Mariajul BMW-PSA Peugeot-Citroen s-a incheiat

Publicat luni, 01.10.2007 12:18 de Bogdan Mirică

BMW si PSA Peugeot-Citroen au incheiat colaborarea in domeniul tehnologiei motoarelor.

In ultimii ani BMW si PSA Peugeot Citroen si-au unit fortele pentru a produce o noua gama de motoare de 1.4 si 1.6 litri care sa propulseze o serie de modele ale constructorilor francezi si a doua generatie Mini.

Cele doua mari grupuri au incercat astfel sa reduca costurile dezvoltarii si sa dezvolte o tehnologie competitiva, ceea ce se pare ca au reusit. Mai mult decat atat, cele doua mari grupuri au publicat in 2006 planuri de reevaluare a joint-venture-ului care promiteau o apropiere mai mare.

Acesta mariaj se va destrama insa potrivit unor declaratii recente ale lui Klaus Draeger, directorul executiv al departamentului de dezvoltare BMW, care a afirmat ca intreaga colaborare cu PSA a ajuns la final. Replicile din cealalata tabara nu au intarziat sa apara, Christian Streiff, boss-ul PSA, declarand ca in ciuda rezultatelor foarte bune costurile de dezvoltare erau prea mari.

In aceasta vara BMW a refuzat o propunere de colaborare in domeniul tehnologiei motoarelor cu Mercedes, ceea ce inseamna ca in viitorul apropiat constructorul bavarez va produce singur propulsoarele.

  • Marius, luni, 01.10.2007 14:18
    Super motoare

    Dupa ce ani buni le-au suflat in ceafa celor de la Mercedes, uite ca de la un timp BMW a reusit sa-i intreaca la capitolul tehnologie de ultima generatie (benzinare aspirate, motoare diesel biturbo noi, sistemul vanos si injectia de mare precizie). Mercedes vine acum tare din urma cu motorul DiesOtto, care e ceva demential in materie de tehnica. Are si Volkswagen ceva asemanator, dar necesita o benzina sintetica. Iar acum pentru amatorii de masini americane si asiatice, spuneti-mi ce tehnologie revolutionara au introdus astia? E adevarat ca Fordul a cooperat cu Peugeot-Citroen pt motoare diesel, iar japonezii stau bine la electroica, aprindere si consumuri...dar in rest nu cunosc vre-o tehnologie super rafinata dezvoltata de ei...poate doar la masinile hibride sau cele pe baterii de ioni de litiu (Toyota Prius). Servus!

  • Je, luni, 01.10.2007 16:20

    Stai jos , 10

  • AndreiRN, luni, 01.10.2007 17:18
    Fiabilitate

    Poate asa motoarele BMW ajung sa tina ceva mai mult de 5 ani pt ca la capitolul fiabilitate sunt la pamant. Au pacalit clienti ani de zile cu masini frumoase dar de scurta folosinta un capitol la care Japonezi le da lecti. Motoarele de peste ocean merg frumos pe etanol 85% si la capitolul poluare inca dau lecti masinilor europene ca la fiabilitate niciodata nu sa pus problema. Asa ca mai au ceva ani buni de muncit.

  • exploziv_2003, luni, 01.10.2007 20:46
    5 ANI????????

    Nu, nu tip...dar e nedrept ce spui mai AndreiRN. Daca nici BMW nu au motoare fiabile, atunci........... Gandeste-te de ce oare Mercedes vrea motoare de la BMW? Pt ca asta stiu sa faca cel mai bine de cand sunt ei! ;) Mai citeste! Bafta!

  • 2-10, luni, 01.10.2007 22:27
    AndreiRM... un alt mapetz inebunit de masinile japoneze

    .

  • LUCCI, marţi, 02.10.2007 01:10
    voi

    Andrei,cine le da lectii????????? Sau in contextul asta e substantiv propriu?

  • oggy, marţi, 02.10.2007 17:14
    sa fim seriosi...

    Prefer masini de muritor japoneze, ca proprietate personala, din clasa sub-premium, sau pseudo-premium, dar nu as refuza niciodata un BMW, care este premium, si asta in primul rand pentru motoarele lor. De ce a iesit BMW cativa ani la rand cel mai bun constructor de motoare, cu acel 6 in linie, si de ce fac niste motoare inconfundabile?? Pentru ca tin 5 ani?? Aste e aberatie 100%. Sa fabrice toti motoare ca BMW si se va schimba ceva in industria auto!! Stima !!

  • AndreiRN, marţi, 02.10.2007 17:24
    Studiu real

    Da, BMW face motoare extrem de performante cu o compresie ridicata si o turatie ridicata astfel atragand pasionati sportivi dar sacrificand fiabilitatea masini. Din propria mea esperienta si observati de piata in cursul a 20 de ani am tras concluzia respectiva. Deschideti ochii si priviti. http://motors.listings.ebay.com/_W0QQsocmdZListingItemList?sofocus=pf&sbrftog=1&fcl=3&socmd=ListingItemList&catref=C3&frpp=50&from=R2&fccl=1&satitle=&sacat=6006%26catref%3DC6&a39=1934&a41=-24&a38v1y=&a38v2y=2002&a10239=-24&a39705=-24&a10244=-24&alist=a39%2Ca41%2Ca38v1y%2Ca38v2y%2Ca10239%2Ca3801%2Ca85%2Ca10246%2Ca33512%2Ca10241%2Ca10244%2Ca39705&pfmode=1&reqtype=2&gcs=13&pfid=2473&pf_query=&sargn=-1%26saslc%3D2&sadis=200&fpos=ZIP%2FPostal&sabfmts=1&saobfmts=insif&ftrt=1&ftrv=1&saprclo=&saprchi=&sadis1=100&fpos1=ZIP%2FPostal&lsot1=&fsop=2%26fsoo%3D2&coaction=compare&copagenum=1&coentrypage=search&fgtp=&sadis2=100&fpos2=ZIP%2FPostal&lsot2=

  • T., marţi, 02.10.2007 19:11
    Supermotoare si superfemei...

    Fiti realisti, stimabililor...Sigur ca e de admirat supermotoarele cu supertehnologii dar din pacate sunt superscumpe, neaccesibile practic si cu o fiabiliate netestata... Asa cum admiram supermodlele pe Fashion Channel si ne culcam cu nevestele de acasa... Car-userul are nevoie de motoare care sa duca min. 200k, fiabile si economice iar Japonezii au reusit cel mai bine sa ofere chiar acest lucru...Toata stima ptr BMW dar privind strict acest capitol au fost (si nu numai ei) batuti de Honda si Toyota...La ce japonezii sunt inca slabi sunt motorizarile Diesel...

  • Mach, miercuri, 03.10.2007 08:15
    japonezii si motoare diesele

    Nu prea sunt de acord cu afirmatia lui "T". Cine are in posesie un "Avensis" de la Toyota poate sa confirme ca motorizarea diesel a acestor modele a devenit deja faimoasa(motorul D4D-150CP). Extrem de fiabil, foarte economic, cu prestatii cat se poate de satisfacatoare la clasa sa. La bancul de testare a motorului, un astfel de model, adus din Germania, la ~ 185.000 km, era in parametrii functionali optimi din toate punctele de vedere(guri cascate la toata lumea). Cine nu crede sa cheltuiasca un pic de energie si timp si sa se convinga. Si este chiar sanatos sa procedam asa, atunci cind dorim sa dam cu parerea constructiv. Numai bine tuturor !!