Însă este greşit să anunţăm un an în care acest tip de maşină va apărea pe piaţă", spune Plant, care consideră că principala problemă în dezvoltarea unei astfel de tehnologii este modul în care clienţii actuali ai maşinilor privesc acest tip de sisteme: "Pentru a putea să lansezi o astfel de maşină ai nevoie ca foarte mulţi clienţi să accepte acest concept. Trebuie să dezvolţi o nevoie reală. Şi cred că această nevoie ar putea fi dezvoltată, mai ales în rândurile şoferilor tineri, care nu sunt atât de obsedaţi de şofat precum era generaţia mea", declară oficialul TRW în vârstă de 60 de ani.
John Plant anunţă, în altă ordine de idei, faptul că un sistem radar care analizează ce se întâmplă la 360 de grade în jurul maşinii şi poate schimba automat benzile este în dezvoltare la TRW: "Da, am construit un astfel de sistem, însă nu este în producţie astăzi. El va fi însă în producţie <mâine>, orice ar însemna acest lucru. Suntem deja la a cincea generaţie de radare care monitorizează ce se întâmplă în jurul maşinilor. Încercăm să aducem funcţionalitate îmbunătăţită la un cost redus pentru a putea intra pe piaţă cu un astfel de sistem. Estimăm că acest pachet ar putea intra în producţie în 3-5 ani".
COMUNICAREA VEHICUL-VEHICUL E O UTOPIE
Conform oficialului TRW, soluţia dezvoltării unor maşini autonome care să se bazeze pe un sistem de comunicare în timp real între vehicule este o utopie: "O maşină autonomă trebuie să simtă unde se află celelalte vehicule şi pietonii din jurul său. Dar nu cred că e nevoie să-i comunice unei alte maşini <eu sunt aici şi tu eşti acolo>. Ce se va întâmpla cu toate maşinile vechi de pe piaţă? Pe străzi circulă modele care au 20, 30 de ani vechime şi care nu vor beneficia de capabilitatea de a anunţa unde se află. Deci nu poţi fi niciodată dependent de comunicarea vechicul-vehicul în dezvoltarea unei maşini autonome", încheie Plant.
via Automotive News (înreg.)
la fel ca multe alte tehnologii ce stau "in raft" ... din pacate lumea este condusa de profit nu de dorinta "romantica" de a face un lucru mai bun decat precedentul.