Marchionne: "Ceea ce ar fi făcut VW cu Alfa Romeo poate face şi Fiat"

Publicat joi, 31.03.2011 15:51 de Bogdan Mirică

Într-un interviu recent, Sergio Marchionne a declarat că Fiat va deţine 51% din acţiunile Chrysler până la finele anului. Marchionne susţine că Fiat poate face din Alfa ceea ce ar fi încercat şi Volkswagen.

Sergio Marchionne, administratorul delegat al alianţei Fiat<">Chrysler, a susţinut recent o conferinţă de presă, în care a ales să vorbească despre viitorul celor două conglomerate şi despre evoluţia brandului Alfa Romeo, marcă cu tradiţie care continuă să nască cotnroverse în privinţa profitabilităţii.

Managerul italian a susţinut că, anul acesta, eforturile acţionarilor Fiat<">Chrysler. Fiat<">Chrysler să ajungă până la 51 de procente.

Marchionne a ţinut să precizeze că această invetiţie nu va duce la pierderea originilor europene pentru modelele Fiat. "Fiat nu caută să îşi americanizeze produsele. Dimpotrivă, aproximativ 50% din automobilele Chrysler vor avea o arhitectură europeană."

Marchionne nu a ezitat să vorbească nici despre Alfa Romeo, "copilul bolnav" al grupului, după cum el însuşi îl numea în urmă cu câteva luni. Managerul a asigurat publicul că nu este necesară vinderea brandului. "Cel mai important lucru de reţinut este acela că Fiat este capabil să facă din Alfa Romeo ceea ce ar putea face şi Volkswagen dacă ar deveni acţionar majoritar. Pe termen mediu şi lung, duelul cu producătorul german ar putea fi câştigat de Fiat."

Referindu-se la evoluţia brandului cu probleme, Marchionne a continuat: "Alfa Romeo este o marcă cu un potenţial imens. Cu toate acestea, fără Chrysler ar fi fost dificil să-i garantăm o arhitectură care să-i permită evoluţia. Platforma produsă la Mirafiori şi folosită pentru Giulietta este la rândul său o reuşită tehnologică. Motiv suficient pentru ca germanii să-şi exprime interesul lor pentru Alfa".

Întrebat despre viitorul cartier general al alianţei Fiat-Chrysler, Marchionne a declarat că încă nu a fost luată nici o decizie, dar că pentru cei care lucrează în interiorul celor două conglomerate nu va exista nici o diferenţă.

  • george, joi, 31.03.2011 17:56
    TUPEU DE COCALAR

    are baiatul asta...cica duelul cu VW ar putea fi castigat de Fiat...SF curat, nu alta...

  • raoul, joi, 31.03.2011 18:16
    :))))

    Georgele , se referea la Alfa si ce anume ar face un grup sau altul pt relansarea ei ( retine , ca momentan, cu doar 2 modele in gama pe majoritatea pietelor , deja Alfa e in crestere pe mai toate pietele mari : Germania, Italia , UK, Spania, etc si cresteri intre 25 si 70% , in special datorita Alfei Giulietta ) ; ia baga un ochi in curtea VW si vezi cum sta Seat-ul , vai de vanzarile si pierderile lor ( de 300 mil euro numai anul trecut ) , asa ca daca VW nu a fost in stare sa ridice Seat-ul , ba din contra , atunci cum se asteapa cineva sa ridice Alfa?! ( asta in cazul in care italieniii le-ar vinde marca ) . Sincer nu stiu cine e mai cocalar , Marchionne care tine in mana un grup industrial imens al Italiei si Europei sau tu , care esti doar un bagator de seama pe acest site .

  • Alex, joi, 31.03.2011 18:17
    Fiat detine Alfa Romeo din 1986 si nu a reusit pana azi sa faca Alfa Romeo profitabila

    Fiat a avut tot timpul din lume sa relanseze Alfa Romeo ( 25 ani ), insa nu a reusit acest obiectiv . In urma cu o luna, Sergio Marchionne declara celor de la Forbes ca nu este sigur ca in cei 100 ani de existenta, Alfa Romeo a inregistrat vreodata profit . Tinand cont ca pana la preluarea de catre Fiat din 1986, Alfa Romeo a fost in mare parte in proprietatea statului italian, este foarte probabil ca Sergio Marchionne a avut dreptate cand a facut aceasta declaratie celor de la Forbes .

  • @ raoul, joi, 31.03.2011 18:27
    :))))

    Acest grup industrial imens al Italiei are la bursa o valoare de piata mai mica decat profitul inregistrat in 2010 de VW Group ( 7.2 miliarde EUR ) iar Fiat SpA a donat victimelor din Japonia suma ridicola de 100,000 de EUR in timp ce marca VW, Audi si Porsche au donat 2.5 milioane EUR . Mai mult, renovarea Muzeului Alfa Romeo din Arese ce a inceput in februarie 2011 ( va costa aprox. 50 milioane EUR ), va fi platita din vanzarea unor modele istorice Alfa Romeo si nu de catre Fiat cum era normal .

  • PhantomTheWierdClown, joi, 31.03.2011 18:49

    Cred ca VW va vinde Seat pana la urma! Seat nu este o marca care duce profit si intradevar VW nu a putut face Seat profitabil.Seat este pe duce, VW este pe duca!

  • ScorpyonVAG, joi, 31.03.2011 18:52
    Tupeu

    Niciodata Fiat nu o sa faca, ceea ce ar fi facut VW cu Alfa ! @Phantom: Seat este o masina ca si Skoda, insa cel putin in Romania, Skoda este mult mai bine cumparata , comparativ cu Seat. Am auzit ca piesele ar fi mai scumpe.

  • @ PhantomTheWierdClown, joi, 31.03.2011 19:00
    Seat a fost falimentat de catre Fiat si azi o duce mult mai bine decat Alfa Romeo

    Seat a fost infiintat in 1950, fiind un joint-venture 50 %-50 % intre statul spaniol si Fiat iar pana la preluarea VW din 1986, a produs versiuni mai ieftine bazate pe modele Fiat . VW a preluat Seat pentru ca Fiat nu a avut bani sa salveze marca spaniola, care are in prezent vanzari in crestere iar cu debutul in China ( in 2012 ) si inceperea productiei lui Audi Q3 ( va fi produs exclusiv de catre Seat la Martorell ) de luna viitoare, situatia Seat se va imbunatati considerabil . In ultimul deceniu, Alfa Romeo a pierdut 4 miliarde EUR !!! AutoNews a prezentat pe larg planurile VW Group in perioada urmatoare ( http://europe.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110330/COPY/303309999/1131 ) . Enjoy !

  • razvanis, joi, 31.03.2011 19:04
    @scorpion

    care piese sunt mai scumpe? seat? pai cumpara piese skoda ca sunt 100% identice, sau cumpara piese vw pentru ca sunt 100% identice, cum poti fi piesele seat mai scumpe decat piesele identice din acelasi grup? tu gandesti cand spui ceva?

  • LauCalin, joi, 31.03.2011 19:32

    Ma uit la ce a facut VW din Audi in ultimii 15 ani si imi vine sa rad de ce zice Marchionne. Si nu ma refer la tehnica, ci la vanzarile propriu-zise. Si nu cred ca Fiat poate sa faca din Alfa ce ar putea sa faca VW. Din start, pentru ca Fiat nu are imaginea lui VW.

  • schumi, joi, 31.03.2011 19:55
    ...

    Imi place din ce in ce mai mult Marchionne asta ;-).

  • robo, joi, 31.03.2011 20:22

    eu cred ca scapati un anumit aspect pe care mr sergio il evidentieaza: "Alfa Romeo este o marcă cu un potenţial imens. Cu toate acestea, fără Chrysler ar fi fost dificil să-i garantăm o arhitectură care să-i permită evoluţia. ", deci vom vedea alfa romeo pe platforme chrylser ! RUSINICAAAAAAA !! fanii sunt in delir.....

  • schumi, joi, 31.03.2011 20:37
    @robo

    Poate sa insemne si faptul ca Alfa va reveni la tractiunea spate. Asa ca mai usor cu rusinica.

  • LauCalin, joi, 31.03.2011 21:11
    @robo

    Da, dar e posibil ca platformele pentru Crysler sa fie proiectate de Fiat. Sincer nu cred ca tehnologia celor de la Crysler e mai performanta decat a celor de la Fiat, asa ca italienii vor folosi tehnologia lor si pentru Crysler. Diferente in cazul asta cred ca ar fi doar calitativ, in functie de exigentele fiecarei piete.

  • Abcd, joi, 31.03.2011 21:37

    Astia au facut rahatul praf pe romaneste cumparand grupul Chrysler.In loc sa investeasca in Alfa Romeo, sa o aduca macar la linia de plutire au cumparat un brand care ar fi fost falimentar si 2.Alfa Romeo ar fi avut un viitor super bun daca ar fi fost cumparata de VW si ar fi renuntat la Seat cu pierderi imense(parere personala).Avea dreptate cine a zis ca pana in 2020 vor mai ramane decat 5 grupuri auto.In rest numai de bine!

  • grecu, joi, 31.03.2011 22:00
    alfa vs vw

    Sincer , nu inteleg de ce se agita lumea cand vine vorba de Alfa si Vw ; ce ar face VW daca ar cumpara Alfa , asta nimeni nu stie , dar tinand cont ca nemtii doresc cu inversunare acest lucru , inseamna ca are marca aceasta ' ceva' si nu cred ca vor sa o cumpere doar pentru istoria si renumele ei din trecut . Intrarea e ce anume si de ce cei de la VW nu pot face ce teoretic ar vrea sa faca cu Alfa , cu o marca din grupul lor, si anume Seat . Pe de alta parte , dpdv financiar e si normal ca VW are si va avea vanzari, profit , valoare de piata , etc mai mari decat grupul Fiat ; este mult mai usor sa ai sunt control doar 2 ' componente' , auto si divizia financiara decat sa fi un conglomerat care reuneste automobile, servicii financiare, media, echipamente auto, navale, pt agricultura , constructii, productie otel , etc, etc . Aici e marele avantaj al celor de la VW , nu numai in fata Fiat-ului cat si in fata celorlalte mari grupuri auto din lume. VW s-a ridicat mult in ultimii ani datorita faptului ca au stiut sa-si aleaga pietele de desfacere, s-au extins unde si cand a trebuit si in principal pe pietele emergente sau de mana a doua ( spre ex, a doua piata de desfacere a celor de la VW , dupa Europa, este China, cu 2 modele VW pe care le produceau inca din anii 80 :)) , dar asta e , au stiut si stiu sa vanda mult cu costuri reduse , asta inseamna profit ff mare ). Un lucru e cert , si aici bravo lor , nemtilor , au avut un management (si au in continuare) de top in randul producatorilor auto mondiali. PS: Pentru cei care vb fara argumente, grupul Fiat este unul din 'motoarele ' economiei italiene , cu o pondere de aproape 5% din PIB , 3% din forta totala de munca a Italiei si 20% din investiiile sale industriale in cercetare ; fara Fiat , in special nordul si nord-vestul Italiei nu ajungeau la nivelul unde sunt astazi.In ceea ce priveste datele strict financiare, in 2007 valoarea de piata a Fiat-ului era de 20 miliarde , peste GM si Ford ,de exemplu, si mi-e greu sa cred ca a scazut sub 7 miliarde ( profitul VW pe 2010)

  • grecu, joi, 31.03.2011 23:58
    colegului anonim : seat vs alfa romeo

    Niciodata nu o sa poti compara Seat cu Alfa Romeo , din nici un punct de vedere si nu stiu cum ai ajuns tu la aceasta concluzie. In al doilea rand , daca te documentai mai bine , Fiat nu a falimentat Seat ci pur si simplu nu era momentul de a ' injecta' bani in compania spaniola in anii 80 si bine a facut , caci la fel cum , dupa spusele unora, Fiat-ul nu a facut nimic cu Alfa in 25 de ani , la fel nici VW nu a reusit mai nimic cu Seat intr-un interval de timp la fel de mare. In ultimul rand, poate ne lamuresti si pe noi care e locul marcii in cadrul grupului : este marca de volum, este brand premium, are modele de nisa , unde se incadreaza ?! De ce te intreb, pentru ca vanzarile , daca tot raman un etalon in aprecierea unei marci , sunt la pamant, si nu compar cu alte marci , ci chiar cu cele din interiorul grupului VW : vinde mai putin decat jumatate din vanzarile Audi , aproape jumatate din vanzarile Skoda , nu mai vorbesc de VW care vinde de aprox 6 ori mai mult decat Seat( vb de vanzarile in Europa) . Are in gama 6-7 modele, pretul mediu e mai scazut decat al modelelor VW , vanzarile sunt la jumatate fata de marcile premium ( BMW, Mercedes ,Audi ) , dar in acelasi timp , marcile de volum ( Renault, Peugeot, Ford, Opel , Fiat , Citroen ) vand de 3-5 ori mai multe autoturisme decat Seat . Deci, unde e locul Seat-ului, ce-a facut VW din aceasta marca pana acum , caci eu , sincer, nu o vad decat ca o piatra de ' gatul' grupului VW( de altfel, ultima din grup, excluzand , bineinteles, Bentley, Bugatti, Lamborghini) . Si ca tot ai trecut la Seat vs Alfa /Fiat, vinde dublu fata de Alfa ( dar Alfa are un pret mediu dublu si doar 2-3 modele pe majoritatea pietelor europene ) dar de 3 ori mai putin decat Fiat-ul ( si da, au cateva modele concurente pe acelasi segment) . Repet intrebarea, unde e locul marcii spaniole in industria auto si chiar in interiorul grupului VW ?

  • asd, vineri, 01.04.2011 09:50
    @raoul - ai perfecta dreptate

    Exact....isi dau unii cu parerea in cazurile astea, cat de absurd trebuie sa fi?! Marchionne si altii de seama lui ar trebui sa mai citeasca comentariile de aici, si-ar lua ''sfatuitori'' excelenti. :)

  • @ grecu, vineri, 01.04.2011 10:49
    Seat se va adresa publicului tanar din China iar Fiat va pierde 10,000 $ la fiecare Fiat 500 EV vandut

    Odata cu venirea lui James Muir ( fost Mazda Europe CEO ) ca CEO la Seat, Seat a fost repozitionat la fel ca si Skoda care asa cum au declarat si alti manageri VW Group vor concura in viitor cu producatorii francezi si grupul Hyundai-Kia . Nu are sens sa compari vanzarile VW cu cele Seat, VW are in Europa aprox. 20 uzine iar Seat are numai o uzina, iar Skoda daca nu era prezenta in China ( aprox. 200,000 masini vandute in 2010 ) nu avea rezultatele pozitive pe care le are in prezent . Chiar si Marchionne a declarat ca profiturile Fiat vin din Brazilia si nu din Europa . In Europa foarte multi producatori au inregistrat pierderi in ultimii 2 ani, ex. Ford, Opel/Vauxhall, Fiat Auto, Toyota, Honda, Mazda . Odata cu debutul in China, Seat se va adresa cumparatorilor tineri ( http://europe.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110401/ANE/110339978/1131 ) . Revenind la Fiat, Marchionne a declarat ca Fiat va pierde 10,000 $ la fiecare Fiat 500 EV vandut ( http://europe.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110401/ANE/110339971/1193 ) .

  • schumi, vineri, 01.04.2011 11:30
    @@grecu

    Tot Marchione a declarat si faptul ca pierderile (pe care la va suferi Chrysler) din vanzarile lui 500 electric vor fi nesemnificative pt ca nu se vor vinde prea multe exemplare din acesta.

  • grecu, vineri, 01.04.2011 11:51
    ....

    Tu incepi o discutie , iti sustii punctul de vedere , dar fara argumente, dupa care citezi ' previziuni' pentru viitorul mai mult sau mai putin indepartat. Ce se va intampla cu vanzarile fiecarei marci , cu profitul companiilor auto, cu valoarea lor de piata, nimeni nu poate stii , mai ales in conditiile actuale. Eu ti-am expus cifre concrete, bazate pe vanzarile auto din Europa si, din pacate, marca spaniola este departe fata de ceea ce si-ar dori VW . In rest, ce va fi cu Alfa , va ramane la Fiat sau va fi cumparata de VW , vom vedea , pana atunci putem doar sa speculam pe marginea acestor subiecte/zvonuri/declaratii .

  • al, luni, 04.04.2011 16:26

    fiat are venituri de 35 miliarde de euro si active de 74 miliarde de euro pe 2010 dar profit de abia 180 de milioane. Slabut e adevarat dar cine poate stii daca nu-l mascheaza la fel ca si firmele romanesti sau poate au avut cheltuieli mari cu crysler, stiu eu vreo 2-3 miliarde. Nu au cum sa aiba acelasi profit ca vw care are o cifra de afaceri enorma prin comparatie 126 de miliarde...Alfa se compara cu BMW. Probabil ca in Romania, obsedata de nemtii carora le datoram cei 45 de ani de comunism minunat (au declansat un razboi pe care l-au pierdut si ni i-au adus pe rusi in tara), se stiu alte chestii ... mai tehnice :)))