Made in Romania: Kleber lansează noile anvelope de vară Dynaxer HP4 și UHP, care anunță performanțe îmbunătățite pe carosabil ud
Kleber a pregătit o gamă revizuită de anvelope de vară. Noile Dynaxer HP4 și Dynaxer UHP sunt produse la uzina grupului Michelin din Prahova, și spre deosbire de vechile versiuni, oferă performanțe îmbunătățite pe carosabil ud.
În ultimii ani, producătorii de anvelope au adoptat o strategie destul de ciudată la prima vedere: la începutul sezonului rece organizează o serie de evenimente dedicate lansării unor anvelope de vară. Logica acestei strategii este însă corectă din punctul de vedere al producției, pentru că producătorii de anvelope lucrează conform proverbelor românești: își fac iarna car și vara sanie. Adică iarna produc anvelopele de vară pentru sezonul următor, iar vara anvelopele pentru următoarea iarnă.
Francezii de la Kleber ne-au invitat la centrul Michelin de la Fontange, în partea de sud a Franței, pentru o întâlnire cu noua generație de anvelope de vară din gama Dynaxer.
Accentul a fost pus pe Dynaxer HP4 (high performance), o anvelopă care va fi disponibilă începând cu primăvara anului 2019. Noua anvelopă pregătită de francezi a stat la "dospit" timp de doi ani, iar reprezentanții companiei spun că au îmbunătățit considerabil comportamentul său pe carosabil ud.
Așa cum spuneam și mai sus, anvelopa Dynaxer HP4 va fi disponibilă începând cu anul viitor în 83 de dimensiuni.
Diametru jantă (inch) |
Număr de dimensiuni disponibile pentru Dynaxer HP4 |
14 | 15 |
15 | 22 |
16 | 28 |
17 | 18 |
Spre deosebire de vechea anvelopă HP3, noul produs dezvoltat de francezi reușește să scadă distanța de fânare pe carosabilul ud cu 4.7 metri (13%) de la 100 km/h la 0. Reprezentanții Kleber spun că și aderența pe carosabilul ud a fost îmbunătățită, însă valorile nu au fost comunicate. Totodată, noul HP4 se descurcă mai bine și în momentul frânării pe uscat, reușind să oprească mașină cu 1.5 metri mai devreme. În aceste condiții, versiunile disponibile pe 16 și 17 inch primesc calificatul A (A reprezintă cel mai înalt calificativ de notare) pentru frânarea pe ud, în timp ce restul dimensiunilor sunt notate cu calificativul B.
Pentru a ne demostra practic noile calități ale anvelopei Dynaxer HP4, reprezentanții Kelber au pus la cale un test simplu de frânare de la 80 km/h la 0. Două exemplare Volkswagen Golf cu aceleași motorizări au fost echipate cu noile Dynaxer HP4 și cu vechile Dynaxer HP3. Varianta echipată cu vechea anvelopă a avut o distanță de frânare cu până la 4 metri mai mare comparativ cu noul pneu HP4 (aceasta a fost media celor 3 încercări realizate pe traseul din Franța).
ADAC a așezat vechea anvelopă HP3 pe poziția a patra într-un clasament rezultat după un test la care au mai participat alte 13 anvelope cu dimensiunea 176/65 R14. Conform sistemului de notare al nemților, calificativul care a contribuit decisiv la scăderea notei finale a fost primit pentru comportamentul pe asfalt ud. Adică exact capitolul pe care francezii l-au îmbunătățit odată cu lansarea anvelopei HP4.
Dynaxer UHP
Tot în cadrul evenimentului din Franța, Kleber a pregătit și o serie de încercări cu noile anvelope Dynaxer UHP (ultra high-performance). Acestea sunt disponibile încă din luna iulie, însă doar în versiunile pentru jante de 17 și 18 inch. Din 2019, anvelopa dezvoltată de francezi va fi oferită și într-o variantă de 19 inch. Ulterior, din 2020, francezii pregătesc și versiuni gata să "încalțe" jante de 20 de inch.
Gama UHP se adresează vehiculelor cu atuuri sportive, iar Kleber spune că și aici au fost îmbunătățite performanțele pe asfalt ud cu procente apropiate de cele amintite în cazul lui Dynaxer HP4. În aceste condiții, gama UHP primește calificativul A pentru comportamentul pe carosabil ud.
Noile anvelope Dynaxer HP4 și Dynaxer UHP sunt produse exclusiv în uzina grupului Michelin de la Florești, Prahova.
Pentru a fideliza clienții, dar și pentru ca utilizatorii să aibă încredere în produsele Kleber, francezii au lansat programul Kleber Trust. Acesta este disponibil în peste 10 țări europene, printre care și România. Programul Kleber Trust le permite celor care nu sunt mulțumiți de performanțele anvelopelor Kleber să returneze produsele achiziționate în termen de 30 de zile.
Pentru a putea participa în programul inițiat de francezi, clienții trebuie să achiziționeze minim două anvelope și să se înregistreze pe website-ul dedicat în maxim 5 zile de la cumpărarea produselor. Retrunarea anvelopelor și rambursarea sumei plătite se face tot prin intermediul formularelor prezente pe pagina dedicată programului Kleber Trust.
Cine este Kleber
Kleber, parte a grupului Michelin (din 1981), a început producția de anvelope în 1911 ca filială franceză a producătorului american BF Goodrich. Sediul fabricii era în Colombes, în apropiere de Paris. Câțiva ani mai târziu, cu aport de capital francez, compania își schimbă denumirea din "Société Française B.F. Goodrich" în "Colombes-Goodrich". Dar modificarea cu adevărat importantă vine abia în 1945. Noul sediu al producătorului de anvelope din Franța este ridicat pe bulevardul Kléber din Paris, iar reprezentanții companiei decid să preia numele străzii. Astfel, a luat naștere Kleber-Colombes. Ultima modificare a numelui apare în 1968, când francezii decid să renunțe la particula "Colombes" și să utilizeze în toate campaniile de marketing doar denumirea "Kleber".
De-a lungul anilor, Kleber a fabricat anvelope destinate mai multor tipuri de vehicule. Francezii au început cu pneuri gândite pentru mașinile de stradă, iar apoi au continuat cu produse destinate aviației. În 1930, Kleber lansează o anvelopă dedicată avionului Potez 530, o aeronavă care putea fi folosită atât în rol de avion de vânătoare (aer-aer), cât și în rol de bombardier (aer-sol). De asemenea, în 1969, francezii anunță cu surle și trâmbițe că avionul supersonic Concorde va fi echipat cu pneuri Kleber.
Producătorul francez s-a implicat și în Campionatul Mondial de Raliuri în sezoanele din 1981 și 1982, atunci când Audi merge pe "mâna" anvelopelor Kleber.
Promovarea a reprezentat un punct cheie în evoluția Kleber, iar în 1971, francezii își aleg o mascotă cu totul și cu totul specială: câinele boxer Urvic. Reprezentanții Kleber spun că trăsăturile fizice și comportamentul boxerului se mulează perfect cu calitățile anvelopelor produse de Kleber. Succesul înregistrat de Urvic a dus la apariția unor materiale publicitare variate: figurine, jucării de pluș, stick-uri USB. Ba mai mult, în ultimii ani, boxerul a devenit vedeta tuturor clipurilor informative lansate de Kleber.