Luxgen U6 Turbo, SUV-ul taiwanez cu touchscreen şi sisteme de siguranţă avansate

Publicat luni, 18.11.2013 19:11 de Sebastian Toma

Taiwanezii de la Luxgen au prezentat astăzi un nou model, SUV-ul compact numit U6 Turbo. Acesta are sisteme moderne de siguranţă, care avertizează şoferul în cazul unui impact iminent şi monitorizează unghiul mort al oglinzilor laterale.

Luxgen U6 Turbo este noua creaţie a companiei din Taiwan celebră pentru propunerile sale low-cost cu dotări tehnologice aferente segmentului premium. La fel ca şi berlina Luxgen 5, pe care este bazat, SUV-ul U6 Turbo vine cu sistem multimedia cu ecran tactil de nouă inch, sistem de monitorizare a unghiului mort, un set de camere video pentru marşarier şi asistenţă la parcare, sistem night vision şi chiar sistem de avertizare în cazul în care există pericolul unui impact frontal iminent, chiar şi în cazul în care e vorba de un accident cu un pieton. Spre deosebire de alte modele care oferă aceste sisteme, Luxgen U6 Turbo nu poate să şi reacţioneze la accidentul iminent, neavând comandă de frânare automată.

Inovaţiile nu sunt continuate şi la gama de motorizări, fiind anunţate două unităţi turbo alimentate cu benzină, însă taiwanezii spun că ar fi premianţi la capitolul economice de carburant. Motorul de 1.8 litri din gama U6 Turbo ar putea să parcurgă 14.1 kilometri cu un singur litru de carburant, în timp ce motorizarea de 2.0 litri ar putea să parcurgă 13.5 kilometri cu un singur litru. Spiritul practic al mărcii merge destul de departe, U6 Turbo având o banchetă spate care poate fi pliată printr-o singură apăsare, iar uşa hayon-ului este acţionată electric.

Modelul nou al taiwanezilor nu a fost confirmat încă pentru piaţa din Europa, acesta fiind destinat, în principal, pieţei indigene. În orice caz, acesta are o lungime de 4.525 milimetri şi un ampatament de 2.730 milimetri, dimensiuni comparabile cu un SUV compact de talia lui Toyota RAV4. Însă, formele sale sugerează o abordare diferită a segmentului SUV, inspirată de cea lansată de BMW odată cu modelul X6. În orice caz, taiwanezii au refuzat să numească un competitor direct sau un segment anume, încercând să spună că au construit o maşină pentru toată lumea.

Via Newspress (înreg.)

  • Faurelianul, marţi, 19.11.2013 00:22

    nu se uita nimeni la tine neamule in asa cutie

  • Ivanoff, marţi, 19.11.2013 09:15

    Baieti stiti si voi foarte bine ca linia de coupe pe SUV-uri nu a aparut pe X6 oricat de insistenti ar fi si oricat de mult ati bate apa in piua pe ideea asta. Ideea a fost luat-a (ca sa nu folosesc termenul furat) de pe Lancerul Evo din Dakar si ulterior de la Sang Yong Actyon

  • lol, marţi, 19.11.2013 10:27

    whoaaaaaaa.... pai daca are touchscreen are tot ce-i trebuie :))))))

  • @lol, marţi, 19.11.2013 10:31

    Razi tu razi, darai sa ramai surprins cand ai sa vezi cum ai inhatat clientul cu asa gadget chit ca sub capota se afla un 1,4 MPI contemporan cu mama...

  • @Ivanoff, marţi, 19.11.2013 19:23

    Sa-ti spun ceva, Lexus are aceasta forma de spate taiat si lasat inca de la fosta generatie de RX, ca si la actuala, adica inainte de X6, deci daca a copiat cineva dupa Ssang Yong a fost Lexus, care ce surpriza, se inspira la design dupa unii si dupa altii, asa si-a inceput cariera si asa continua, o marca fara prea multa istorie care copie si de la coreeni, dar cred ca stiai deja asta.

  • probe, marţi, 19.11.2013 22:50

    Asa este anonimule, in special aici se puncteaza si X6 care este un model fara istorie si care a copiat mai pur dupa Actyon, dar cred ca stiai deja, doar faci pe prostul , fiindca eu cred ca esti baiat inteligent.