Managerii nu știau de soft-ul de păcălire a emisiilor. Șeful VW SUA: "Doi ingineri sunt vinovați"
Michael Horn, șeful diviziei americane a Volkswagen, a declarat că implementarea dispozitivului de păcălire a emisiilor a fost decisă de o echipă de ingineri, nu de managerii companiei.
Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate
Michael Horn, șeful operațiunilor Volkswagen în Statele Unite ale Americii, a declarat în fața unei comisii din Congresul SUA că responsabilitatea utilizării unui dispozitiv de păcălire a testelor de emisii aparține echipei de ingineri care a proiectat și implementat sistemul. Horn a respins ideea că dispozitivul a fost implementat la cererea conducerii companiei, inginerii specializați pe partea de software fiind singurii responsabili ai acestei situații. Șeful operațiunilor Volkswagen din SUA le-a declarat autorităților că s-ar putea să aibă nevoie de mai mulți ani pentru a putea repara toate mașinile vândute în SUA care au fost afectate de scandalul Dieselgate. Pe respectiva piață, un număr mic de mașini poate fi reparat doar printr-o actualizare software.
Întrebat de anchetatori cu privire la mărimea echipei de ingineri responsabilă de implementarea sistemului de păcălire a emisiilor, Michael Horn a prezentat mai multe răspunsuri, de la ”câțiva” la ”trei”. Directorul operațiunilor Volkswagen din SUA a recunoscut ulterior în fața reprezentanților congresului că nu cunoaște numărul exact al angajaților responsaibli, dar a precizat că un număr de ingineri au fost suspendați în posturile lor pe fondul acestei fraude care a afectat încrederea consumatorilor în compania germană.
Joan Claybrook,, a declarat într-un interviu pentru Los Angeles Times că nu este convinsă de explicațiile lui Horn. Un alt expert al industriei auto citat de LA Times, James Womack, și-a exprimat îndoilelile cu privire la posibilitatea ca un grup mic de indivizi să fie singurul responsabil de scandalul Dieselgate: "Te pune pe gânduri faptul că o decizie a unei echipe mici a dus la implementarea unui soft care a ajuns în 11 miliaone de mașini și întreaga companie nu știa nimic despre acesta", a declarat Womack.
Majoritatea mașinilor vândute în SUA care sunt afectate de scandalul Dieselgate ar putea avea nevoie de modificări tehnice semnificative. Acestea ar putea include și montarea de sisteme care folosesc AdBlue pentru a reduce emisiile de NOx-uri. Cele mai vechi modele vizate de acest scandal sunt și cele care au nevoie de cele mai multe modificări.
Via IBTimes | LATimes | Sursă foto
Asta va garantez ca e 100% minciuna!!! Si eu sunt inginer software si va spun ca e imposibil sa lucrezi de capul tau. Totul se face baza unor specificatii clare care sunt initial aprobate, ulterior, softul e trimis spre testare si intr-un final acceptate de autorii specificatilor. Un soft trece prin mana multor persoane, nu doar a inginerilor software, sunt echipe de testeri, de controlul calitatii, mai pot fi si echipe care asambleaza diferitele softuri care comunica intre ele. Toata treaba implica creearea multor documente, diagrame, cazuri de test, evidente a testarii etc care toate trebuie aprobate de superiori. O firma ca VW sau Bosch nu face software ca la scoala.