Maşina Anului 2011 în Europa şi-a anunţat lista completă de candidaţi
Oficialii European Car of The Year, cea mai prestigioasă competiţie în domeniu de pe Bătrânul Continent, au anunţat lista celor 41 de modele care se vor lupta pentru titlul cel mare.
Organizatorii celei mai importante competiţii europene rezervate automobilelor de serie, European Car of the Year, au anunţat lista celor 41 de modele care se vor lupta în această toamnă pentru titlul de Maşina Anului 2011 în Europa. Câştigătorul din 2010 este Volkswagen Polo, iar deţinătorul titlului din 2009 este Opel Insignia. Procesul de votare are două etape, prima urmând să prezinte o listă mai scurtă de nominalizaţi în data de 2 noiembrie 2010, iar cea de-a doua rundă va decerna câştigătorul, pe 29 noiembrie.
Toţi pretendenţii la titlu sunt modele disponibile în cel puţin cinci ţări din Europa, ale căror vânzări sunt aşteptate să atingă minim 5.000 de exemplare pe an. Numărul de candidaţi din acest an este mai mare decât la ediţia precedentă, sfidând recesiunea economică. Ca de obicei, nemţii au numeroase modele inscrise în luptă, dar francezii, coreenii şi japonezii nu stau nici ei deoparte. De data aceasta, avem şi o prezenţă românească în "persoana" lui Dacia Duster.
Până pe 2 noiembrie 2010, toate modelele au o şansă egală la titlu. După această dată, juriul va alege şapte finalişti. Juriul de la Maşina Anului 2011 în Europa este format din 59 de membri, care reprezintă 23 de ţări europene. Reprezentarea juriului este făcută în funcţie de mărimea ţării şi de importanţa acesteia în industria auto. Ţările care au cei mai mulţi membri în juriu sunt Franţa, Germania, Marea Britanie, Italia şi Spania, toate având câte şase membri în juriu.
Membrii juriului Maşina Anului 2011 în Europa sunt aleşi pentru competenţele personale, nu pentru publicaţia pe care o reprezintă. Noii membri sunt propuşi de un comitet în baza recomandărilor făcute de grupuri regionale. Anual, fiecare membru trebuie să confirme faptul că testarea automobilelor este un element major al activităţii sale profesionale. Comitetul juriului în 2011 este format din: preşedinte - Hakan Matson – Dagens Industri (Suedia); vicepreşedinte – Sergio Piccione – El Mundo (Spania) şi de secretarul general Frank Jansse – Stern (Germania).
Iată lista celor 41 de modele care concurează pentru această disticţie prestigioasă:
1. Alfa Romeo Giulietta
2. Audi A1
3. Audi A7
4. Audi A8
5. BMW Seria 5
6. BMW X3
7. Chevrolet Spark
8. Citroen C3/DS3
9. Citroen C4
10. Dacia Duster
11. Fiat Doblo
12. Ford C-Max / Grand C-Max
13. Honda CR-Z
14. Hyundai ix20
15. Hyundai ix35
16. Jaguar XJ
17. Jeep Grand Cherokee
18. Kia Sportage
19. Kia Venga
20. Lexus CT200h
21. Mazda5
22. Mercedes-Benz CLS
23. Mini Countryman
24. Mitsubishi ASX
25. Mitsubishi i-MiEV/ Peugeot iOn/ Citroen C-Zero
26. Nissan Juke
27. Nissan Leaf
28. Nissan Micra
29. Opel Meriva
30. Peugeot RCZ
31. Porsche Cayenne
32. Renault Fluence
33. Renault Latitude
34. Renault Wind
35. Saab 9-5
36. Suzuki Kizashi
37. Suzuki Swift
38. Volkswagen Passat
39. Volkswagen Touareg
40. Volkswagen Sharan/ Seat Alhabra
41. Volvo S60/V60
Via | CarofTheYear
eu cred: 1. Alfa Romeo Giulietta 2. Honda CR-Z 3.Renault Fluence