Maserati reduce producţia din cauza cererii scăzute

Publicat marţi, 17.03.2015 18:53 de Bogdan Mirică

Maserati a anunţat că va reduce producţia la uzina sa din Grugliasco. Măsurile au fost luate din cauza cererii în scădere şi ar urma să fie în vigoare până în luna iulie.

După ce a înregistrat cea mai însemnată creştere din segmentul premium în anul 2014, bifând vânzări mai mari cu 137%, Maserati traversează o perioadă nefastă. Se pare că anul 2015 nu a debutat aşa cum se aşteptau italienii, iar cererea pentru modelele Ghibli şi Quattroporte a început să scadă.

Un membru al sindicatului Maserati a declarat că programul de muncă al uzinei din Grugliasco, locul unde iau naştere ambele modele ale Tridentului, a fost redus din cauza cererii scăzute. Oficialii susţin că numărul turelor va fi redus pentru a regla ciclul de producţie la cererea existentă.

Cei 2800 de muncitori ai uzinei nu sunt încă în pericolul de a-şi pierde locul de muncă. Unul dintre liderii sindicali a anunţat deja că până în iulie, în fiecare lună se vor lucra doar trei săptămâni din patru.

De asemenea, vocea sindicaliştilor susţine şi că predicţia unei producţii de 35.000 de unităţi pe an este destul de ambiţioasă, estimările anunţând doar 30.000 de maşini asamblate la Grugliasco. Asta ar însemna vânzări mai mici în 2015, având în vedere că anul trecut Maserati a vândut 36.448 de maşini.

În 2014, piaţa cu cel mai mare apetit pentru modelele Maserati a fost cea din Statele Unite, unde au mers aproape 13.000 de unităţi. Cel mai popular model în anul care a trecut a fost Ghibli, sedanul de segment E, rival cu BMW Seria 5, care s-a vândut în 23.500 de unităţi.

  • Adrian, marţi, 17.03.2015 20:42

    Ar fi pacat de Maserati si cei care au legatura cu acest nume sa se duca de rapa acest brand. Au masini exceptionale si foarte frumoase. Pretul in schimb cred ca e cauza vanzarilor scazute. La banii aia multi prefera Porsche sau Mercedes.

  • normal, marţi, 17.03.2015 22:23

    De ce sa iti iei Maserati Ghibli cand poti sa iti iei A6 doi-zero(proba de microfon) TDI.E nemtesc.

  • ', miercuri, 18.03.2015 08:48

    Maserati Ghibli nu se poate bate cu nemtoaicele. Cel mult cu jaguar XF. E pentru alt segment de pasionati.

  • ioi, miercuri, 18.03.2015 09:32

    pai in urma cu ceva timp se laudau ca o sa reduca productia, pt a mentine exclusivismul, cica :-PPP cand am ras de ei atunci, zicand ca e vrajeala si de fapt nu se cumpara, unii mi-au dat minus

  • ioi, miercuri, 18.03.2015 12:54

    poate desteptii care mi-au dat minus imi si explica ce e gresit in ce am zis3

  • mihnea, miercuri, 18.03.2015 15:09

    Pe mine unu ma enervezi, de aia ti-am dat minus.

  • mihai, miercuri, 18.03.2015 15:57

    Daca nici Maserati nu iti ofera exclusivism,atunci cine?Audi,care arata toate lafel,au aceleasi motoare in tot grupul VAG,incepand de la claxon si pana la piese mai complexe,nu vad foarte multe deosebiri intre ele.Plus ca sunt la toate colturile.Adica eu dau 100 si ceva de mii de euro pe un A8 3.0 TDI si vine unu cu A4 cu 250.000 km(si 13 mii de euro,mana a 5-a) din Germania,tot cu 3.0 TDI,si are acelasi motor plus ca masina lui arata lafel ca a mea doar ca e putin intrat la apa.Asta da exclusivism.

  • @mihnea, miercuri, 18.03.2015 16:27

    pai du-te la un medic psihiatru, daca te enervezi din senin

  • Marian, joi, 19.03.2015 09:38

    Sa aduca odata SUV-ul ala,ca pe ala il asteapta lumea

  • @@Mihnea, joi, 19.03.2015 13:59

    Lasa-ne mestere, sparge seminte in bavareza ta din 92 obosita, nu iti mai da cu parerea despre masini!