Masina care consuma 2 litri/100km vine la Frankfurt
Loremo va prezenta la Frankfurt conceptul L1, un prototip revolutionar care consuma doar 2 litri/100km.
Intr-o lume in care toti constructorii auto se straduiesc sa dezvolte motoare cat mai economice, germanii de la Loremo se pare ca au gasit solutia. Ei au anuntat ca vor aduce la Salonul Auto de la Frankfurt conceptul L1, un prototip bazat pe eficientul model LS, lansat cu ceva timp in urma.
Gerhard Heilmaier, boss-ul Loremo, a declarat ca noul L1 va putea strabate 400 de kilometri cu un singur plin de motorina, rezervorul avand o capacitate totala de 8 litri. Aceasta performanta ar presupune un consum de numai 2 litri/100 km, o valoare impresionanta cu care conceptul ar putea candida la trofeul Automotive X-Prize pentru economie de carburant.
Pentru a putea ataca acest trofeu, conceptul trebuie sa demonstreze ca poate fi produs in serie si ca poate depasi valoarea record de 2.35 litri/100 km.
Noul concept L1 va fi folosit si pentru realizarea unor teste dinamice care nu au fost facute pana acum decat pe calculator. Vechile concepte prezentate de Loremo anul trecut la Salonul Auto de la Geneva erau propulsate de motoare in doi sau trei cilindri si puteau transporta pana la patru pasageri. Cu toate acestea nici unul din concepte nu putea fi condus.
-
mark, marţi, 14.08.2007 03:35zuper
ceva cu adevarat intersant :O , m`ash baga si eu la una d`asta :)
-
asmaticu, marţi, 14.08.2007 04:22pret
Dak n-o costa xxx mii de euro urmand sa-ti recuperezi investitia conducand masina in urmatorii 30 de ani....
-
kiki, marţi, 14.08.2007 06:48unde-i portiera?
...pe unde se intra in masina asta?
-
mircea, marţi, 14.08.2007 07:31pe unde se intra
prinporbagaj
-
Marius, marţi, 14.08.2007 07:44Prototip
probabil ca in imaginea alaturata se vede prototipul si nu are usi.. oricum trebuie sa aibe usi daca va fi produsa in serie, iar pretul ar trebui sa nu fie mare, pentru ca la cate cereri vor fi, isi vor scoate investitia inzecit chiar mai mult.. iata un pas in evolutie :D nice nice
-
INTRARE, marţi, 14.08.2007 08:00MASINA
In ultima fotografie se vede volanul ridicat,deci se intra prin capota ridicata din fata ca si la un model vechi de FIAT daca nu ma insel!
-
Neo, marţi, 14.08.2007 08:17
hmm,pentru o masina care se lauda cu un consum minim record,are o aliura destul de sportiva.in fine,asta e irelevant.Dpdv al designului,n-as putea zice k e printre cele mai atractive(come on,spatele e chiar URAT...parca ar fi un R8 mai rudimentar...parerea mea).Cealalta problema e faptul k prototipul asta e coupe cu doua locuri.Nu prea vad rostul unui two-seat-er cu consum de motocicleta.Presupun k nici puterea dezvoltata nu e foarte mare.Eu sper k atunci cand va intra in productie de serie,sa ridice si ei geamul ala din spate si sa mai bage macar doua scaune in spate,dak nu o bancheta pt trei.Ar fi ceva frumos,nu?...cred si eu ;)
-
nyivus, marţi, 14.08.2007 08:22
Se intra in ea ca intr-o Isetta de acum 40 de ani :)) In rest, interesant; are o frumusete - cum sa spun - de Volvo 244: e asa de urata incat deja este frumoasa.
-
tAno, marţi, 14.08.2007 08:56nu pricep
Articolul se termina asa: ”Cu toate acestea nici unul din concepte nu putea fi condus.” Nu pricep: poate transporta 4 pers. da nu poate fi condus? Ce-i lipseste? De ce nu poate fi condus?
-
gogo, marţi, 14.08.2007 08:58naspa
E uratica, in plus ma gandesc ca la un mic accident in partea frontala nu mai poti iesi din masina, partea frontala turtindu-se. Nu cred ca aceasta masina sa obtina mai mult de 3 stele la testul EURO NCAP (daca s-ar face vreodata)
-
marian, marţi, 14.08.2007 09:49bla, bla, bla...
nu pot sa-mi dau seama dc va incanta o masina de gen. Daca stam sa gandim logic masina nu este mai departe de o bicicleta cu motor,referitor la putere si mai are si doua locuri din cate vad yo. Din punctul meu de veder este o porcarie....nu vreti sa vb de motoare de peste 3000 cmc???...noroc
-
2-10, marţi, 14.08.2007 10:21catre marian
NU
-
mik, marţi, 14.08.2007 10:24Ce rost are???
Nu inteleg!!! Probabil ca pentru bunicul este o afacere!!! dar sa fim seriosi!
-
Eugen, marţi, 14.08.2007 10:25Bravo lor
Nemtii, tot ei, cerceteaza si muncesc de calitate. Bravo lor. De ce noi romanii nu vrem sa invatam de ei lucrurile bune ? Japonezii i-au copiat si au reusit sa produca masini deosebite...
-
adi, marţi, 14.08.2007 11:35despre natiile astea
pentru ca nemtii sunt nemti, japonezii japonezi, si romanii tot romani raman ;)
-
un roman, marţi, 14.08.2007 11:41despre romani
noi nu suntem in stare sa producem olitze de noapte pentru copii, si tu vrei sa produci masini de calitate? Nu uita ca loganul nu e facut de romani ci de francezi. Tot ei l-au proiectat si i-au facut designul, iar motorul nu e conceptie proprie ci tot de ranault. Asadar romanii investesc in biserici in speranta ca ii vor ajuta Dumnezeu (vezi gigi becali) in loc sa investeasca in ceva pentru binele oamenilor. Pai tot la preoti le da bani, tot la aia care fura cel mai mult de la oameni? ca daca n-ai bani de inmormantare nu nici nu se uita la tine. In timp ce alte sute de mii de din romani culec capsuni in spania. Asta e romania si ar fi trebuit sa te obisnuiesti pana acum cu ea.
-
bla bla bla, marţi, 14.08.2007 11:47pentru marian
Pai Mariane tata, ca tot suntem romani. Strainii se straduiesc sa construiasca ceva care sa consume cat mai putin, iar tu vrei de la 3000 in sus. Pai daca ai putul cu petrol in curte iti permiti, altii poate nu-si permit. Dar mai gandeste-te si la copii tai ce aer vor mai avea respirat peste 20-30 de ani, nu numai la tine. Dar asa e romanul. N-are ce sa manance dar e fudul pana la ceruri.
-
Bill Gates, marţi, 14.08.2007 11:56petrolul e al meu
HEheh, sa va vad eu pe toti astia cu motoare de 3000 si cu Jeepane cu ce-o sa mai mergeti peste 40 de ani cand rezervele de petrol vor fi consumate si vom folosi benzina facuta din furaje care o sa coste o avere. Tot la bicicleta o sa va intoarceti la troleibuz si masini electrice cu acumulatori.
-
yoyo, marţi, 14.08.2007 12:20super tare!!
parerea mea ca masinutza asta e o mica bijuterie pe patru roti...dar cred ca o sa aibe un pret pe masura... :((
-
otto, marţi, 14.08.2007 12:51ce e revolutionar?
revolutionar ar fi un motor construit dupa un alt principiu care sa aiba un randament mai mare.Chestiile astea de genul reducerea greutatii,cresterea aerodinamicitatii si folosirea unui motor clasic dar cu un consum mic nu reprezinta chiar un proiect revolutionar.
-
Sebi, marţi, 14.08.2007 12:56nu e mare lucru
2 litri la suta nu ii o performanta foarte mare tinand cont ca momentan se produc masini (care pot fi conduse) de genu C3 107 care deja au consum de aproximativ 4 litri, diferenta de aproximativ 6 bani la KM nu ii mare lucru. In ceea ce priveste designul ii cam uratica, au cam intins limita cu Cx-ul.
-
ionel, marţi, 14.08.2007 13:44consum 0
mai stiti masinutzele alea de jucarie cu cheitza? invarteai cheitza care strangea un resort si apoi ii dadeai drumu si mergea.... poate se gandesc sa faca si asa ceva la scara mare hehe. o sa mearga "ceas" :)
-
bebetu, marţi, 14.08.2007 13:49despre masinutza
Pai fratilor. Ce mai tura-vura. E clar ca hidrocarburile se sfarsesc nu peste mult. 100-200 ani.Nu mai traim noi atat! Dar pana atunci vom tot avea taifunuri, tornade, si alte alea. De respirat deja se simte. Poluarea-i problema cea mai mare. S-ar putea de maine sa avem pe masini pile de combustie shi totul e OK! Dar ce facem cu industria de petrol din lume. Macar de-ar trece odata pe uleiuri de rapita in loc de motorina.Atunci s-ar putea suprima rafinarea benzinei, in loc de motorina s-ar merge cu uleiuri de rapita shi cu pila de combustie. Atunci motorizarea poate fi oricare. Despre design se mai poate vorbi.
-
bebetu, marţi, 14.08.2007 13:54masinutza
:)):)):)):)) Ionele esti tare tata!!!!! :):):): misto faza cu cheitza. Bravos!!!
-
Mircea, marţi, 14.08.2007 14:30smecherie
E belea masina mah la 2 litri la suta eu mi-as lua.Si arata binisor si la design cu toate ca ar merge un eleron in spate:)
-
denys, marţi, 14.08.2007 14:46marfa
daca vrem sa respiram aer cit de cit curat o sa ne cumparam masini din astea .......cu toate ce preturile sunt ffff mari poate in timp cind oferta va fi mai mare vor scade si preturile.......cit de romania ...:(( fara comentarii ca vedeti si voi ce este cu ea........
-
cabral, marţi, 14.08.2007 15:10dao draq
nu aveti voi bani de masini de astea limitati-va la dacie ca si aiai buna
-
Ciprian, marţi, 14.08.2007 16:26nemtii astia...
Dar de al nostru dl Capra. Ati uitat? Si el a facut ceva de genu` si pe deasupra mai si circula cu ea. Asa ca...mai lasati-o moale cu nemtii astia.
-
madalin, marţi, 14.08.2007 20:40rezervor
era bine sa aiba rezervorul mai mare, de min 20 l .. ca sa alimentezi o data pe saptamana :D
-
fullcrum, marţi, 14.08.2007 20:42?km/h
si cat prinde maxim: 60km/h?:)
-
putere, marţi, 14.08.2007 23:20mie numi trebe motoare mari
motoru poate fi si mic atata timp cat da peste 100CP si cuplu de la 200NM in sus cu un consum mic! DAR totusi sa pot intra-iesi lejer din ea APOI vreau si 5 stele la NCAP(ca suntem in2007) si spatiu de 1/2 valize pt. concediu si minim 4locuri, ca nu ma duc numa la carting cu ea!
-
2litri, marţi, 14.08.2007 23:312l la 100 cu compromisuri
adica sa mergi linie dreapta fara frane,depasiri, cu picioru nemiscat de pe pedala de acceleratie plus compromisuri de design si siguranta in realitate, mergi prin aglomeratii, sate cu restrictii de viteza, fara autostrazi in Ro. unde ai putea obtine un consum mai mic etc..
-
2 litri si 15 magari putere, miercuri, 15.08.2007 01:33cu unu bonus
is curios si ce motorizare va avea... de drujba sau ? ca si matizu cu motor de barca consuma mai mult de 2
-
io, miercuri, 15.08.2007 10:562 litri
2 litri in oras? afara? oricum ar fi e bine dak o sa fie cat loganu da faliment renoul
-
ignis, vineri, 17.08.2007 09:34demo tehnologic
Aia 2 % sunt calculati pe un traseu liber fara orpiri (circuit sau autostrada). In realitate nu-i fezabila practic. Nu-i masina sa o folosesti zi de zi pe sosea. In legatura cu combustibilul, in 20-30 ani va fi trecerea la o masina ceva care nu va consuma petrol, chit ca o sa mai existe rezerve. Petrolul ramas va fi utilizat in industria chimica pentru sinteze.
-
Alex, marţi, 21.08.2007 10:07da
Daaaaa . nemtii astia copiaza pe rupte , ba de la japonezi , ba de la italieni , francezi.. Ei , cu suruburile.........
-
ionutz, luni, 27.08.2007 19:45cat prinde?
oare cat de repede merge cu consumul asta?
-
Daniel, sâmbătă, 21.06.2008 23:33Pile de combustie
De ce nu se lucreaza zi si noapte la perfectionarea pilelor de combustie ??? Cred ca importanta lor este extrema daca ne gandim la noi ca si la urmasii nostri intr-o lume mai curata si mai buna !!!
-
Alex, luni, 12.04.2010 15:30are tractiune integrala?
Arata super misto pe din afara si mai consuma putin.E super tare masina.
Citeste si
-
CONCEPTE | marţi, 26 iunieMazda MX-5 GT - surpriza japonezilor pentru Festivalul de la GoodwoodMazda va expune la Festivalul de la Goodwood conceptul MX-5 GT, echipat cu un motor de 2.0 litri şi 205 cai putere. Citeste tot
-
CONCEPTE | joi, 14 iunieMini Rocketman Concept a primit o nouă evoluţieMini a prezentat o nouă galerie foto a conceptului Rocketman, care a primit o caroserie modificată şi un design schimbat, inspirat de modelele clasice din gama sa şi de steagul Regatului Unit. Citeste tot
-
CONCEPTE | luni, 28 maiAston Martin AM310, conceptul care prefigurează viitorul DBSAston Martin a adus versiunea de preserie a înlocuitorului lui DBS la Concursul de Eleganţă de la Lacul Como din Italia. Versiunea de serie a viitorului DBS este aşteptată să debuteze la sfârşitul anului curent. Citeste tot
-
CONCEPTE | sâmbătă, 26 maiBMW Zagato Coupe - surpriza bavareză pentru Concorso d'Eleganza Villa d'EsteBMW a pregătitit o surpriză de proporții pentru concursul de frumusețe de la Villa d'Este: un spectaculos coupe desenat de Zagato. Citeste tot
-
CONCEPTE | vineri, 25 maiRenault Alpine A110-50, primele imagini şi informaţii oficialeRenault a prezentat primele imagini oficiale ale conceptului Alpine A110-50. Conceptul aniversar marchează 50 de ani de la debutul lui Alpine Berlinette. Citeste tot
daca va aparea voi fi primul care mas interesa sa achitzionez unul