Maserati doboară record după record: 36.500 de mașini vândute anul trecut și o creștere de 136%
Maserati a anunțat că 2014 a adus vânzări mai mari cu 136% decât în 2013 și de șase ori mai mare decât cele din 2012. Cel mai popular produs al italienilor a fost Ghibli.
În urmă cu doi ani, Sergio Marchionne promitea tuturor că Maserati va renaște precum pasărea Phoenix din cenușă. Un vis ambițios, venit după o amăgire continuă cu soarta brandului Alfa Romeo, în care nu a crezut nimeni, mai ales că Tridentul nu reușea să treacă de 6000 de mașini vândute pe an în 2012.
Quattroporte a dat însă startul relansării, urmat de Ghibli, sedanul de segment E, care a venit să se bată cu BMW Seria 5 și Mercedes Clasa E. Primele rezultate se vedeau încă din 2013, când în intervalul ianuarie-iulie italienii vindeau de trei ori mai multe mașini decât în 2012.
Vânzările Maserati s-au triplat faţă de 2012, mulţumită noilor Quattroporte şi Ghibli
Tridentul începea să iasă la suprafață și chiar să privească optimist către ținta de 50.000 de unități pe an, fixată de Marchionne. Rezultatele înregistrate în 2014 îi aduc pe cei de la Maserati și mai aproape de visul lui Marchionne. Creșterile brandului au avut trei cifre pe aproape toate piețele, iar statisticienii au numărat 36.500 de mașini comercializate la nivel mondial, cu 136% mai multe decât în 2013 și de șase ori mai mult decât în 2012.
Cum era și normal, Ghibli și-a intrat în drepturi și a devenit cel mai popular model din gamă, cu 23.500 de clienți adunați în 2014. Pe locul al doilea s-a clasat Quattroporte, cu 9500 de unități, urmat de GranTurismo și GranCabrio cu 3500 de exemplare.
Cea mai mare piață a rămas cea din Statele Unite, unde au mers 14.900 din totalul vânzărilor de anul trecut. Asta înseamnă cu 110% mai mult decât în 2013. Americanii au preferat Ghibli și Quattroporte cu tracțiune integrală. China rămâne în continuare țara care absoarbe foarte bine modelele italienilor cu o creștere de 148% și 9400 de unități comercializate.
Europa nu s-a lăsat mai prejos și a contribuit cu 6360 de exemplare și o creștere de 153%. Cele mai populare produse au fost Quattroporte și Ghibli echipate cu motorul diesel V6 de 275 de cai putere. Cea mai mare creștere, de 206%, a avut loc în regiunea Asia Pacific (excluzând China), unde au ajuns 4000 de mașini. Arabii din Orientul Mijlociu au cumpărat și ei 2050 de mașini și au marcat un plus de 144%.
Din pacate clientii Maserati nu stiu ca ambreiajul este consumabil si nu prea duce pe 10000 de kilometri. Banuiesc ca e compensata de traditia italiana.