Marchionne: "Maserati va avea trei modele noi. Alfa Romeo poate fi vândută"

Publicat miercuri, 30.11.2011 15:50 de Bogdan Mirică

În timp ce gama Maserati se pregăteşte de extindere, Alfa Romeo rămâne supusă tentaţiei de a fi vândută oricui vine cu o ofertă de nerefuzat.

Sergio Marchionne, preşedintele Fiat, are planuri mari pentru Maserati. Brandul de lux ţinteşte o expansiune considerabilă în anii următori, bazându-se pe o nouă gamă de produse. Marchionne vrea să vadă în showroom-urile Tridentului cel puţin trei modele noi în viitorul apropiat.

Prezent în cadrul unui eveniment desfăşurat la Londra, şeful italienilor a declarat: "Maserati îşi va mări volumul de vânzări şi cota de piaţă cu ajutorul a trei maşini noi. Cei trei membri noi vor fi SUV-ul Kubang, înlocuitorul lui Quattroporte şi un model mai mic decât acesta, un sedan de lux de segment E, capabil să se bată cu BMW Seria 5 şi Jaguar XF."

Referindu-se la viitorul său model entry-level, Marchionne susţine că Maserati va împrumuta platforma lui Chrysler 300. Vor fi operate însă modificări importante la nivelul suspensiei, iar sub capotă se vor găsi exclusiv motoare de provenienţă Ferrari şi Maserati.

Inevitabil, Marchionne a fost întrebat şi despre viitorul brandului Alfa Romeo, precum şi de interesul pe care îl manifestă Volkswagen pentru preluarea sa. "Alfa în mâinile Volkswagen nu ar mai fi Alfa. Strategia de grup operată de VAG va distruge caracterul companiei şi va estompa tradiţia", a declarat şeful Fiat, care a ţinut să precizeze că momentan brandul nu este de vânzare. Totuşi, acesta a recunoscut că pentru o sumă de nerefuzat, chiar şi Alfa Romeo îşi poate schimba proprietarul. 

via | carscoop

  • dan_grc, miercuri, 30.11.2011 16:15

    Daca ar fi dupa mine as vrea sa ajunga la Bmw, dar in realitate e putin probabil sa se intample asta. Incepe sa ma tenteze o Alfa , mai ales 159 care are niste preturi mai mult decat decente la sh, asta ar fi singura marca pt care as renunta la Bmw:)

  • ScorpyonVAG, miercuri, 30.11.2011 16:39
    @

    Mai mult ca sigur va ajunge made in China, deoarece in acest moment este ceva normal ca forta chineza sa cumpere tot ce este important. Daca vi fi luata de nemti, automat ii va creste fiabilitatea si o voi adauga la sufletelul meu mic si nevinovat, care este virusat de V.A.G =))

  • gabi, miercuri, 30.11.2011 16:54
    Caracterul Alfa

    Nu stiu eu foarte multe despre strategia VAG dar stiu ca ei in general fac masini relativ bune si produc diferite modele si marci esential aceleasi in marea lor parte. Audi=Vw=Skoda=Seat; AudiR8=Lambo Gallardo; etc. De asememea generatia Audi A4 (ultimele 3 modele fiind ceva de genu A4 in variatiuni pe aceeasi tema). Cu putine si ieftine evolutii de la un model la urmas. Se pare ca toata industria Auto merge in aceasta directie insa. Vezi noul Seria 3 sau noul Honda civic. Desi sunt de acord ca ar fi pacat ca Afla Romeo sa isi piarda din caracter, Dl Marchione (pe care il respect) este putin ipocrit in abordare. Daca ar fi sa aplicam principiile lui atunci Lancia si-a pierdut din caracter, Fiat si-a pierdut din caracter si acum se anunta la fel pentru Maserati (adoptand modele americane cu o alta insigna). La Maserati ei vor sa preia platforma lui Chrysler 300 care a fost dezolvatat de Mercedes pentru Clasa E din anii de dinainte de 2000 si care a impartasito cu cei de la Chrysler. Adica Maserati in viitor va fi o masina in esenta veche. Aici se vede diferenta MARE intre o marca germana gen mercedes si una italiana sau americana. Ei iau de buna o platforma din anii 1998 pentru modele chiar mai upper class (decat premium) pentru o masina exotica ca si Maserati. Si planurile FIAT - Chrysler sau a lui Marchione pentru noua Alfa Romeo este defapt in aceeasi idee de preluare a platformelor Chrysler din SUA, ca sa nu zicem ca modelul Giulia nu e altceva decat un Fiat Restilizat. Cu toate astea apreciez Alfa Romeo si mi-as cumpara una cand consider o masina viitoare.

  • Firestarter, miercuri, 30.11.2011 17:24
    @Automarket

    Nu este corect ca titlul acestui articol sa inceapa cu un citat cand de fapt reprezinta o interpretare a unei declaratii a lui S. Marchione. Am verificat si articolul de pe Carscoop si nu vad unde a spus el: "Maserati va avea trei modele noi. Alfa Romeo poate fi vândută". Ce a afirmat este ca pe viitor, pentru o oferta de nerefuzat, Alfa ar putea fi de vanzare. In acelasi context insa, daca ar fi fost intrebat de Ferrari probabil ar fi raspuns asemanator.

  • cosmin, miercuri, 30.11.2011 18:17
    Incredibil!!!

    Vor sa foloseasca pentru un Maserati platforma lui E class din 1995.

  • @ cosmin, miercuri, 30.11.2011 19:33
    da

    Asa e 300 c-u are o platforma veche d mercedes cu vro doua modele in urma, nu stiu dak as da vreodata bani p masina asta orice dotari sau calitatzi ar avea, cat despre maserati: pacat, pt k o sa afle lumea si o s-o ia in jos k vanzari, oricum modelele lor nu s vand la fel d bine cum s vinde concurentza: ex quattroporte vs seria 7 sau jaguar xj sau chiar porsche panamera. asta e...

  • ztele, joi, 01.12.2011 10:01
    @gabi

    Niciodata n-a fost vorba ca Maserati sa preia vreo platforma de la Chrysler. Iar platforma de pe 300C facelift este foarte puternic modificata, nu prea mai are nimic in comun cu cea de care vorbesti. Hai sa povestim povesti...

  • gogu, joi, 01.12.2011 11:59

    hai mars , dc era vb de vreun vw imediat ar fi aparut 300 de eunuci sa fie "ingineri" p'aci! articolul spune clar "Marchionne susţine că Maserati va împrumuta platforma lui Chrysler 300. Vor fi operate însă modificări importante la nivelul suspensiei" deci mai modifica suspensia la platforma asta facelift "puternic" modificata! ce modificari a inclus acel facelift ca tare-s curios?

  • gabi, joi, 01.12.2011 13:07
    @ztele

    Articolul de mai sus e mai informativ decat ceea ce am scris eu. Iti recomand sa citesti articolul ca sa vezi la ce fac eu referire. Astfel in articol se spune: "Marchionne susţine că Maserati va împrumuta platforma lui Chrysler 300" Intradevar Chrysler a modificat unele lucruri la platforma dar esential e aceeasi si ei nu au dezvoltat una noua. Te citez: "Hai sa povestim povesti..."

  • Adi, joi, 01.12.2011 15:02
    Nu v-ati mai obisnuit cu epoca de consum si reducerea costurilor de

    productie si profit maxim ? Ferrari ce a mai ramas exclusivist si pe propriile puteri. Nici Pagani nu face totul ... cumpara motoare AMG si vand masina cu un milion. Asta e...

  • Cineva, joi, 01.12.2011 17:53
    SUV = o msina buna la toate dar de fapt la nimic bine !

    In concluzie inutile.

  • raoul, sâmbătă, 03.12.2011 10:07
    Ho Ho HO!!!

    Unii dintre voi stiti ceva , din auzite, dar nu prea cunoasteti :)). Platforma pe care a fost dezvoltat Chrysler 300C apartine americanilor , si nu germanilor . Este adevarat ca anumite componente au fost imprumutate de la Mercedes E -Class si S-Class , dar asta nu inseamna ca este de origine Mercedes si era pur si simplu normal in perioada Daimler - Chrysler. Ceea ce fac acum italienii , cum bine spunea Adi, se numeste maximizarea profitului si/prin reducerea costurilor. @Gabi , ai cumva vreo idee despre ce inseamna costurile pentru proiectarea, dezvoltarea si productia unei platforme noi , platforma pe care sa nu o poti folosi decat pentru un anumit model??? La ce bun sa realizeze o platorma noua pentru un entry level , la ce bun sa investeasca atatia bani , nu este mai profitabil sa iei o platforma gata facuta si tot ce vinzi , indiferent nr ca atare ,sa iti aduca bani in plus ? Exemple sunt cu zecile in industria auto , toti producatorii mizeaza in ziua de azi pe realizarea de profit cu costuri minime .( vezi aliantele noi gen Renault-Mercedes, Toyota -Bmw, etc , vezi platforme comune folosite de n producatori , gen GS de la Mitsubishi- Daimler de la inceputul anilor 2000 si care se foloseste in continuare pe Lancer, Outlander, Lancer Evo, ASX, Journey, Compass ,4007 ,etc) . Si nu , Fiat-ul nu si-a pierdut din caracter ( daca te referi la Freemont , se incadreaza exact in ceea ce spuneam mai sus) , si nu , Alfa Giulietta ( nu Giulia) nu este un Fiat restilizat , este o Alfa Romeo si inca una cu caracter.