Mai puţine maşini fabricate în România: producţia lui Dacia Logan a scăzut la jumătate, salvarea vine de la Duster
România a produs în primele trei luni ale anului puţin peste 100.000 de maşini, în scădere cu 4.1% . Cel mai mare declin a fost înregistrat la Dacia Logan, pentru care producţia a scăzut la jumătate.
Dacia şi Ford, cei doi constructori naţionali din România, au scăzut producţia de maşini în primele trei luni ale anului, potrivit ultimelor date furnizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Astfel, în perioada ianuarie - martie 2016, în România s-au fabricat 101.866 de unităţi, în scădere cu 4.1% faţă de perioada similară a anului trecut.
Rezultatul este cauzat în principal de cererea scăzută pentru modelul Dacia Logan, a cărui producţie s-a prăbuşit cu 48.9%, la numai 11.711 unităţi, însă uzina de la Mioveni a majorat cu 22% producţia lui Dacia Duster, care a ajuns astfel la 50.301 unităţi.
În plus, Dacia Sandero a devenit al doilea model ca volum pentru constructorul român, chiar dacă producţia a scăzut la 14.411 unităţi, cu 6.3% mai puţin. Cel de-al doilea model Dacia cu un plus la producţie a fost Logan MCV, care a ajuns la 11.368 unităţi, aproape cât producţia lui Logan clasic. În total, Dacia a fabricat 87.791 de unităţi, adică 86% din producţia naţională, în timp ce restul de 14% a revenit modelului Ford B-Max realizat la fabrica constructorului american de la Craiova.
Astfel, Ford a produs 14.075 unităţi de B-Max, în scădere cu 14% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Pe de altă parte, numărul de maşini realizate la Craiova va creşte la finalul anului viitor după începerea producţiei la Ford EcoSport.
Asta deoarece, Dacia are nevoie de niste modele noi. Au trecut deja 5 ani de la lansarea loganului si un facelift nu cred ca l-ar mai salva. In toamna asta vom vedea facelifturile si in 2017 noul Duster.