MAN lansează primul vehicul comercial ușor din gamă: 5 lucruri pe care trebui să le știi despre noul MAN TGE

Publicat marţi, 31.10.2017 15:17 de Cornel Șocariciu

MAN TGE este primul vehicul comercial ușor din gama constructorului german. Bavarezii vin la start cu numeroase opțiuni de caroserie, cu dimensiuni pentru orice tip de afacere, cu motorizări diesel variate și cu o mulțime de sisteme de siguranță.

Producătorul MAN, parte a Grupului Volkswagen, lansează primul său vehicul comercial ușor: TGE. Decizia companiei de a pătrunde în acest segment este justificată prin prisma vânzărilor înregistrate în ultimii ani în această zonă. Analiștii MAN spun că în următorii trei ani piața de vehicule comerciale ușoare o să înregistreze o creștere cu 10 procente în Europa, iar acest lucru nu trebuie ratat.

Nemții spun că oamenii își doresc un vehicul comercial care poate fi utilizat în mai multe scopuri, dar în același timp se orientează și către un produs ușor de manevrat și de exploatat. Iar aceste lucruri sunt doar câteva dintre caracteristicile propuse de MAN TGE, utilitară înrudită îndeaproape cu gama Volkswagen Crafter.

1. Dimensiuni

Trei lungimi sunt disponibile pentru noul MAN TGE: 5.983 de mm, 6.833 de mm și 7.388 de mm. De asemenea, constructorul german spune că oferă TGE și în trei versiuni de înălțime: 2.340 de mm, 2.575 de mm și 2.800 de mm. Vehiculul propus de MAN poate fi comandat în două variante de ampatament: 3.638 de mm și 4.490 de mm. Noul MAN TGE promite o masă maximă autorizată care variază de la 3.0 la 5.5 tone.

2. Motorizări și transmisii

MAN TGE este disponibil cu un motor diesel de 2.0 litri. Acesta poate fi comandat în patru versiuni. Varianta de bază produce 102 cai putere și 280 Nm. Cea de-a doua versiune a motorului diesel promite 122 de cai putere și 300 Nm. Gama este completată de varianta de 140 de cai și 340 Nm, iar vârful este reprezentat de versiunea de 177 de cai putere și 410 Nm. Conform oficialilor germani, consumul de carburant în regim mixt variază între 6.7 litri și 7.0 litri la suta de kilometri. În același timp, emisiile de CO2 se cifrează între 175 și 184 de grame per kilometru. Indiferent de versiunea aleasă, MAN TGE vine cu un rezervor de 18 litri pentru AdBlue. Conform producătorului, sunt consumați, în medie, 0.15 litri de AdBlue pentru fiecare sută de kilometri.

În funcție de versiunea de motorizare aleasă, noul MAN TGE poate fi comandat fie cu o cutie manuală cu șase rapoarte, fie cu una automată cu opt trepte. Indiferent de opțiune, transmisiile sunt optimizate pentru acest tip de vehicul. Utilitara MAN este disponibilă cu tracțiune față, spate sau integrală.

3. Versiuni

MAN a înțeles că versatilitatea este o caracteristică importantă în acest segment, motiv pentru care promite soluții pentru orice afacere. Există o gamă generoasă de combinații posibile de motoare, cutii de viteze, tracțiune, tipul cabinei sau spațiul util. TGE poate fi comandat în versiune Furgon, Combi și Șasiu, iar dacă nu găsești vehiculul necesar afacerii tale, MAN lucrează cu 18 parteneri care vor croi utilitara conform cerințelor indicate. În același timp, oficialii MAN spun că vor exista consilieri de vânzări special pregătiți care să te îndrume corect în alegere. 

Modelele cu tracțiune față promit o zonă de încărcare mai joasă cu 100 de mm comparativ cu restul versiunilor din gamă. În același timp, volumul de încărcare este cel mai generos și ajunge la 18 metri cubi. Modelele cu propulsie au fost gândite pentru a căra mai mult, acestea având o masă maximă autorizată cuprinsă între 3.5 și 5.5 tone. În cazul versiunilor cu tracțiune integrală, masa maximă autorizată este de 4 tone.

4. Sisteme de siguranță și infotainment

Constructorul MAN pune la dispoziția viitorilor clienți de TGE o gamă variată de sisteme de siguranță și asistare. În standard, MAN TGE va fi oferit cu sistemul Emergency Brake Assist. O serie de senzori monitorizează distanța față de vehiculele aflate în față și comunică informațiile către sistemul central. În funcție de circumstanțe, sistemul acționează în două etape. Tehnologia integrează și funcția City Emergency Brake.

În același timp, MAN TGE poate fi comandat cu sistemele Rear Traffic Alert, Blind Sport Detection, Park Assist, Trailer Assist și Crosswind Assist. Fiecare dintre aceste sisteme au fost integrate pentru a îmbunătăți confortul celui aflat la volan.

Un alt sistem care poate fi comandat pe MAN TGE este Adaptive Cruise Control. Atunci când este integrat pe o versiune dotată cu transmisie automată, sistemul poate opri complet vehiculul în trafic aglomerat. Active Lane Assist, Multi-Collision Brake și Fatigue Detection sunt alte sisteme pe care MAN le oferă pe noul TGE.

Constructorul german integrează pe TGE trei tipuri de sisteme multimedia: Media Van, Media Van Advanced și Media Van Navigation. Primul dintre acestea oferă două incinte a câte 20 wați, un cititor pentru carduri SD, Bluetooth și porturi USB/AUX.

Media Van Advanced și Media Van Navigation oferă un ecran tactil cu o diagonală de 8 inch. Funcția MirrorLink este și ea disponibilă pe ambele versiuni ale sistemului multimedia.

5. Impresii de conducere

Am condus și noi noul MAN TGE în cadrul unui eveniment desfășurat în Barcelona. Traseul ales de organizatori a inclus patru bucle, însă am ales să exploatăm mai multe versiuni MAN TGE pe un traseu montan de circa 30 de kilometri. Toate versiunile conduse au fost echipate cu motorul de 2.0 litri și 140 de cai putere și indiferent de configurația aleasă, unitatea oferită de nemți s-a achitat cu brio de sarcini. Trebuie menționat și faptul că toate exemplarele de test nu erau încărcate. Zgomotul motorului devine deranjant doar după ce acum turometrului trece de 2.800 rpm, transmisia manuală are o timonerie bună și treptele sunt etajate lung. Direcția pusă la dispoziție pe MAN TGE oferă un feedback excelent și te ajută să manevrezi corect vehiculul utilitar chiar și pe drumuri înguste și virajate.

Interiorul lui MAN TGE poate fi ușor recunoscut dacă te-ai mai urcat până acum într-un Volkswagen Crafter. Găsești spații de depozitare "la orice pas", elementele din material plastic sunt dure, iar sistemul de infotainment este extrem de ușor de utilizat. Sistemele suplimentare de asistență puse la dispoziție de MAN te vor ajuta să manevrezi mai simplu și cu încredere deplină noul TGE. 

Lista de prețuri pentru piața din România încă nu a fost publicată. 

  • gogu, marţi, 31.10.2017 16:18

    modelul e lansat de aproximativ un an, doar ca n-a inceput vanzarea in Romania inca

  • vianu, marţi, 31.10.2017 16:39

    matza isi ascunde mizeria in nisip, astilaltii sub sigla MAN. mie asa imi miroase

  • q, marţi, 31.10.2017 16:41

    Mda... Crafter...adica.

  • Dumitru, marţi, 31.10.2017 17:07

    Si cu utilitarele VW ce vor face? Aici e concurenta directa in cadrul aceluiasi grup.

  • vianu, marţi, 31.10.2017 17:14

    @Dumitru nu e o problema, daca MAN are mai mult succes muta productia in Germania. Scrie in contract. Negru pe alb.

  • LR, miercuri, 01.11.2017 07:21

    Ca platformă, cred că versiunile cu tracțiune se apropie mai mult de Transporter. Cele cu propulsie, împreună cu derivatele 4x4, sunt, într-adevăr, comune cu Crafter.

  • S, miercuri, 01.11.2017 09:02

    E MAN cum sunt eu SUPERMAN. E doar un VW cu alta sigla, la fel de fiabil (prost).

  • Observatoru', miercuri, 01.11.2017 18:04

    ...si daca nu merge smecheria asta de marketing, cum se vor numi urmatoarele modele ? variante: - Audi QT 3.5 sau Q 999 - Porsche PanaTransMera - Skoda Grizzly Mamouth - SEAT Puigdemont

  • LR, miercuri, 01.11.2017 23:04

    Din câte știu, Transporter are la bază grupul motopropulsor amplasat transversal, cuplat la puntea față (uneori, cu priză și ax cardanic pentru puntea spate, variantă cunoscută ca Transporter Syncro). Crafter, în schimb, are grupul motopropulsor amplasat longitudinal + cardan către puntea spate; eventual, prin intermediul unei cutii de transfer, se poate cupla și puntea față, rezultând varianta 4x4. Mă gândesc că MAN TGE împrumută aceleași soluții tehnice. Dar, ce să zic, sunt unii pe aici care știu ei mai bine.