Mărimea contează: BMW X5 a detronat X1 şi X3 în topul celor mai vândute SUV-uri ale mărcii

Publicat marţi, 03.11.2015 12:44 de Daniel Popescu

BMW X5 a devenit cel mai bine vândut SUV al mărcii germane după ce a depăşit X1 şi X3, în timp ce vânzările modelelor electrice plug-in i3 şi i8 s-au dublat.

În unele cazuri, mărimea chiar contează. Cel puţin aceasta este concluzia la care putem ajunge dacă analizăm datele oficiale de vânzări furnizate de BMW pentru modelele comercializate în primele nouă luni ale anului.

Comparativ cu perioada similară a anului trecut, tendinţa este una clară: modelele de dimensiuni mari au înregistrat creşteri semnificative, în timp ce modelele mici suferă.

Astfel, cu peste 125.000 de unităţi, BMW X5 a devenit cel mai vândut SUV din gama constructorului german, cu o creştere de aproape 20% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşteri semnificative a raportat însă şi BMW X6 (+40%), care a ajuns la aproape 33.000 de unităţi, în timp ce BMW X4 a depăşit 40.000 de exemplare.

Aceste rezultate vin însă pe fondul unei scăderi destul de abrupte a vânzărilor de SUV-uri mici. Cel mai drastic declin este înregistrat la mezinul X1, care a suferit o scădere de aproape 30% la 82.000 de unităţi, în timp ce X3 abia a reuşit să mai depăşească pragul psihologic de 100.000 de exemplare.

Performanţele înregistrate de BMW X5 au permis companiei germane să raporteze un profit de 2.35 miliarde de euro, în creştere cu 4.3% şi peste aşteptările analiştilor.

Model Ian-Sep 2015 Ian-Sep 2014 Schimbare
BMW X1 82.258 116.722 -29.5%
BMW X3 100.137 116.015 -13.7%
BMW X4 40.920 7.199 +568%
BMW X5 125.739 104.997 +19.8%
BMW X6 32.857 23.394 +40.5%

Între timp, fanii BMW sunt darnici şi în privinţa celor două modele electrice plug-in. Constructorul german a evitat să menţioneze performanţele separate pentru BMW i3 şi BMW i8, însă vânzările cumulate ale acestora s-au dublat comparativ cu primele nouă luni ale anului trecut, depăşind pragul de 20.000 de unităţi.

Gama Ian-Sep 2015 Ian-Sep 2014 Schimbare
BMW i 20.576 10.540 +95.2%

Via BMW

  • Scorpionul_negru, marţi, 03.11.2015 13:19

    E si normal. Arata mai bine ca celelalte X-uri. Mai pui ceva bani dar ai masina !

  • dan_grc, marţi, 03.11.2015 14:36

    Nu are legătură cu mărimea, X1 a avut cea mai mare scădere pentru că s-a schimbat generația, X3 este spre final de carieră, sunt convins că la sfârșitul anului viitor X1 va depăși X5.

  • zarnesteanu, marţi, 03.11.2015 14:59

    @dan, correct. In plus, petrolul este scazut la praguri istorice. Nu se stie cat va dura, dar preturile de nimic sunt asa de luni bune si nu se intrevede cand or sa se duca iar in sus. Adica mai précis cand o sa pice industria extractiva din US si Canada. Intre timp rusii pompeaza in piata like there is no tomorrow.

  • dan_grc, marţi, 03.11.2015 18:13

    @zarnesteanu Petrolul o fi la praguri istorice, dar vreau sa le vad si la pompa, deocamdata nu prea:)

  • petrush, miercuri, 04.11.2015 10:03

    @ AM irelevant x5 trebuie comparat cu seria 7. nu te duci la club cu seria 7 ca pari soferul de serviciu. cu x5 e clar ca esti proprietarul plin de bani si la noi si in alte parti. suvurile mari au luat locul limuzinelor fara legatura cu capacitatea de trecere.