Maroc: Renault şi Dacia au inaugurat uzina în care se vor produce Lodgy şi modelul utilitar
Renault a inaugurat astăzi uzina unde Dacia va produce noul monovolum Lodgy, dar şi un vehicul utilitar misterios, disponibil şi în variantă pentru persoane.
Alianţa Renault-Nissan a inaugurat astăzi uzina sa din Tanger, Maroc, o facilitate strategică pentru construcţia de automobile din gama entry-level, mai exact produsele Dacia. Rezultatul unor investiţii de un miliard de euro, fabrica marocană dispune de o capacitate de producţie de 400.000 de unităţi anual şi vine cu o serie de tehnologii menite să reducă impactul asupra mediului înconjurător.
Parteneriatul dintre Regatul Marocului, Renault şi Veolia Environment a făcut ca uzina din Tanger să se laude cu emisii mai mici cu 98% decât cele ale unei uzine convenţionale cu aceeaşi capacitate de producţie. În cifre, asta înseamnă 135.000 de tone de CO2 care nu mai ajung în atmosferă. De asemenea, noile tehnologii introduse de francezi au redus consumul de apă cu 70% şi au împiedicat deversarea deşeurilor industriale în natură.
Tanger, locul unde Dacia va produce Lodgy şi un model utilitar
Activitatea uzinei va demara cu producţia a două modele noi Dacia. Unul este deja familiar publicului european, fiind aşteptat să debuteze oficial în cadrul Salonului de la Geneva: Lodgy. Alături de noul monovolum, Dacia va mai asambla aici un model misterios, despre care constructorul român nu oferă foarte multe informaţii. Din comunicatul de presă reiese că este vorba despre "un mic model utilitar, disponibil şi în versiunea de vehicul pentru persoane".
Judecând după înrudirea modelelor Renault şi Dacia am putea fi tentaţi să credem că oficialii au în plan un model utilitar de talia lui Kangoo, ce va fi vândut în variantă pentru pasageri, ceva mai accesibilă decât Lodgy.
Noua uzină din Tanger va ajuta Dacia să îşi îmbunătăţească ritmul de producţie si va susţine celelalte uzine de la Piteşti şi Casablanca, unde se asamblează deja la capacitate maximă.
La inaugurarea uzinei a fost prezent şi Carlos Ghosn, preşedintele alianţei Renault-Nissan, care a declarat: "Renault si Nissan impartasesc marile ambitii de dezvoltare industriala ale Regatului Maroc. Datorita angajamentului Renault si a partenerilor sai, si a sustinerii impecabile din partea guvernului marocan, uzina noastra este pe drumul cel bun pentru a deveni o noua referinta in industria auto mondiala."
Uniunea Europeana a facut o mare greseala ca a incheiat cu tari precum Turcia, Maroc etc acorduri comerciale prin care pt. bunurile produse in aceste tari nu se platesc taxe vamale. Tendinta va fi ca toti producatorii sa-i mute productia acolo. Dacia Pitesti va fi sigur afectata pe termen lung de acesta chestie ..precum si Uzinele Renault din Franta.