Majoritatea mașinilor electrice vor trece la sisteme de 800 de volți până în 2025
Potrivit unor informații recente, majoritatea producătorilor de mașini electrice vor face pasul către sisteme de 800 de volți până în 2025. În prezent, cele mai multe astfel de mașini se bazează pe un sistem de 400 de volți.
Mașinile electrice au început să se vândă din ce în ce mai mult în ultimii ani. Chiar dacă acestea aduc beneficii, precum emisii zero și performanțe mai bune, foarte mulți ezită să-și cumpere astfel de mașini din cauza timpilor de încărcare la o priză normală și, în unele cazuri, autonomie scăzută în condiții reale.
Însă, acest lucru s-ar putea schimba în curând. Potrivit unui reportaj realizat de publicația Automotive News, majoritatea producătorilor vor trece la sistemele de 800 de volți până în 2025. În prezent, cele mai multe modele electrice se folosesc de un sistem de 400 de volți.
Deocamdată, doar un număr limitat de producători oferă această arhitectură: Audi, Porsche, Hyundai, Kia și Rimac. Excepția o face Lucid Air, care dispune de o arhitectură de 900 de volți. Noul sistem va aduce beneficiile unor timpi de încărcare mai mici și autonomii mai mari. Toate mașinile bazate pe această arhitectură au potențialul de a trage un curent de până la 350 de kilowați în teorie.
Astfel, noua arhitectură mărită va deveni disponibilă pentru toți producătorii până în 2025. Dirk Kesselgruber, șeful diviziei de propulsie electrică GKN, a spus: „În 2025, majoritatea aplicațiilor care vor veni pe piață vor fi de 800 de volți. Noi credem că va fi curentul principal, iar Hyundai a demonstrat că poate fi competitiv raportat la preț”.
Un alt oficial de rang înalt din industrie, Harry Husted, a precizat că: „Sectorul de 800 de volți a crescut mai repede decât era așteptat în urmă cu câțiva ani, și putem vedea foarte mult interes din partea clienților noștri”.
În încheiere, Alexander Reich, care lucrează în cadrul Vitesco și BorgWarner a mai adăugat: „Prin dublarea voltajului și având același curent, un vehicul primește de două ori mai multă energie. Nu este necesară o autonomie de 1000 de kilometri dacă timpii de încărcare sunt destul de rapizi”.
via InsideEVs
de ce nu e ca la tren? 800v e putin. de cati volti ar fi un cablu de incarcare de 10kg de exemplu? iar daca ar fi cu asistare robotica la pompa, ar putea cantari oricat. deci am putea alimenta instant, cernavoda style.